Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
18 dec 2015 20:03
Zwarte NL..... Kwam vandaag binnen....... Perfecte historie en onderhoud..... 123k en een nette prijs......
18 dec 2015 20:12
aandeel schreef:waarom stijgen die 996 4s jes zo....
Het is maar net hoe graag je dat voor ogen houdt.
Zo'n pareltje uit 2004 met 284000 km en een prijs van 34870 euro, is dan iets moois om je in te spiegelen.
Zeker wanneer je zelf eigenaar bent van een 4S.
Maar ja; is dat ook de realiteit?
Laten we eens kijken op wat verkoopsites, door een zoekactie op Porsche Coupe vanaf 2004.
Op Autoscout24 staan ze zo vanaf de 30.000 euro, met minder kilometers als jouw voorbeeld.Tevens is het ook het type Porsche wat het meest wordt aangeboden, logisch ook want ze zijn het meest geproduceerd.
Vervolgens doen we hetzelfde op Mobile.de
Daar is de goedkoopste 4S 26.500 Euro met minder als een ton op de teller.Verder doen de andere types Porsches niet onder in prijs in vergelijking met de 4S.
Zelf zie ik dus niet echt een prijsstijging, net als dat één zwaluw nog geen zomer maakt.
18 dec 2015 22:19
Ik zie er toch veel ook een stuk duurder aangeboden worden dan een half jaar geleden. enkele nog goedkoop, maar dat was met de prijsstijgingen van de lufties ook. Niet iedereen verhoogd zijn prijs tegelijkertijd.
Ik zou zeggen, als je er een zoekt, koop snel een van die goedkopere als ze in goede staat zijn.
Bij de Porsche dealer gaan ze al richting de 45K.
Eigenaren verkopen ze ook niet goedkoop meer want ze kunnen er anders geen andere porsche meer voor terug kopen.
Prijzen komen dus meer op een hoger niveau te liggen.
De 993 gaat al naar de 50K, en de Sjes over de 100K, dan blijft een 996 4S geen 35K, trust me.
Oja, en ze rijden heerlijk
19 dec 2015 10:57
Sorry, maar ik zie het echt niet.
Gebruik mijn eerdere Mobile.de link nog maar eens.
Zie jij daar wat prijzen betreft; de 4S modellen er ver boven uitsteken?
Ik niet, de prijzen lopen door elkaar van de diverse modellen.
Zelf verwacht ik geen prijsstijging, ik zie ze eerder onder die 35k gaan dalen.
Waarom? Heel simpel; de 997 4S gaan vanaf een goede 37K en die prijs zal ook nog wel wat dalen.
Voor mij is de ideale 4S een 997 met een 996 achterkant.
Als ik echter voor een gelijke keuze qua prijs kom te staan, dan zou ik persoonlijk voor de 997 4S gaan.
Je hebt dan een jongere auto, een mooiere voorkant (dat is uiteraard persoonlijk) en een betere motorisering.
De 996 4S is een mooie auto hoor houd me ten goede, ik probeer geenszins het model af te kraken.
Het gaat me puur om de prijsstijging discussie.
19 dec 2015 11:07
Voor mij is de ideale 4S een 997 met een 996 achterkant.
Kon het niet meer met je eens zijn! En ook ik vind de 996 4S een prachtige auto. Maar een half jaartje geleden kocht je ze voor rond de 30K, nu zitten de meesten er wel ietsje boven. Een lichte prijsstijging zie ik wel. Geen idee of het blijvend is. Momenteel is het aanbod 4S'jes niet zo heel groot, wellicht dat de prijzen daardoor ietsjes hoger zijn momenteel.
19 dec 2015 11:13
Die van 26500 op 'mobile.de' zal wel wat mis mee zijn, stoelen zien er echt niet mooi uit.
Ik ga mij niet verbazen dat ie zeker minimaal een ton meer gelopen heeft.
19 dec 2015 19:10
Even op Mobile.de naar mijn eigen model gekeken.
