Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Gek die marktprijzen

04 nov 2015 18:37

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
T is niet voor niets dat er alleen een mrgreen emoji is, en niet voor andere kleuren. The green chapter rulez!

Re: Gek die marktprijzen

04 nov 2015 22:01

:sick: :sick: :sick:



:mrgreen:

Re: Gek die marktprijzen

04 nov 2015 22:35

Dat zeg ik, twee zelfs :mrgreen:

Re: Gek die marktprijzen

26 nov 2015 21:27

Concrete data (ook wel eens fijn): in mei 2014 heb ik een 930 gekocht. Die is toen getaxeerd voor de verzekering. Vandaag heb ik hem weer laten taxeren op advies van de verzekering. Door de dezelfde taxateur. 68% in waarde gestegen. Dat 45% rendement op jaarbasis. Met aandelen en vastgoed kom ik doorgaans niet boven de -5%. :mrgreen:

Re: Gek die marktprijzen

26 nov 2015 21:31

@Rainer. OK mooi maar je had 1 930 en je hebt nog steeds 1 930. Als je dus in 930's rekent is de euro flink in waarde gedaald? Wat ik wil zeggen. stel je verkoopt hem nu en wil weer een 930 terug omdat je die zo mooi vind (terecht) dan heb je nog steeds geen rendement gemeten in 930's koopkracht.

Re: Gek die marktprijzen

26 nov 2015 21:40

Dat is ook een interessante benadering :-) klopt als n bus.
Maar als ie z'n 930 verkoopt, kan hij er wel veel meer Astra's (of Golfjes etc) voor terugkopen dan vorig jaar. Dus toch winst.
-5 % rendement? Blij dat mijn portefeuille beter rendeert :mrgreen:

Re: Gek die marktprijzen

01 dec 2015 10:46

Net uit nieuwschierigheid even op gaspedaal.nl gekeken naar 3.2's en 964's. Waar ik eerst 10-20 hits kreeg krijg ik nu 70-80 voor beide modellen. Het lijkt erop dat de handel flink aan het importeren (Italie, Japan, USA) is geslagen om te kunnen cashen op de recente prijsstijgingen. Het grote aanbod aan import-lufti's maakt dat de schaarsheid afneemt en zou wel eens een halt kunnen toeroepen aan de prijsstijging IMHO. :roll:

Re: Gek die marktprijzen

01 dec 2015 10:51

Kan ook niet door blijven gaan, natuurlijk.
Niet alleen handelaren, maar ook eigenaren die willen profiteren van de prijsstijging.

Re: Gek die marktprijzen

01 dec 2015 11:08

Volgens mij had ik dit al gezegd maar ik werd voor gek verklaard.

De prijzen gaan de aankomende tijd flink zakken let maar op.

Re: Gek die marktprijzen

01 dec 2015 11:14

Kortom, short gaan in 911'jes?

Re: Gek die marktprijzen

01 dec 2015 11:16

Rescue911 schreef:Volgens mij had ik dit al gezegd maar ik werd voor gek verklaard.

De prijzen gaan de aankomende tijd flink zakken let maar op.


Maar gelukkig niet zo hard als Boxsters afschrijven :thumleft:

Re: Gek die marktprijzen

01 dec 2015 11:23

Tuurlijk zullen er altijd lieden zijn die de prijs omlaag proberen te praten omdat ze in willen stappen... :lol:

Re: Gek die marktprijzen

01 dec 2015 11:29

Rescue911 schreef:De prijzen gaan de aankomende tijd flink zakken let maar op.

oef hoe ga ik dit bij mijn vrouw verklaren. :twisted: :twisted:

Re: Gek die marktprijzen

01 dec 2015 11:35

We moeten iedereen zijn mening gunnen ook rescue911 die denkt dat de prijzen gaan dalen (zou best kunnen als er nare ontwikkelingen zijn op de financiele markten en iedereen zijn focus wat minder legt op klassieke auto's en als je dan keuzes moet maken is een klassieke auto toch niet zo super essentieel). Hiernaast heb je voor een 'markt' ook altijd 2 partijen nodig. De ene (koper) die denkt dat de prijs gaat stijgen en de ander (verkoper) die denkt dat de prijzen gaan dalen.

Re: Gek die marktprijzen

01 dec 2015 11:41

Nicolò schreef:Tuurlijk zullen er altijd lieden zijn die de prijs omlaag proberen te praten omdat ze in willen stappen... :lol:


Ik heb 4 jaar een 964 gereden, ik zou niet meer terug willen.

En ik kan morgen instappen als ik zou willen, maar nee, dank je.

Re: Gek die marktprijzen

01 dec 2015 11:43

De vraag is natuurlijk of je nu nog moet instappen...?

