Vertel hier over jezelf.
25 nov 2015 18:25
Vet mooi man

van harte!
(Over de waarde van de 964; dat weet niemand tenzij je een glazen bol hebt, maar zolang er nog veel achter het ijzeren gordijn richting China en Rusland vertrekken zie ik de waarde voorlopig niet omlaag gaan. Verder is het totaal onbelangrijk, hobbies kosten nou eenmaal geld)
01 dec 2015 14:25
Mooie keus! Ik heb een tijd lang m'n Cayman bijna dagelijks gereden. Gek genoeg maakte dat bijna een einde aan de hobby omdat het niet meer de emotie gaf. Toen weer een hele tijd niet gereden (Want winter) en daarna niet meer als daily en de liefde keerde weer helemaal terug.
Dus voor mij geen (semi)daily porsche meer... eens kijken hoe dat bij jou gaat uitpakken in ieder geval heel veel plezier gewenst maar dat gaat vast wel lukken!
01 dec 2015 20:00
Ik heb hetzelfde gehad als Caelin. Nu ik m niet meer als semi-DD gebruik geniet ik er iedere km weer van.
Mooie kar en erg mooie kleur, geniet ervan!
01 dec 2015 22:20
tot nu toe bevalt het prima maar begrijp wat jullie bedoelen. Heb dat jaren geleden met de Boxster (een 987) ook gehad maar daar gingen mij een aantal praktische dingen storen bij dagelijks gebruik (zoals telefoon, herrie van het dak, handgeschakeld, geen navigatie). Dus bij de Cayman er goed op gelet dat de specificatie zo is dat hij prima dagelijks te gebruiken is (PDK, Navigatie, PASM) maar desgewenst ook met meer emotie (sportuitlaat, sportstand). Dus ik speel tijdens de ritten met de diverse settings al moet ik zeggen dat de sportuitlaat permanent aanstaat
Ik vind de Cayman ten opzichte van het vorige model Boxster echt een enorme stap vooruit. Desgewenst net zo comfortabel als mijn 5 serie en tegelijkertijd vol emotie en sportiviteit.
Mocht het nou echt niet bevallen, tja dan moet het maar een Macan GTS worden.....
Hans
01 dec 2015 23:51
Dan zou ik voor een Turbo gaan.
02 dec 2015 9:16
Zie dit topic nu pas: gefeliciteerd Hans, mooie Cayman.
Had ik geweten dat m'n ex weer op de markt was...Maar is inmiddels alweer verkocht door Wolbert. Al weet je maar nooit, de vorige keer heeft 'ie m ook 2 of 3x verkocht
02 jan 2016 9:18
Prachtig die Cayman! Zit er ook wel eens aan te denken om mijn 964 weg te doen voor een Cayman, zou hem dan dagelijks willen gebruiken maar de opbergruimte houdt me een beetje tegen.....
02 jan 2016 10:45
csteenbe schreef:Prachtig die Cayman! Zit er ook wel eens aan te denken om mijn 964 weg te doen voor een Cayman, zou hem dan dagelijks willen gebruiken maar de opbergruimte houdt me een beetje tegen.....
Geen idee wat je behoefte is aan opbergruimte, vergeleken met je 964 krijg je er bij de Cayman wel wat bij. Zowel voor (groter) als achter heb je opbergruimte. Voor mij als dd en vakantiewagen (incl. Mevrouw Porcay en haar niet onaanzienlijke bagage en extra tassen

) ruim voldoende.
Het is natuurlijk geen bestelbusje
02 jan 2016 10:57
Een Cayman heeft veel bergruimte, zeker als je bedenkt dat het een sportwagen is. Ik ben er al meerdere keren mee op vakantie geweest voor 2 weken en kan drie grote koffers kwijt en nog ruimte om daarnaast allerlei losse spullen te gooien. Je mist wellicht de achterbank om spullen mee te nemen, maar je krijgt er ruimte boven de moter terug
02 jan 2016 11:19
Bij een Cayman is er geen ruimte voor 2 kids op de achterbank, want die is er niet. Bij de 964 wel. Als er slechts 2 personen reizen is er weer extra ruimte bij de 964 door de rugleuningen van de achterzitjes neer te klappen.
Kortom; als je met slechts 1 reisgenoot onderweg bent zal het verschil in bagageruimte tussen een 964 en een Cayman elkaar nauwelijks ontlopen.
02 jan 2016 12:05
Het probleem is niet het aantal personen

Maar een wielrenfiets die vervoerd moet worden ....
02 jan 2016 12:08
@turbocruiser: lijkt me volkomen correct en terecht opgemerkt, als het om volume gaat.
Wel zie ik nog twee verschillen: toegankelijkheid goed- en kwaadwillend
Als ik de bagage achterin zet in de makkelijk toegankelijke kofferbak en de klep dicht doe is de bagage uit het zicht..

