Toerritten, clubmeetings, Porsche-dagen, evenementen, beurzen enz.
Plaats een reactie

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

21 nov 2015 10:53

Kreeg een schrijven van de NPC dat de slalom over en uit is.


Voor 2016 wel, maar daar komen nog wat andere sport evenementen voor in de plaats. In 2016 wordt er gekeken
of de slalom in 2017, wellicht in een andere vorm, opnieuw op de sportkalender gezet kan worden.

@Anne, bedankt :thumleft:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

21 nov 2015 14:09

Maarten schreef:
Pw250 schreef:Is dat ooit het geval op een "circuit"!? :popcorn:

Ja hoor. Daar zijn (soms) ook gewoon verzekeringen voor te krijgen maar dit gaat over een slalom. Toch net ff wat anders.



Dat bedoel ik, iemand een setje geven of een tikje is meestal "eigen schuld en zoek het uit" . Heb het nu niet over een circuitdekking.
En dan nog, kom er maar in Jos, ben je bij een circuitdekking ook gedekt voor schade aan anderen eigenlijk?!

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

21 nov 2015 14:13

Even voor mijn beeldvorming: Waar moet je op rekenen kostentechnisch met een trackday of 6,7 per jaar met een e36 6pitter / of gelijkwaardig?
Incl. inschrijven een honderd of 5-6 per dag gemiddeld?
Nadeel is alleen wb en verz. maarja.
MarkS, Cazzo.... :popcorn:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

21 nov 2015 14:36

Heb daavoor special de beemer voor gekocht, alle kosten zijn voor jou en ook vangrail als die beschadigt wordt :oops:
Kan volgende week donderdag en of zaterdag wat rondjes rijden :drive:
Vandaag is de Zandvoort 500.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

21 nov 2015 14:39

Een trackday kost je beetje afhankelijk van welk circuit rond de 200 EUR voor de ochtend en 300 EUR voor de middag qua inschrijving. Ik rij s ochtends wel een tank leeg op het circuit. En meestal nog minimaal ruim een halve tank met heen en weer naar circuit. Op CPZ zijn soms ook avonden waarbij instapprijs voor inschrijven 150 EUR is. Check even op drivingfun de circuits, data en bedragen. Vrijrijden is laagdrempeliger omdat je daar per sessie van 20 min betaalt, meestal 30 EUR. GP Elite is ook nog een optie voor trackdays, qua kosten iets hoger dan drivingfun. Maar voordeel is dan vaak minder auto's op de baan. En minder kans op koelvloeistof lekkende gebakjes. Zullen nog wel meer organisaties zijn maar met deze drie heb ik zelf ervaring.

En dan de kosten van je auto. Verzekering en wegenbelasting is niet zo'n issue. Auto is WA verzekerd en dan ben je er met 300 EUR per jaar wel. Verder slijtage onderdelen, tot nu toe eigenlijk alleen remmen, banden en vloeistoffen. Nog niks kapot gereden of andere rare kosten gehad, afkloppen. Remmen en banden kunnen met 6-7 hele dagen per jaar best een flinke kostenpost worden. Voorbeeldje, Hawk HT10 remblokken rondom zit je rond de 450 EUR. Banden rondom ergens tussen de 400 EUR en 1000 EUR.

In mijn geval vallen de running costs nog erg mee. Maar rij misschien 6-7 halve dagen per jaar. Kosten van de opbouw zijn tot nu toe (bijna 3 jaar later) de grootste kostenpost. Ben met een standaard E36 325i begonnen en heb die laten opbouwen. Aanschaf plus minus 2K opbouw initieel 8K en daarna nog wat leuke aanvullingen als sper, kortere bak en wielen. Zelf kunnen sleutelen en/of opgebouwd kopen zal natuurlijk voordeliger zijn. Heb ook wel eens gekeken wat het kost om dit met een huurauto te doen en je koopt dan het risico op bepaalde kosten wel af maar als je dan 6-8 dagen per jaar gaat doen dan zit je sowieso al minimaal aan de 10.000 EUR (per jaar!) en als je schade rijdt kun je die ook betalen aan de verhuurder. En dan moet je geen M3 willen huren want dat zijn weer andere prijzen. Ik kwam in ieder geval tot de conclusie dat zo'n E36 "zelf" opbouwen en rijden in mijn situatie de voorkeur had.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

21 nov 2015 15:18

Had dezelfde overwegingen en kosten :salut:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

21 nov 2015 15:56

Duidelijk! Thanks.
Heb een "gemodificieerde" E36 328 op 't oog. Kooi, onderstel, koeling, alles is klaar.
Naast aanschaf is 500,- tot 600,- gem. per dag wel reeel dus. (Zonder gekke dingen!)
Heb een aantal keer met de Speedster met Lotus on Track gereden, hele dagen. Naast tanken nooit bijzonderheden. Gewoon s'morgen heen rijden en aan 't einde vd dag weer naar huis rijden.
Maar driving fun, Gp Elite, e.d. ken ik. Eens kijken. Maar ook de zomeravonden op CPZ, even na je werk knallen lijken me prachtig.

Maar weer even verder struinen ;) :thumleft:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

21 nov 2015 16:17

WillemB schreef:Bij de slalom op het Midland Circuit nam iemand een verkeerde afslag en reed 15 meter tegen het verkeer in.

