En ik had dat met mijn 996 4S (want waarom zou je dat mooie, warme gevoel zoals hierboven omschreven niet met een recentere Porsche kunnen hebben?).
Ik moest naar de keuring met de 4S om 'm in België in te schrijven. Je kan in België kiezen: ofwel maak je een afspraak, kom je ter plaatse en word je direct geholpen, ofwel vind je een afspraak maken teveel gedoe en sta je liever een paar uur aan te schuiven tussen de rest. Ik stond dus aan te schuiven

en ineens komt één van de keurders naar me toe gelopen: "Meneer, kom maar naar poort2 dan helpen we je daar direct verder"
Ik :

want al de rest moest blijven wachten en ik, met mijn "dikke" Porsche, mocht voor gaan.
Zo gezegd, zo gedaan, ik rij naar poort2, rij binnen, ze laten de poort zakken en net op dat moment komt er een andere Porsche 911 aangereden, recht naar poort2... Die dame had dus een afspraak gemaakt, afspraken gingen door aan poort2, ze hadden mij in de rij zien staan en dachten dat ik dat niet wist en daarom waren ze mij eruit komen pikken
Probleem dus. Ik stond daar -zonder afspraak- voor de dame die net toe kwam -met afspraak- en dat ging dus niet. Zegt die keurder tegen mij "meneer zet je auto daar effe aan de brug, dan gaan we eerst de auto van mevrouw doen en dan die van jou". Voor mij was dit nog steeds tijdswinst dus no problemo. Ik dacht "ondertussen ga ik een sigaretje roken", ik naar buiten, in mezelf denkend hoe grappig dit wel niet was, dat ze precies niet gewoon waren van hier veel Porsches te zien, wat 'n toeval het wel niet was dat er hier net 2 tegelijk waren, ondertussen sigaretje verorberd en terug naar binnen stappend, nog steeds denkend dat ik die van mij toch mooier vond (een 4S en in 't zwart) dan die van haar (een gewone 996 in 't zilver), en terwijl ik dat nog allemaal aan 't denken was zie ik daar ineens een bilpartij staan...
Ik:

, in mezelf denkend "Amaaai, maar da's ook een mooie zeg", een fractie van een seconde later denkend "hey, wacht eens... da's de mijne?!"