@csteenbe: een wielrenfiets kan op de dakdrager (die is origineel verkrijgbaar)
En zo kletsen we elke banaan recht!
02 jan 2016 18:28
Dakdragers vind ik niet zo ideaal, vloeken misschien zijn er mooie trekhaak oplossingen mogelijk ?
02 jan 2016 20:52
csteenbe schreef:Dakdragers vind ik niet zo ideaal, vloeken misschien zijn er mooie trekhaak oplossingen mogelijk ?

Volgens mij wilde je daar

achter zetten, maar voor de zekerheid: nee
02 jan 2016 21:04
I stand corrected
Thnx @ Ronaldo
Nog minder reden om de Cayman te negeren dus!
02 jan 2016 21:10
Ik vind deze drager ook wel cool, gewoon met zuignappen. Ben benieuwd naar de constructie.
http://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?t=1252508Wel makkelijk, thuis de auto inclusief mountainbike lekker schoonspuiten!
02 jan 2016 21:37
Mooie cayman, en mooi topic
02 jan 2016 22:06
Dat met die zuignappen brrrr moet er niet aan denken mijn edel fietsje hier op te zetten.... Zal wel goed zijn maar durf zo iets toch niet aan...
Daar het met enige dagelijkse vervoer zal worden moet het enig praktisch blijven...mijn eisen zijn niet al te hoog maar fietsen is een serieuze hobby van me...
03 jan 2016 1:27
Netste en degelijkste oplossing zal toch originele dakdragers zijn mijn inziens. Cayman is ook zo laag; die fiets zet je er zo op. Ik ben er wel eens een tegengekomen op de wintersport: systeem zag er degelijk uit. (Zat daar geen fiets op maar ski-drager uiteraard.)
03 jan 2016 2:02
HansA schreef:tot nu toe bevalt het prima maar begrijp wat jullie bedoelen. Heb dat jaren geleden met de Boxster (een 987) ook gehad maar daar gingen mij een aantal praktische dingen storen bij dagelijks gebruik (zoals telefoon, herrie van het dak, handgeschakeld, geen navigatie). Dus bij de Cayman er goed op gelet dat de specificatie zo is dat hij prima dagelijks te gebruiken is (PDK, Navigatie, PASM) maar desgewenst ook met meer emotie (sportuitlaat, sportstand). Dus ik speel tijdens de ritten met de diverse settings al moet ik zeggen dat de sportuitlaat permanent aanstaat
Ik vind de Cayman ten opzichte van het vorige model Boxster echt een enorme stap vooruit. Desgewenst net zo comfortabel als mijn 5 serie en tegelijkertijd vol emotie en sportiviteit.
Mocht het nou echt niet bevallen, tja dan moet het maar een Macan GTS worden.....
Hans
De 981 is inderdaad weer een hele stap vooruit (vind ik). Ik denk dat je er veel plezier aan zal beleven. Ben benieuwd of je nog zin hebt in pure plezier ritten of dat het "gewoon" wordt om erin rond te rijden en het uiteindelijk een gewone auto wordt (dat is wat er bij mij gebeurde vandaar mijn eerdere post). Dan is het nog steeds een hele mooie gave auto maar niet meer de hobby. Update hier nog maar eens over een half jaar
03 jan 2016 12:35
csteenbe schreef:Dat met die zuignappen brrrr moet er niet aan denken mijn edel fietsje hier op te zetten.... Zal wel goed zijn maar durf zo iets toch niet aan....
Hoe denk je dat een GoPro vast zit en neem van mij aan die komt echt niet los hoor! Met zuignappen worden trouwens grote ramen maar ook platen (hout, metaal) in bedrijven door machines opgetild. Maak je daar maar geen zorgen over
03 jan 2016 15:17
Mooie Cayman

gefeliciteerd.
BTW. heel creatief om zo je fiets te vervoeren.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.