Re: Gek die marktprijzen

01 dec 2015 11:44

Porsche zakt, Ferrari stijgt, Donkervoort zakt ook, maar is nooit omhoog gegaan (lees: heeft niet meegeprofiteerd van de tendens).
Andere merken hebben juist wel geprofiteerd van de tendens (bv Alfa, Morgan, Aston oude modellen, Lotus, enz).
Enkele modellen van Porsche zullen verder stijgen, de 'rest' zakt weer naar normale waarden. Zo zal het bij Ferrari's ook gaan.
Opvallend is dat Lambo's nooit onder de ton zijn gezakt, behalve die met VAG-delen zijn opgebouwd.... :mrgreen:
En daarmee is Lambo imho het sterkste merk in de markt. Investeer nu in een 997 GT3 RS van 2,5ton, dan weet je dat je een groot risico loopt.

Maar dan rij je wel in een leuke auto, en daar zijn ze uiteindelijk voor gemaakt..... 8)

Nicolò schreef:Tuurlijk zullen er altijd lieden zijn die de prijs omlaag proberen te praten omdat ze in willen stappen... :lol:

Er zijn er meer die de prijzen omhoog l.u.l.l.e.n. omdat ze eraan willen verdien!
Laatst bijgewerkt door steef op 01 dec 2015 11:49, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Gek die marktprijzen

01 dec 2015 11:49

Dus de 997 GT3 komt straks weer binnen bereik :ba:
Laatst bijgewerkt door Johann op 01 dec 2015 11:58, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Gek die marktprijzen

01 dec 2015 11:51

Dat is wel te hopen. Er zijn er in elk geval erg veel van gemaakt 8)

Re: Gek die marktprijzen

01 dec 2015 12:09

MickRS schreef:De vraag is natuurlijk of je nu nog moet instappen...?


Oh, ik weet het antwoord al. Instappen, zo vaak mogelijk en rijden met dat ding! :drive: :drive: :drive:
8)

Re: Gek die marktprijzen

01 dec 2015 12:13

:thumleft: :thumleft:

Re: Gek die marktprijzen

01 dec 2015 12:20

steef schreef:Porsche zakt, Ferrari stijgt, Donkervoort zakt ook, maar is nooit omhoog gegaan (lees: heeft niet meegeprofiteerd van de tendens).
Andere merken hebben juist wel geprofiteerd van de tendens (bv Alfa, Morgan, Aston oude modellen, Lotus, enz).
Enkele modellen van Porsche zullen verder stijgen, de 'rest' zakt weer naar normale waarden. Zo zal het bij Ferrari's ook gaan.
Opvallend is dat Lambo's nooit onder de ton zijn gezakt, behalve die met VAG-delen zijn opgebouwd.... :mrgreen:
En daarmee is Lambo imho het sterkste merk in de markt. Investeer nu in een 997 GT3 RS van 2,5ton, dan weet je dat je een groot risico loopt.

Maar dan rij je wel in een leuke auto, en daar zijn ze uiteindelijk voor gemaakt..... 8)

Nicolò schreef:Tuurlijk zullen er altijd lieden zijn die de prijs omlaag proberen te praten omdat ze in willen stappen... :lol:

Er zijn er meer die de prijzen omhoog l.u.l.l.e.n. omdat ze eraan willen verdien!


Ik dacht het, jij zei het.

Exact zo is het!

Re: Gek die marktprijzen

01 dec 2015 13:08

Retep schreef:Net uit nieuwschierigheid even op gaspedaal.nl gekeken naar 3.2's en 964's. Waar ik eerst 10-20 hits kreeg krijg ik nu 70-80 voor beide modellen.

Allemaal C4's, cabrio's en automaten met veelal dubieuze kilometerstanden. Ik zie maar 3 964 C2 coupe's met handbak ertussen staan waarvan ik lastig kan zien of het wel wat is. De juiste modellen die prima onderhouden worden blijven gewoon profiteren van de betere prijzen. Ik maak me er niet druk om.

Re: Gek die marktprijzen

01 dec 2015 13:17

Mijn 930 is ook in prijs gestegen dit jaar en toen ik hem kocht dezelfde verhalen van we zitten op de top. Niets is zo lastig als de toekomst voorspellen en uiteindelijk zal er ooit wel een keer grote prijsdaling komen door een externe oorzaak die niemand zag aankomen en hebben degene die dit altijd al voorspelden gelijk. Ik gun ze dan alle gelijk van de wereld zodat ze een keer kunnen zeggen: "Zie je wel!". Alleen je weet dus niet wanneer. Kan best nog 10 jaar duren of misschien wel morgen en in de tussentijd lekker rijden en genieten.

Ook al daalt mijn 930 in prijs van onder die ik hem kocht, geen enkel probleem. Ik heb nog steeds een 930 en dat is toch de auto die bij mij het snelst een super bigsmile genereert na even een paar keer de turbo goed laten inkomen. Dat megagrote turbo gat en maar 4 versnellingen blijft super! (en de looks krijg ik er ook nog eens bij)

Re: Gek die marktprijzen

01 dec 2015 13:26

Wat is er mis met C4's en cabrio's? :D
Plaats een reactie