Vertel hier over jezelf.
26 nov 2015 14:54
In de laatste 100 draaiuren. Dat sterkt me in mijn eerder geuite gedachte
Als je een gemiddelde van 60 km/h neemt wat vrij normaal is, dacht ik, zou dit dus ook al 6000 km geleden gebeurt kunnen zijn.
Het lijkt me niet dat er zoveel kilometers tijdens proefritten worden gemaakt.
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik probeer niemand vrij te pleiten maar alleen de feiten op tafel te leggen.
26 nov 2015 15:13
Dacht ik ook, toch vreemd dat het dan bij de 1e keuring niet gezien is. Enfin jammer van zo'n mooie 997. Komt ooit wel weer goed, maar wie gaat dat betalen?
26 nov 2015 16:05
Pacoloco schreef: In de laatste 100 draaiuren. Dat sterkt me in mijn eerder geuite gedachte
Als je een gemiddelde van 60 km/h neemt wat vrij normaal is, dacht ik, zou dit dus ook al 6000 km geleden gebeurt kunnen zijn.
Het lijkt me niet dat er zoveel kilometers tijdens proefritten worden gemaakt.
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik probeer niemand vrij te pleiten maar alleen de feiten op tafel te leggen.

Ook de laatste twee uur vallen toch in de laatste honderd uur?
De kmstand van de voorlaatste AKK (die waar niets van excessief toerental te zien was) lijkt me dus ook minder relevant.
26 nov 2015 16:20
Ook de laatste twee uur vallen toch in de laatste honderd uur?
Dat is correct.
26 nov 2015 16:55
Je ziet exact bij welk draaiuur de wagen voor het laatst te hoog in de toeren is gegaan. En als je dat dus aftrekt van de huidige urenstand dan kun je/de verkoper uitrekenen wanneer en bij wie het is gebeurd.
Voorbeeld:
Number of ignitions, range 1 = 18921, 1179.4 h
Number of ignitions, range 2 = 7452, 1179.4 h
Number of ignitions, range 3 = 4846, 1179,4 h
Number of ignitions, range 4 = 2150, 1179,4 h
Number of ignitions, range 5 = 1755, 1179,4 h
Number of ignitions, range 6 = 466, 1179,4 h
Operating hours counter = 1185.0
Dus 5,6 uur geleden is bovenstaand voor het laatst ver in de toerenbegrenzer gegaan.
26 nov 2015 22:37
Als dit tijdens een proefrit gebeurt zijn ze daar toch voor verzekerd?
Nee, niet voor verzekerd, is inwendige schade. Is ook niet te verzekeren (althans niet bij auto's, bij mijn boot is dat bijvoorbeeld weer wel verzekerd).
27 nov 2015 1:27
Heb met ze gebeld en ze kunnen de schade niet verhalen.
We hebben gesproken over mogelijke oplossingen en ik bel ze morgen terug.
27 nov 2015 5:26
Ik proef hier kansen dat het alsnog goed gaat komen..
27 nov 2015 8:02
Ze hadden al een offerte liggen voor een motorrevisie, ik heb ze nog een ander adres gegeven (hier op het forum welbekend

). Verder kwamen ze met het verhaal dat een monteur van PCG de auto wel wilde hebben zoals hij nu is en dat ze die gisteravond nog zouden zien. Voor mij nu de vraag of dat een verkooptruc is of echt waar.
Als de auto er nog is wil ik vandaag een paar concrete voorstellen doen.
Ik zou best interesse hebben in een auto met gereviseerde motor en de bekende modificaties, dan kan ik daarna zorgeloos rijden en heb ik toch de auto die ik echt wilde.
27 nov 2015 9:17
Dat klinkt wel als een heel klassieke verkooptruc.
27 nov 2015 9:35
Bij elke auto die ik tot nu toe gekocht heb was er toevallig ook nog een andere zeer geïnteresseerde klant
Wat dat betreft moeten ze eens een nieuw verhaal bedenken
27 nov 2015 9:42
Je bent kennelijk erg gecharneerd van de 997 met de "overgetoerde" motor, waarom neem je hem niet "as it is" en laat je zelf de revisie/modificaties doen?
27 nov 2015 10:05
Dat voorstel werd mij gisteren ook gedaan, ik moet daar nog even over nadenken, straks eerst maar even horen of de auto nog niet verkocht is
27 nov 2015 10:06
Dan zou ik wel wat van de prijs af willen
27 nov 2015 10:09
Voordeel van zelf de revisie regelen is dat je precies weet wat eraan gebeurt is en nergens op bezuinigd wordt.
27 nov 2015 10:38
horn schreef:Dan zou ik wel wat van de prijs af willen

Als ik hem zelf meeneem zoals hij nu is moet er fors wat van de prijs af
27 nov 2015 10:42
dan is het goed....
27 nov 2015 12:26
dan klopt de stelling toch dat je geld toe krijgt als je een 964 inruilt op een 997
27 nov 2015 14:08
Wordt daar nog aan getwijfeld, dan?
27 nov 2015 14:52
Ewout schreef:horn schreef:Dan zou ik wel wat van de prijs af willen

Als ik hem zelf meeneem zoals hij nu is moet er fors wat van de prijs af

Ik schat 10k, want dat zijn toch de kosten voor een goede motorrevisie.
Succes met onderhandelen, hopelijk komt he allemaal goed.
27 nov 2015 15:00
Dus een 997, al dan niet met gereviseerd blok ,maakt in prijs niets uit?
27 nov 2015 15:03
De auto gaat naar resto, complete revisie, verder de versterkte cilinderbussen, thermostaat, waterpomp, en IMS aanpassingen.
Kan ik de komende jaren onder motorgarantie zorgeloos rijden
27 nov 2015 15:06
Franz schreef:Dus een 997, al dan niet met gereviseerd blok ,maakt in prijs niets uit?
Jawel, het eerste contract was namelijk zonder deze aanpassingen, die had ik later zelf nog moeten doen.
Ik betaal dus nog wel wat bij, nu TOTMBO nog even op de hoogte brengen.
Ik heb nog een paar goede flessen wijn liggen gelukkig...
27 nov 2015 15:08
Super keuze, het extra geld wat er nu betaald moet worden komt vanzelf terug de komende jaren laat staan wat het waard is om rond te rijden met de gedachte dat een plof bijna uigezonderd is.
27 nov 2015 15:13
prima, goed opgelost. jij blij. da's het belangrijkste!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.