Okidoki... Daar zijn we weer...
De voorkeur gaat nog steeds uit naar een 987 van 20K (zwart met rood interieur), maar dat zit dan wel tegen de bovengrens van mijn budget aan. Bovendien is er dan geen ruimte meer voor 'individualisatie' en vind ik het ook -een beetje- zonde om zo'n auto te bestickeren en wat andere geintjes mee uit te halen. Bovendien -ik ken mezelf en jullie weten inmiddels wel hoe ik ben

- ben ik nogal een pietje precies, maar ben ik ook niet bang om met een auto te rijden; m'n Speedster geef ik geregeld behoorlijk de sporen, want de lol van het rijden met dat karretje is toch wel verslavend...
Daarom zat ik te (be)denken dat het misschien een veel beter idee is om een gooi-en-smijt auto te kopen, die niet te duur is en waar het niet erg is als die bestickerd wordt en waarbij het ook niet zo erg is als die 'stevig gereden' wordt.
Een 986 kwam toen -toch weer- in beeld...
Een leuke 986 is te vinden voor een bedrag van onder de € 10K.
Ik zou dus, met andere woorden, in plaats voor een auto tegen de top-end van mijn budget kunnen gaan (een 987 van max. € 20K), of een auto tegen een zowat risico-loos bodembedrag (een 986 van max. € 10K).
Bovendien zou ik het bij zo'n 'goedkoop gooi-en-smijt-karretje' helemaal niet erg vinden om die te 'personaliseren' zoals het monteren van niet originele dingetjes en accessoires, bestickeren, enzovoorts, enzoverder.
Nu kwam ik deze op Marktplaats tegen:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/pors ... ousPage=lr

Oké, het is een tip, een 2.5 én heeft zo'n 200K op de teller...
Die tip komt me eigenlijk wel goed uit, want dan kan mijn vriendin er ook in rijden als ze dat zou willen (ze kan namelijk vanwege haar verminderde spierkracht alleen nog maar een automaat rijden) en dan kan zij ook een keer mee als we een toertocht gaan maken, want dat vindt ze wel leuk, maar met de Speedster kan zij echt niet mee (laat staan erin rijden). Bovendien lopen de meningen over een tip nogal uiteen. Ik heb onlangs in een 996 met tip gereden van een buurman en ik vond dat helemaal niet verkeerd...
De 2.5 is natuurlijk niet de sterkste motor (qua pk's), maar is -volgens mij- wel 'de veilig(st)e keuze'...
Die prijs is bovendien onderhandelbaar...
Wat vinden jullie?
Graag jullie mening. Dat hoeft niet specifiek voor/over deze auto te zijn, maar ook aangaande de 2.5-liter motor, de tip, enzo...
Op verwijzingen naar 986jes die te koop staan voor > € 10K zit ik echter niet te wachten. Dan ga ik -liever- voor een 987 van max. 20K.