Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

Re: Macan gts of diesel

02 feb 2016 14:09

Ewout schreef:Bij het indrukken van de sport knop gaat de uitlaat meer herrie maken, reageert de motor sneller op het gas en wordt automatisch ook PASM geactiveerd waarmee het onderstel strakker wordt, je kunt dit laatste ook weer uitschakelen dan heb je wel herrie maar toch een comfortabeler onderstel.

Dus waar je bij de 997 MKI de PASM knop had ('knop met afbeelding van een schokdemper') en de Sjonnie-knop ('knop met afbeelding uitlaat') hebben ze daar nu PASM en sportchrono voor. Ander naampje, zelfde functie. Is die 'uitlaatknop' nu niet meer verkrijgbaar dan?

02 feb 2016 14:12

Ik heb een MK 1 en sport chrono. Kan ik ook rondetijden klokken :roll:

02 feb 2016 14:20

Jawel hoor, die uitlaatknop is er nog. Maar niet bij de diesel

02 feb 2016 20:15

mbembe schreef:
Ewout schreef:Bij het indrukken van de sport knop gaat de uitlaat meer herrie maken, reageert de motor sneller op het gas en wordt automatisch ook PASM geactiveerd waarmee het onderstel strakker wordt, je kunt dit laatste ook weer uitschakelen dan heb je wel herrie maar toch een comfortabeler onderstel.

Dus waar je bij de 997 MKI de PASM knop had ('knop met afbeelding van een schokdemper') en de Sjonnie-knop ('knop met afbeelding uitlaat') hebben ze daar nu PASM en sportchrono voor. Ander naampje, zelfde functie. Is die 'uitlaatknop' nu niet meer verkrijgbaar dan?

In mijn Cayman had ik dus geen sportuitlaat, dus daar zat in 2005 al alleen PASM knop en Sport knop. Sport verandert de gasreactie en cut-of bij max RPM en zet ook automatisch PASM in de sportstand, maar dat kun je evt weer met PASM knop aanpassen.

Alleen PASM is ook al mooie optie voor SUV denk ik, aangezien dat ook actief overhellen in bochten tegengaat. Gasreactie in een Diesel...Ja ik zou dat toch eerst willen testrijden en kijken of verschil van de sport chrono zou merken, anders alleen de PASM doen (en evt andere leuker optie). Bij de Cayman was de sport stand van de motor wel merkbaar, verder was die stopwatch onwijs handig om je woon-werk rit tijd te meten. :roll:

02 feb 2016 21:41

Merci voor de reacties
We zullen het budget maar verhogen vrees ik :-)
De sportstoelen kwam ter sprake omdat we met 2 kinderen zitten van 3 en 4 en daar zou het alcantara voor meer onderhoud zorgen en is "maar" 300 euro meer tov de gewone
Sport chrono heb in ook op mijn boxster en dit geeft je idd het gevoel van 2 verschillende wagens te hebben
De reden van dat kompas dat hij voorstelde was omdat dit toch uiterlijk je interieur wat fraaier maakt

Alvast bedankt

03 feb 2016 1:15

Angelo83 schreef:De reden van dat kompas dat hij voorstelde was omdat dit toch uiterlijk je interieur wat fraaier maakt

hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

Sorry. Even naar adem happen. Echt? :shock: Als een verkoper mij dat serieus zonder tranen van het lachen in zijn ogen zou vertellen, ging ik een deurtje verder... :cheesy:

En wat kost zo'n kompas optie? Nee laat maar, dan overleef ik de daaropvolgende lachbui waarschijnlijk niet.

Enfin, als je echt denkt dat je auto daar fraaier van wordt - zeg ik Sportchrono houden en voor € 2,95 deze scoren bij de Halfords. Of twee, dan wordt je auto écht heel fraai...

Afbeelding

03 feb 2016 14:56

naar mijn mening vind ik dat hij hier wel gelijk in heeft, anders is het vooral zo recht en dat klokje doet toch iets optisch
maar das mijn mening
de voorgestelde opties was omdat ik 75000 euro eerst niet wou overschrijden en hier zo veel mogelijk auto voor wilde hebben

03 feb 2016 15:01

Troost je, ik ben ook meestal een paar duizend meer kwijt dan ik in eerste instantie wilde uitgeven.
Als de auto daarna helemaal naar je zin is ben je het zo weer vergeten. :wink:

03 feb 2016 15:51

Jos Targa schreef:Bij de Macan Diesel veranderd het uitlaatgeluid niet. Helaas!

