Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

15 sep 2005 8:04

Jort schreef: Die paar procentjes verschil in prijs (procentuele verschil wordt ook steeds kleiner met het stijgen van de prijs) en verbruik zijn dan niet voldoende om ons massaal aan de diesel te krijgen.


Maar er zijn nog wel andere (betere) redenen om aan de diesle te gaan:

hoger koppel bij lagere toeren wat flexibiliteit ten goede komt en zich uit in comfortable rijden. Daar gaat het de meeste mensen echt om.

Probeer jij maar eens een BMW 535TD bij te houden van 130 naar 180. Heb er ooit met mijn M5 achter gezeten en kan je vertellen dan moet je echt wel een paar tandjes terug.

15 sep 2005 8:42

Jurgen schreef:(off-topic)

Nou ga je me niet vertellen dat je Goethe in je kast heb staan he..? 8) :wink:


Hoezo [OFF TOPIC] :roll:

:arrow: Moet niet gekker worden !

15 sep 2005 9:16

ergens is het niet zo vreemd.
Porsche is al eens eerder met een elektrisch aangedreven auto bezig geweest... dat is wel in een ver verleden..
Maar misschien is dat wel de reden waarom ze met hybride mee doen.

15 sep 2005 9:18

Umberto schreef:Maar misschien is dat wel de reden waarom ze met hybride mee doen.


Nee, Californische wetgeving. Als men niet meedoet, dan loopt men het risico dat ze in Californië geen auto's meer mogen verkopen. Beetje zuur verhaal...

15 sep 2005 12:42

Marcel schreef:
Jort schreef: Die paar procentjes verschil in prijs (procentuele verschil wordt ook steeds kleiner met het stijgen van de prijs) en verbruik zijn dan niet voldoende om ons massaal aan de diesel te krijgen.


Maar er zijn nog wel andere (betere) redenen om aan de diesle te gaan:

hoger koppel bij lagere toeren wat flexibiliteit ten goede komt en zich uit in comfortable rijden. Daar gaat het de meeste mensen echt om.

Probeer jij maar eens een BMW 535TD bij te houden van 130 naar 180. Heb er ooit met mijn M5 achter gezeten en kan je vertellen dan moet je echt wel een paar tandjes terug.


Terugschakelen is geen straf, dat moet een feestje zijn (en blijven). Gewoon een conceptueel verschil tussen benzine en diesel rijden. De dieseltechniek heeft een grote inhaalslag gemaakt de laatste jaren, maar deze heeft daavoor dan ook decennia zo goed als stil gestaan.

Echter, als je de technici en insiders moet geloven, is het sterk de vraag of er in de toekomst überhaupt nog diesel gereden wordt. Het schijnt dat de toekomstige eisen voor emissie zodanig scherp zullen zijn dat het niet langer rendabel is om dieselmotoren aan te bieden, alle partikelfilters ten spijt.
Plaats een reactie