Helaas kwam ik hem als eerste tegen binnen die 15 mtr :cry:



Gadverdamme willem ,lees het net
Beterschap gewenst en sterkte

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

21 nov 2015 16:39

Circuitverzekering kost voor een auto met een waarde van 10.000€ ongeveer 150€ per dag. Eigen risico 1000€. Je bent dan enkel verzekerd voor je eigen schade. Echter voor de veelrijders met een auto op kenteken kun je ook voor 250€ per jaar boven op de normale premie verzekerd zijn voor alle trackdays. Je auto is dan verzekerd voor de helft van de taxatiewaarde max 25.000€ met een eigen risico van 2500€. Dit kan voor vele een interessante optie zijn! Kijk maar even bij ons op de site. Daar kun je premies berekenen voor dag dekking en staat bovenstaande uitgebreid omschreven.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

21 nov 2015 20:24

Ik heb de Alfa gekocht voor 3K, circuitklaar met rolkooi, stoelen etc. Wel volledig standaard qua tuning.
Bak was slecht, dus nieuwe bak onder laten zetten plus nog wat kleine dingen, totaal 5-6K kwijt.

Inschrijfgeld 300 euro, minimaal 2 x tanken, standaard alfaatje doet een liter per ronde, plus Breda/Zvoort VV
Remblokken en banden samen 1000K, gaan 1 seizoen mee, in mijn geval 7-8 keer.

Heb bergen reserveonderdelen, dus als er eens een keer iets kapot gaat, zoals laatste de startmotor (BOSCH), kost me dat nix.

Totaal, inclusief 100 euro afschrijving voor je auto en wat eten op de terugweg kom ik dan op 750 euro per keer.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

22 nov 2015 12:31

:thumleft: thanks!
Ben nu aan 't twijfelen tussen een "kant en klare" en een aan te passen wagen. Kant en klaar is makkelijkere maar meestal niet (meer) voorzien van kenteken en/of apk.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

22 nov 2015 12:42

Belangrijkste voordeel van kant en klaar is prijs en voordeel van zelf (laten) opbouwen is dat je hem helemaal naar eigen inzicht kunt configureren. Klinkt misschien gek maar had daardoor ook een beetje het gevoel van nieuw vs gebruikt. Op kenteken kom je ze ook wel tegen. Succes met de verdere oriëntatie!

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

22 nov 2015 13:51

Precies, kant en klaar koop je een leuke auto voor 5K.
Zelf bouwen al gauw 10K, maar dan heb je maatwerk.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

24 nov 2015 13:31

Ben bezig met een "kant en klare" 325. Op kenteken, 2 sets wielen, etc. etc.
Ben benieuwd.....

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

24 nov 2015 13:44

Misschien moeten we dan eens een PF TRACKDAY organiseren. :wink:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

24 nov 2015 14:04

MarkS schreef:Misschien moeten we dan eens een PF TRACKDAY organiseren. :wink:



dat kan geregeld worden Mark!

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

24 nov 2015 14:04

I'm in :drive: :drive: :drive:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

24 nov 2015 17:18

Voorjaar 2016, CPZ ? Wel vanuit PF maar geen Porsche only, dus juist ook bedoeld voor de niet-Porsche trackcars.

Ik roep maar wat.

Aansluiten bij bestaande organisatie, zoals DF. Of zelf iets organiseren. Jos, jij hebt daar ervaring mee.
Voordeel van aansluiten bij DF is dat we de kosten/drempel laag houden en niet afhankelijk zijn van uiteindelijke opkomst.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

25 nov 2015 14:08

Lijkt me een puik plan :thumleft:
Eens kijken of ik er vandaag uit kan komen mbt de aanschaf met de beste meneer ;)

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

26 nov 2015 12:26

Ik zeg aansluiten bij DF en wat extra's organiseren voor de forummers. Ik zal als jullie het goed vinden met Peter Tunissen overleggen wat hij wil en kan doen. Wellicht een stukje extra korting, of wat instructeurs laten aanrukken die wat tips en tricks willen geven!

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

26 nov 2015 12:36

Dat laatste vind ik een goed plan.
Nooit te oud om te leren :drive:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

26 nov 2015 13:14

Hoor 't graag Jos, denk dat er nog wel meer hier een TD willen rijden met evt. anders als een P.
( Net mondeling akkoord op de BMW en Zaterdag erheen :drive: We gaan beginnen! )

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

26 nov 2015 13:39

Leuk, wat is het voor bmw?
Ga zaterdag ff naar Biesheuvel Autosport, wil hem wat verfraaien :salut:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

26 nov 2015 15:37

325 coupe. Kooi, onderstel, stoelen, gordels, nylon bussen all over, set slicks en set regen wielen, etc.
Helemaal klaar. :P (Nu nog APK en dan kan die gewoon op de weg/naam.
Zitten nu wat stickers op maar die gaan er af. Eens kijken wat we er mee gaan doen. Denk "3 strepen" over de hele auto. Heb al een ideetje!

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

26 nov 2015 16:08

Jos Targa schreef:Ik zeg aansluiten bij DF en wat extra's organiseren voor de forummers. Ik zal als jullie het goed vinden met Peter Tunissen overleggen wat hij wil en kan doen. Wellicht een stukje extra korting, of wat instructeurs laten aanrukken die wat tips en tricks willen geven!


Top! :thumleft:

Misschien ook even polletje tzt met wat verschillende data obv DF agenda voor 2016.
Plaats een reactie