09 feb 2016 15:47
09 feb 2016 16:15
Fallout-NL schreef:Dan ben ik wel benieuwd waar Minics die offerte gekregen heeft.
09 feb 2016 23:54
10 feb 2016 1:07
10 feb 2016 10:46
10 feb 2016 11:45
10 feb 2016 11:48
Olaf schreef:1 jaar garantie op een permanente oplossing
... geen draai-uren of Km garantie
10 feb 2016 17:21
(uit dit topic: http://www.renntech.org/forums/topic/46 ... ms-to-use/ )LN's ceramic hybrid bearings are sealed on the shaft side, but open on the flywheel side. This allows the oil mist in the engine to lubricate the bearing.
10 feb 2016 23:51
10 feb 2016 23:55
11 feb 2016 0:15
Fallout-NL schreef:Nee, klopt helemaal.
Het kan voor jouw gevoel (terecht) lijken alsof ik het door elkaar haal omdat ik zeker een sterke voorkeur heb voor de DOF (actief gesmeerde) oplossing, maar het toch niet ga doen omdat het niet te betalen is, of (weliswaar voor minder) niet echt bij een bekend bedrijf gedaan kan worden. Daarom dus maar de 'tussenoplossing' verbeterde keramische lagers van LN bij Vd Gugten.
Althans, daar neig ik nu een beetje naar.
11 feb 2016 2:03
Fallout-NL schreef:Ja, moeilijk, moeilijk.
Ik heb gisteren ook wat van die filmpjes van Pedro zitten kijken en het klinkt allemaal redelijk logisch (dat het probleem pas ontstaat als de seals op het originele lager het begeven).
Als je dat echter accepteert (die wijsheid) dan kun je je vraagtekens zetten bij de LN oplossing. Want dat is een open lager, begrijp ik? Of is die nieuwe double row lager (voor het blokken met slechts een enkele rij origineel) wel gewoon afgesloten? Slingert dat vet er inderdaad niet wat snel uit anders? Of wordt deze open kant (te zien op afbeelding) ook afgesloten?
/edit: nog even wat gelezen, zou open moeten zijn aan de vliegwielkant en krijgt daar smering van olie 'mist'. Hier:(uit dit topic: http://www.renntech.org/forums/topic/46 ... ms-to-use/ )LN's ceramic hybrid bearings are sealed on the shaft side, but open on the flywheel side. This allows the oil mist in the engine to lubricate the bearing.
Stond vanochtend ook nog even bij Vd Gugten om te informeren naar zijn kijk op het verhaal. Hij zegt al 120 van die kitjes gemonteerd te hebben en (knock on wood) ze rijden allemaal nog rond... Dus hoezeer mijn voorkeur ook uitgaat naar het actieve smeersysteem, denk ik dat me toch laat verleiden door Vd Gugten om die double row keramische oplossing te laten monteren. Heb m'n Boxster namelijk iets liever bij dat bedrijf staan dan bij Dennis uit Leiden (met alle respect natuurlijk). Begrijp echter volledig dat je daar voor kiest, Marquez93. Zou zelf ergens liever ook die actieve oplossing hebben, maar voordat de actieve LN variant (gedaan door VD Gugten) helemaal gemonteerd is, ben je ongeveer 4 a 4500 euro verder. Little too rich for my blood. Double row keramisch zou 160.000km mee moeten gaan.
Nog maar eens een nachtje over slapen
Overigens heel fijn om er met jullie een beetje van gedachten over te kunnen wisselen. Dat al jullie ims lagers het gewoon maar mogen blijven doen
11 feb 2016 11:25
15 feb 2016 23:53
23 feb 2016 12:04
Kheldar schreef:Laat staan dat je 9jr de auto houdt.
24 feb 2016 2:52
01 maart 2016 15:55