16 dec 2015 20:00
17 dec 2015 13:36
17 dec 2015 21:13
het Marketingburo dat miljoenen heeft ontvangen voor dit fan-tas-ti-sche idee![]()
![]()
17 dec 2015 22:59
18 dec 2015 13:29
19 dec 2015 0:06
mbembe schreef:ja wat kan ik zegguh, het is een gave
03 jan 2016 13:13
03 jan 2016 14:52
03 jan 2016 15:11
03 jan 2016 17:17
03 jan 2016 17:42
03 jan 2016 17:59
mbembe schreef:Wat ik opmerkelijk vind is dat dit hele downsize-idee 1 liter per 100km besparing oplevert![]()
![]()
Sorry maar vind het een hoop gedoe om niets; als dat is wat je eruit kunt halen dan zou ik zeggen hou er lekker de flat-six in
03 jan 2016 21:27
jeff_911 schreef:mbembe schreef:Wat ik opmerkelijk vind is dat dit hele downsize-idee 1 liter per 100km besparing oplevert![]()
![]()
Sorry maar vind het een hoop gedoe om niets; als dat is wat je eruit kunt halen dan zou ik zeggen hou er lekker de flat-six in
Het is ook niet perse dat die besparing wordt gerealiseerd omdat wij zo nodig 1l willen besparen op de 100km, maar meer dat elke autobouwer over zijn hele wagenpark aan bepaalde emissies moet gaan voldoen.
So blame Brussels.![]()
Cayman_S schreef:Flat six met turbo gaat in de Cayman niet passen (of hij moet groter worden...):
Matthias Hofstetter, the man in charge of powertrain development for the Boxster and Cayman, proudly explains how they could successfully fit a turbocharger into a space as the tight as the Boxster’s engine bay. “Engine packaging was one of the most difficult parts of development,” he says. “The two front cylinders were replaced with a turbo unit.
03 jan 2016 22:06
03 jan 2016 22:34
mbembe schreef:al deze heisa voor nog geen1% besparing?
04 jan 2016 12:33
04 jan 2016 13:21
MarkS schreef:mbembe schreef:al deze heisa voor nog geen1% besparing?
Je rekensommetje klopt niet helemaal daar. Onderstaande passage uit Car die in december met de wagens hebben gereden.
"That’s a decent power hike – the outgoing 6-cyl 2.7-litre Boxster puts out 261bhp and the 3.4-litre Boxster S 311bhp. But it’s the increased torque (as much as 74lb ft model-for-model) that is the big story here, finally giving the Boxster the right kind of punch to back up its name. And that’s combined with a 15% reduction in average fuel consumption – which of course is the primary motivation behind jettisoning two cylinders."
04 jan 2016 14:18
04 jan 2016 14:31
04 jan 2016 17:55
mbembe schreef:MarkS schreef:mbembe schreef:al deze heisa voor nog geen1% besparing?
Je rekensommetje klopt niet helemaal daar. Onderstaande passage uit Car die in december met de wagens hebben gereden.
"That’s a decent power hike – the outgoing 6-cyl 2.7-litre Boxster puts out 261bhp and the 3.4-litre Boxster S 311bhp. But it’s the increased torque (as much as 74lb ft model-for-model) that is the big story here, finally giving the Boxster the right kind of punch to back up its name. And that’s combined with a 15% reduction in average fuel consumption – which of course is the primary motivation behind jettisoning two cylinders."
nee foutje ik ben een nulletje vergeten, ik bedoelde nog geen 10% en dan doel ik op de brandstofbesparing. Emissie-gewijs is dat wat meer maar ik blijf het een hoop gedoe vinden voor zo'n minimale besparing. Zeker als je betere alternatieven in je organisatie hebt. Mss is het een 'conspiracy-theory' maar ik denk echt dat er iets anders achter zit
04 jan 2016 17:58
04 jan 2016 17:59
04 jan 2016 18:01
04 jan 2016 18:28
04 jan 2016 19:57
Ronaldo schreef:Je kan er nu nog voor kiezen om een 4 cilinder turbo blokje in je hotrod te hangen.![]()