Van de 130 handgeschakelde 996'en van 2002-2003 met een maximum van 125.000 km staan er slechts 5 te koop tot 25k.
Meeste 4S rond de 45k
19 dec 2015 19:27
Dusssss..... Buiten NL liggen de prijzen van goede 4S-en hoger dan hier. Van meerdere kanten begrepen dat er vanuit NL veel weggekocht wordt......
Het is natuurlijk sowieso een gegeven dat de mooie exemplaren altijd duurder zijn, de prijzen liggen fors uiteen vind ik.....
19 dec 2015 19:32
Buurman van mijn vader wil zijn 996 4S Tiptronic (kleur zwart/antraciet)
Top onderhouden en altijd zuinig op geweest.
bouwjaar 2002 kilometerstand ca. 153.000 prijsindicatie ca. 27,5-30K
Is dit een reëel bedrag?.
19 dec 2015 19:55
Frans D schreef:Sorry, maar ik zie het echt niet.
Gebruik mijn eerdere Mobile.de link nog maar eens.
Zie jij daar wat prijzen betreft; de 4S modellen er ver boven uitsteken?
Ik niet, de prijzen lopen door elkaar van de diverse modellen.
Zelf verwacht ik geen prijsstijging, ik zie ze eerder onder die 35k gaan dalen.
Waarom? Heel simpel; de 997 4S gaan vanaf een goede 37K en die prijs zal ook nog wel wat dalen.
Voor mij is de ideale 4S een 997 met een 996 achterkant.
Als ik echter voor een gelijke keuze qua prijs kom te staan, dan zou ik persoonlijk voor de 997 4S gaan.
Je hebt dan een jongere auto, een mooiere voorkant (dat is uiteraard persoonlijk) en een betere motorisering.
De 996 4S is een mooie auto hoor houd me ten goede, ik probeer geenszins het model af te kraken.
Het gaat me puur om de prijsstijging discussie.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/searc ... geNumber=44S leverbaar vanaf 2002, dus heb ik je zoekfunctie even aangepast, verder de link gebruikt die jij noemt.
Ik zie het wel, ziet de rest het ook?
Dit is dan wel de laatste pagina met 4Sjes maar die prijzen zijn behoorlijk hoger dan een jaar geleden.
997 4S is nu ook duurder dan een jaar geleden.
De 996 4S en de 997 4S komen qua prijs inderdaad dichter bij elkaar te liggen.
Ik weet niet of een 997 3.8S motor beter is dan een 996 3.6, hoe zijn de meningen daarover?
19 dec 2015 20:48
Vanaf 2004 heb ik gebruikt, omdat het voorbeeld van de startpost dat bouwjaar had.
Mij gaat het erom dat er specifiek wordt gezegd dat de prijzen van dat model stijgen.
Als ik echter de resultaten vanaf 2004 erbij pak, dan zie ik dat model er niet met kop en schouders bovenuit torenen qua prijzen.
Dus zelfs al zou er een prijsstijging zijn, dan zou dat dan voor alle modellen gelden.
Of wellicht duid je op een prijsstijging specifiek voor de 4S 2002 en 2003?
Ik heb even wat staatjes gemaakt met de resultaten (aantal 4S advertenties) vanaf bouwjaar 2004 op Mobile.de als maatstaf.
Wellicht komen ze van pas, als we volgend jaar weer eens terugkijken, of er een prijsstijging is geweest, of niet.
996 4S 2002 + 2003t/m 30.000 euro
Coupe: 2
Cabrio: 0
30.001 - 35.000
Coupe: 9
Cabrio: 1
Hoger als 35.001 euro
Coupe: 15
Cabrio: 1
996 4S vanaf 2004t/m 35.000 euro
Coupe: 6
Cabrio: 2
35.001 - 40.000 euro
Coupe: 2
Cabrio: 3
40.001 - 45.000 euro
Coupe: 2
Cabrio: 3
45.001 - 50.000 euro
Coupe: 2
Cabrio: 6
997 4St/m 35.000 euro
Coupe: 3
Cabrio: 0
35.001 - 40.000 euro
Coupe: 5
Cabrio: 6
40.001 - 45.000 euro
Coupe: 18
Cabrio: 6
45.001 - 50.000 euro
Coupe: 20
Cabrio: 11
Laatst bijgewerkt door
Frans D op 19 dec 2015 21:10, in totaal 2 keer bewerkt.
