Toerritten, clubmeetings, Porsche-dagen, evenementen, beurzen enz.
Plaats een reactie

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

01 dec 2015 11:09

Alfa natuurlijk, 97 PK moet genoeg zijn :ba:

Coole kar, hopelijk op winterbandjes? :mrgreen: :thumleft:
Wat zijn de specs?

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

01 dec 2015 11:14

@ molen; speel ook wel eens met de gedachte om beide lufties te verkopen en een GT3 voor op het circuit te kopen.
Dan moet je, vind ik, wel echt serieus kunnen sturen.
Lijkt me niet echt gaaf (lees behoorlijk frustrerend) om door een Giulia ingehaald te worden...
Voorlopig nog wel ff in de lufties dus :thumleft:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

01 dec 2015 11:53

Eigenlijk moeten we naar deze beurs, wat dikke uitlaten etc.
https://www.youtube.com/watch?v=v58-wsL ... detailpage

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

01 dec 2015 12:02

:thumleft: Denk dat Knaufie ook wel mee wil.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

01 dec 2015 12:35

Die loopt er al :cheers:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

01 dec 2015 13:19

Cazzo Super Veloce schreef:@ molen; speel ook wel eens met de gedachte om beide lufties te verkopen en een GT3 voor op het circuit te kopen.


Heb niet zo lang geleden wat rondjes op Zandvoort gereden, helemaal alleen en mooi weer.
Was werkelijk een openbaring hoe zo'n auto over de baan gaat, zo strak en zoveel power :drive:
De wegligging is helemaal top, rijd al meer als 30 jaar 911 maar wist niet wat ik voelde wat een topper :cheers:

66580

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

01 dec 2015 13:47

Heb vorige week een GT3 Cup uit 2005 gekocht.
Aanmerkelijk goedkoper dan een straat GT3 (RS) en (denk ik) op het circuit een stuk sneller (390 pk op 1140 kg en een heel ander onderstel van Sachs)

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

01 dec 2015 13:55

@Cazzo

Specs:
325I Coupe 192pk
Alles "Powerflex en nylon"
Schroefset
Stoelen en 4punts gordels, Rolkooi
Waterpomp, Radiateur, thermostaat vervangen
2 sets wielen, 888 gg droogweer en 888 ggg opgesneden voor nat,
EBC remmen en yellowstuff blokken,
Noodstroom schakelaar,
Remolie DOT 5.1 etc etc.
En net als Alfa's en Porsche's willen BMW's wel roesten dus nu ook nieuwe dorpels ;)
Vandaar iets later ophalen. En dan de stickers iets aanpassen of verwijderen.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

01 dec 2015 15:09

Hans44 schreef:Heb vorige week een GT3 Cup uit 2005 gekocht.
Aanmerkelijk goedkoper dan een straat GT3 (RS) en (denk ik) op het circuit een stuk sneller (390 pk op 1140 kg en een heel ander onderstel van Sachs)

Zijn inderdaad een stuk goedkoper, maar de runningcosts zijn volgens mij weer hoger...
Wel een mega gave aankoop, en ook eigenlijk voor de hand liggender dan een GT3 met kenteken.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

01 dec 2015 15:15

een 996 is nog steeds een afgeleide GT3 (RS) met een gewone handbak. De revisies zijn niet goedkoop maar zeker niet duurder of vaker dan van een straat GT3 (RS) die op dezelfde wijze wordt ge- of misbruikt.
Bij een 997 Cup ben je echt aan de beurt, m.n. de sequentiele bak moet iedere 30 uur (of eerder) worden gedaan en kost ruim 15k per keer. Ben benieuwd hoe die PDK's zich houden van de 991 bij intensief circuitgebruik.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

01 dec 2015 15:23

Precies, dat bedoel ik, dacht dat een 996 ook een sequentiele bak had.
Wel een interessante optie, een 996Cup met handbak...

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

01 dec 2015 16:33

Mocht je een "goed ingereden" straat GT3 zoeken:
http://locator.porsche.com/ipl-customer ... .ipl?cid=1

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

01 dec 2015 18:21

Damn, had ik mijn licentie (boodschappen) BMW nog maar.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

01 dec 2015 18:29

Hans44 schreef:Mocht je een "goed ingereden" straat GT3 zoeken:
http://locator.porsche.com/ipl-customer ... .ipl?cid=1


Link doet het niet...

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

01 dec 2015 18:30

Anne 2.7 schreef:Damn, had ik mijn licentie (boodschappen) BMW nog maar.


Gewoon doen Anne, heb je je licentie niet voor niets gehaald :thumleft:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

01 dec 2015 18:46

Kijk ff op porsche.de --> gebrauchtwagen --> Gt3

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

01 dec 2015 18:59

Bedoel je die blauwe?
Niet duur inderdaad, maar die MK1, daar kan ik niet aan wennen...

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

01 dec 2015 19:16

Ik heb er 2 gehad (in het geel).
Went snel, zeker als je er in zit

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

02 dec 2015 11:36

Wat een gave kleur die blauwe zeg! En zal ervaring genoeg hebben op de baan ja.
Begin zo'n GT3 MK1 steeds meer te waarderen..... :popcorn: (Beter eerder kunnen doen ;) € )

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

02 dec 2015 11:41

Komt qua rijbeleving dichter bij een 996RS dan een GT3 MK2 of 997 GT3 (RS)

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

14 dec 2015 19:10

Gisteren racelicentie gehaald bij RSZ.
2-daagse basic-cursus, echt gaaf. Veel circuittijd en theorie door Huub Vermeulen, wat kan die man mooi vertellen :thumleft:
Wilde eerst met de 964 gaan rijden, blij dat ik dat niet gedaan heb:

66697

Wel lache zon Seat, kun je het de meeste BMW's heel moeilijk mee maken :drive:
Broer, neef en oudste zoon ook geslaagd, dus top-week-end gehad :ba:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

14 dec 2015 19:33

Gaaf, congrats. :thumleft:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

14 dec 2015 20:28

Probeer volgend jaar de drift en powerslide cursus eens. Da's nog meer lachen, alleen is zo'n Seat dan iets minder geschikt......

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

14 dec 2015 23:07

Ga ik wel doen denk ik, en inderdaad niet met een Seat.
Wel geprobeerd, maar FWD driften, das het net niet.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

14 dec 2015 23:18

Achteruit. :wink:
Plaats een reactie