Uiteindelijk, na enkele jaren geduld en veel moeite is mijn 911 toch opnieuw rijklaar gemaakt.
De wagen is exact geworden wat ik oorspronkelijk voor ogen had... Een 911 ST
Het heeft wel enorm lang geduurd, maar het was het wachten zeker waard.
Onderstaand kunnen jullie al enkele foto's terugvinden. Er zijn uiteraard nog enkele zaken, dewelke moeten worden afgewerkt.
Het is de bedoeling de wagen zo gebruiksvriendelijk mogelijk te krijgen, mits zoveel mogelijk behoud van de aspecten van de 911 st.
De motor is uiteindelijk een 3.2 geworden als basis, dewelke volledig werd gereviseerd, voorzien van s nokkenassen, hogedruk zuigers, en dubbele ontsteking.
De motor rijdt fantastisch. De boite is een gereviseerde 915 bak.
De elektriciteit van de wagen was een enorm struikelblok, zoals bij velen. Uiteindelijk is deze zo goed als volledig vernieuwd moeten worden.
De wagen is uiteindelijk volledig uiteen geweest. Het onderstel is volledig gerestaureerd / behandeld en wit gespoten. De carrosserie is aangepast door middel van polyester onderdelen (voorschermen, bumpers, kofferklep, motorklep en verbredingen achteraan)
De ophanging is aangepast (turbo sturing / bilstein schokdempers / 3.2 remsysteem / turbo torsiestangen / regelbare ophanging)
Ik heb, zowel voor de looks, als voor de wegligging geopteerd voor de minilite aluminium wielen (zwart) voorzien van michelin TB 15 banden
De zetels werden overtrokken met pepita en voorzien van nieuwe sparco 4 puntsgordels Er werd een roolkooi van safety devices gemonteerd.
Het interieur is nog niet volledig af. Wel is het lederen dashboard reeds vernieuwd, alsook de deurpanelen en de rest van de wagen werden bekleed met lichtgewicht stof.