19 dec 2015 20:56
Volgens mij gaat het om het model niet om het 'vanaf bouwjaar'
19 dec 2015 21:06
Gaat om model 996 4S in het geheel naruurlijk.
Gelijk heb je wel als je aangeeft dat alle modellen gestegen zijn in prijs, de standaard 996 o.a. ook.
Goed overzichtje, kunnen we komend jaar naar terug kijken.
Persoonlijk denk ik dat de 996 4S de 996 turbo volgt, die is ook enorm gestegen het laatste jaar.
19 dec 2015 21:12
Gaat mij ook om het model, vandaar mijn opmerking over dat de andere (MK2) modellen gelijk in prijs liggen en de 996 S4 niet specifiek hoger in prijs is.
Ik heb even het aantal 2002 en 2003 4S advertenties ook opgeteld en toegevoegd.
19 dec 2015 21:25
Interessant overzicht..... Over paar maand weer herzien......
19 dec 2015 21:57
Ik denk dat de 996 4S over een aantal jaar meer waard is dan een 997 4S Mk1.
Redenen: 1) het specifieke uiterlijk, 2) zeldzamer en 3) de overeenkomsten met de turbo.
19 dec 2015 22:26
En toch ben je een wannabe 997 Turbo
19 dec 2015 23:14
Zal mijn signature aanpassen
19 dec 2015 23:16
dat heb je snel gedaan!
19 dec 2015 23:35
AlexPorsche schreef:2) zeldzamer
In wat voor een zin zeldzamer? Het is de meest geproduceerde 996 MK2.
MK2 Carrera 4S Coupé 17298
MK2 Carrera 4S Cabriolet 5757
MK2 Carrera Coupé 14629
MK2 Carrera Cabriolet 14961
MK2 Carrera 4 Coupé 3231
MK2 Carrera 4 Cabriolet 7155
MK2 Targa 5152
MK2 Turbo 11625
MK2 Turbo Cabriolet 3426
MK2 Turbo S Coupé 129
MK2 Turbo S Cabriolet 963
MK2 GT2 324
MK2 GT3 Cup (M001) 692
MK2 GT3 RS 682viewtopic.php?f=1&t=45745
19 dec 2015 23:43
In de zin van de vergelijking hier: productieaantallen 996 4S < 997 4S Mk1
20 dec 2015 0:04
Ik denk dat je in beide gevallen niet mag spreken van zeldzaam met totale productieaantallen van 23.000 om 31.000
Omgerekend zijn er dan 1.35 x meer 997 4S als 996 4S modellen gemaakt, zeldzamer past daar dus ook niet echt in.
20 dec 2015 0:22
Een factor 1.35 is idd niet doorslaggevend. Het valt mij wel op dat er maar weinig 996 4S'en aangeboden worden terwijl er veel meer aanbod in 997 4S is.
Momenteel op mobile.de op basis van een eenvoudige search 78x 996 4S en 144 997 4S Mk1 (tot en met 2008).
20 dec 2015 8:24
Zeldzaam mooier
21 dec 2015 18:49
Ik denk dat je in beide gevallen niet mag spreken van zeldzaam met totale productieaantallen van 23.000 om 31.000
Omgerekend zijn er dan 1.35 x meer 997 4S als 996 4S modellen gemaakt, zeldzamer past daar dus ook niet echt in.
Niet echt zeldzaam nee : de 996 4S was in 2003 en 2004 het meest verkochte 996 model ..... (bron : Adrian Streather, 996 The Essential Companion )
Was toen dus de meest begeerde en zal dat waarschijnlijk blijven. Prijs heeft dus niks met zeldzaamheid te maken, maar met vraag.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.