ook niet verwonderlijk zoals hij ermee omgaat bij koude start en het rijgedrag kort daarna. zal geen liefhebber zijn van auto`s maar van kleiduivenschieten denk ik.
VIDEO: HOW TO DRIVE A PORSCHE 911 3.0 RS ON THE TARGA FLORIO
Ah, the Historic Targa Florio. Why not get the old 911 3.0 RS out and enjoy a brisk jaunt through some pretty Sicilian countryside? Then again, how about you get the old 911 3.0 RS out and absolutely thrash it to within an inch of its life, rarely more than a few feet away from a huge accident at every corner? Can you guess which approach the driver of this car went for? Oh yes …
HENGELO - De toekomst is gearriveerd. De allereerste vliegende auto ter wereld is te koop: de PAL-V. Een wereldprimeur, van Nederlandse bodem. En exclusief te koop bij Munsterhuis Sportscars in Hengelo. Voor wie geld heeft…
>> Hoe ziet dat eruit, een vliegende auto? Check onderaan het filmpje
De afgelopen week hebben in alle stilte, achter gesloten deuren, de Europese vip’s van Ferrari- en Masseratidealer Munsterhuis een kijkje mogen nemen en vliegen in een vliegsimulator. De meest geavanceerde ter wereld, ontwikkeld door de TU Delft. Een James Bond-achtige ervaring. Nu staat er in de Hengelose showroom alleen het prototype van de PAL-V.
Exclusief De vliegende auto van PAL-V (de V uitgesproken op z’n Engels: Vie) is een kruising tussen een gyrocopter en een sportauto. Komende twee jaar worden er in Europa 45 van verkocht in een luxe limited uitvoering. Prijs: 499.000 euro. Daarna komt het gewone ‘instapmodel’ voor 199.000 euro.
Speeltje voor de rijken Van de eerste exclusieve serie zijn er nu al 14 in optie genomen „Mensen die al ervaring hebben met een privévliegtuigje of helikopter”, zegt verkoper Wouter Struik van Munsterhuis Sportscars. Namen gaat hij niet noemen. „Zoek het maar in de Quote 500. Het is voorlopig wel een speeltje voor de rijken.”
Van Twente naar Schiphol Struik merkt dat de vips nog wat sceptisch zijn. „Tot ze beseffen: Je kan rijden en vliegen. Zonder ingewikkelde procedures. Stel je voor. Je stijgt op hier in Twente, vliegt naar Schiphol en rijdt hem daar weer gewoon als een auto de parkeerplaats op. Of van hier naar Berlijn. Je bent zo maar dik anderhalf tot twee uur sneller op de bestemming."
Voor het besturen van de PAL-V is een rijbewijs nodig en een gyrocopterbewijs. Dat laatste is in ongeveer 40 weken te halen.
Heb met verbazing het filmpje zitten kijken. Ook zeer lachwekkend hoe er in sommige gevallen wordt omgegaan met zo'n gast, vooral de laatste minuten waar ze wat rondjes rond elkaar rijden. Direct van de weg drukken zoals in US.