Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Wat vinden jullie van dit artikel?

Nuttig
43
58%
Goed
23
31%
Matig
6
8%
Slecht
2
3%
 
Totaal aantal stemmen : 74

Re: Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986

06 jan 2016 12:39

Is het koelingsprobleem ook aanwezig bij de Boxster 3.2 S (986 model)?

Re: Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986

06 jan 2016 13:25

Ik dacht het niet. Het blok en de cilinderwanden zijn dikker en de leidingen van het koelsysteem zijn in totaal 3 meter korter dus betere koeling.

Re: Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986

06 jan 2016 21:18

Roberto-R schreef:@ 1000bochten, net als bi jouw verkoopadvertentie denken sommige mensen dat ze het beter weten. johan vd gugten acht ik een ras specialist, vooral wat betreft deze upgrade.......ik heb live gezien hoe deze lagers er uit zien als het niet goed is gegaan.....


iemand die kan zeggen wat deze ims modificatie bij johan vd gugten kost voor een 986 (2003) :?:

Re: Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986

06 jan 2016 21:20

Rond de €1900,- incl olie en filter

Re: Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986

06 jan 2016 21:24

Oke THX :salut:

Wat ik niet direct in het verhaal terug kan lezen is of er indicaties zijn vooraf die aangeven dat er een IMS probleem aan het ontstaan is. Dus zijn er signalen die ik van buitenaf waar kan nemen die aangeven dat er een IMS probleem in mijn motor aanwezig is of aan het ontstaan is ?

Re: Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986

06 jan 2016 22:26

Mits geen bijgeluiden, door het papieren oliefilter open te knippen en uit te rekken. Als er ijzervijzel tussen zit zou ik een belletje plegen naar een specialist.

Re: Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986

07 jan 2016 1:38

:cry:
Beetje zielig toch?
Dat je bij een "High End" automobiel dit soort discussies moet voeren. Hier hebben een heleboel mensen heeeeeel veel geld voor betaald toen hij nieuw was :evil: Ik heb de mijne met kennelijk een duidelijke ontwerpfout in de motor voor een aanzienlijk lager bedrag gekocht :? . Maar altijd die samengeknepen billen als ik ermee rij :( Had ik trouwens ook in mijn 911 sc cabrio uit '83 die 240k achter de kiezen had. Met veel plezier in gereden en met spijt weggedaan. :( )
Wat is de definitie van kwaliteit, "high End"?? Het is een mythe.
Maar ik geniet er wel elke dag van. Ben ik dan ziek :pale:
:ba: :ba: :ba: :drive: :drive: :drive:


Nissan GTR :cheers: :ba: :shock:

Re: Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986

07 jan 2016 6:43

Het probleem is er maar het wordt wel behoorlijk opgeblazen altijd. 95% van de 996jes heeft geen problemen. En elk type 911 heeft zijn eigen probleem. Ook bij de oudere modellen. En heb je een goede 996 en je laat de mods uitvoeren dan hoef je niet bang meer te zijn. Ik zit helemaal niet meer met geknepen billen omdat ik weet dat het risico wat ik nu loop op grote motor problemen niet meer is dan bij elke andere auto.:-)

Re: Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986

07 jan 2016 8:48

g-loudertje schreef:Mits geen bijgeluiden, door het papieren oliefilter open te knippen en uit te rekken. Als er ijzervijzel tussen zit zou ik een belletje plegen naar een specialist.


Oke, ik ga a.s. zaterdag de olie en filter verversen/vernieuwen en zal daar goed op letten :!:

Re: Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986

07 jan 2016 11:57

Goed verhaal 1000bochten, bedankt! Wellicht maak ik nog eens de stap naar een watergekoelde 911 en dit topic (en de reacties van de forumleden) heeft heel wat onduidelijkheden weggenomen. :thumleft:

Re: Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986

07 jan 2016 13:27

Ik lees ook op een amerikaans forum, dat degene die de 'LN retrofit' en de 'IMS solution' mee heeft ontwikkeld, de IMS solution met het glijlager enkel zelf -of een door hen gecertificeerde installateur- installeert als de motor is geanalyseerd en nagemeten en aan bepaalde criteria voldoet. Daarmee bedoel ik dat er wordt gelet op bepaalde afwijkende maatvoeringen in het blok, met name deze die van belang zijn voor de IMS zelf en het lager.

Het vermoeden is dat sommige motoren alhoewel ze binnen de fabriekstoleranties vallen qua maatvoering toch te veel speling vertonen, of net dat tikje afwijken -maar nog binnen de door Porsche gehanteerde toleranties vallen. Deze afwijking zou zodanig zijn dat er net te veel krachten spelen op de IMS, bv. denk dan aan de IMS die net minimaal iets schuin ligt, doordat het motorblok niet perfect is, waardoor de kettingen die de nokkenassen aandrijven net niet een stabiele kracht uitoefenen op de IMS . Dit zou dan ook meespelen in het versneld stukgaan van de lagers, ook eventuele latere retrofits of de bovengenoemde permanent oplossing met het glijlager.

Ik denk dat bovenstaande verder ook wel gekaderd moet worden in de specifieke situatie in de US waar er een cultuur van lawsuits bestaat. Dus waar de ontwikkelaar een zeer stricte kwaliteitscontrole toepast en enkel 100% garantie geeft als het door hen gecertificeerde installateurs is uitgevoerd. En het is natuurlijk een deel ook je eigen markt beschermen, big business $$$, en een tikje inspelen -bangmakerij zou ik niet durven zeggen- op de gevoelens van de eigenaars ...

Niet te veel slapeloze nachten er voor laten. Gewoon goed onderhouden en lekker rijden met die auto's en liefst zoveel mogelijk op de manier waarvoor ze bedoelt zijn. :thumleft:

Re: Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986

07 jan 2016 15:59

Hoe doe je dat in Nederland? Je Porsche gebruiken zoals hij bedoeld is?

Re: Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986

07 jan 2016 19:39

Rondje circuit?

Re: Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986

07 jan 2016 19:52

in zijn 3de versnelling over de snelweg?

Re: Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986

07 jan 2016 19:53

Dan zit je ook al op de 170 p/u hihi

Re: Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986

07 jan 2016 21:56

Nou dan zijn we er toch.
Onze Porsche worden niet gebruikt waar ze voor gemaakt zijn. Daarom gaan ze kapot.
Hebben we geen statistieken voor nodig.

Re: Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986

17 jan 2016 21:22

Gisteren olie en flter ververst. Filter zag er mooi schoon uit (geen ijzervijlsel of stukjes). Dus weer vol vertouwen de weg op :drive:

Re: Vloeistofgekoeld en de IMS - 997, 996, 987, 986

26 jan 2016 1:33

Bedankt 1000 bochten!! Helder artikel.
Ik heb sinds kort een 996 C2 uit '99. Ben er heel blij mee, maar door alle IMS hoaxes op het net zit ik niet lekker :( Dan maar een extra investering doen op mijn toch al te hoge aankoopsom(veiling hè :( )
Ik ga voor de DOF oplossing van Tune RS. Want dat zou een blijvende fix moeten zijn die daarna geen omkijken meer behoeft. Er is een NL importeur heb ik gegoogled en er zijn betrouwbare inbouwstations. Ik ga naar Leiden, voor mij het dichtstbij. En de garagist maakt een zeer betrokken en betrouwbare indruk.
:drive:
Plaats een reactie