Jos.

http://www.active-sound.eu/de/active-so ... teway-wifi

https://www.youtube.com/watch?v=lEurpjFP4Jk

03 feb 2016 16:09

Oké, kun je dan switchen tussen het geluid van een pompverstuiver en een common-rail? Cool.

03 feb 2016 17:12

horn schreef:
Angelo83 schreef:De reden van dat kompas dat hij voorstelde was omdat dit toch uiterlijk je interieur wat fraaier maakt

Sorry. Even naar adem happen. Echt? :shock: Als een verkoper mij dat serieus zonder tranen van het lachen in zijn ogen zou vertellen, ging ik een deurtje verder... :cheesy:

En wat kost zo'n kompas optie? Nee laat maar, dan overleef ik de daaropvolgende lachbui waarschijnlijk niet.

Enfin, als je echt denkt dat je auto daar fraaier van wordt - zeg ik Sportchrono houden en voor € 2,95 deze scoren bij de Halfords. Of twee, dan wordt je auto écht heel fraai...

Afbeelding

Er zijn ook lui die praten over welke schoenen ze in de auto aan hebben.Echt.Waar.

03 feb 2016 22:48

Jongens,jongens,jongens,..................... :scratch: :scratch: :scratch: :scratch: :scratch:

:drive: :drive: :popcorn: :popcorn:

06 feb 2016 15:59

Heeft iemand van jullie een originele manier om deze cadeau te doen?

06 feb 2016 16:10

Het Halford's kompas?

06 feb 2016 16:16

Ronaldo schreef:
{Vergis je niet hoor, is echt een babe-magnet. :thumleft: :mrgreen: }

Afbeelding[/quote]
Gaan die er graag op zitten of zo? :shock:
Laatst bijgewerkt door Marquez93 op 07 feb 2016 4:44, in totaal 2 keer bewerkt.

06 feb 2016 19:40

By far het meest vreemde argument van een verkoper om je een accessoire te verkopen. Wat Horn schrijft klopt precies.... ik was ws ergens anders verder gegaan. Zo'n verkoper kan je toch niet serieus nemen?

06 feb 2016 23:13

Nou, ik krijg daar anders wel beeld bij hoor, bij een leuk vrouwtje op dat kompasje, zij met haar gezicht maar de bestuurder en de naald naar het noorden :twisted:

Topverkoper zoals ik al eerder meende op te merken. :mrgreen:

07 feb 2016 0:14

Je moet de drank ook eens laten staan :mrgreen:

07 feb 2016 0:21

zeker als je nog moet rijden :mrgreen:

28 mei 2016 15:48

Hij is net binnen gekomen... Niet met het kompas maar wel met het klokje.... Persoonlijk vind ik dit nog steeds geen gekke accessoire, het nut eventueel wel maar het interieur is daar die hobbel wel mooier, maar nogmaals is dit een persoonlijke mening. 8 juli zal mijn vrouw hem als cadeau kunnen ophalen :-)... Nog even wachten dus op de grote broer, de eerste 9000 km staan ondertussen op de boxster :-) https://m.facebook.com/photo.php?fbid=1 ... &source=49

07 jul 2016 15:15

morgen zou ik al beslissen... :thumleft:

07 jul 2016 16:14

Zo'n Porsche kompas is toch uitermate rustgevend, ik zou er uren naar kunnen kijken :lol:

Zonder is je auto echt niet compleet :wink:

https://www.youtube.com/watch?v=DPCOGJgljeI

07 jul 2016 20:54

James Bond muziekje eronder, helemaal goed :cheers:

Echte must have lijkt me. :mrgreen:

O sorry, je hebt 'm toch zonder geleverd gekregen......oeps :oops:

Mooi dat je totmbo er in gaat rijden, die weet vast de weg ook zonder kompas :thumleft:

07 jul 2016 21:39

Morgen komt ie dus? Benieuwd naar je ervaringen!

08 jul 2016 12:07

Vandaag de grote dag, gefeliciteerd met je vrouw en de Macan.
Plaats een reactie