Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
15 feb 2016 16:50
Olaf schreef:Om de prijs hoog te houden, kan je het boekje weggooien en de km teller anderhalve ton terug draaien .. dan vang je MI makkelijker een koper, die ook nog de hoofdprijs wil betalen

Dat zijn nu juist de "louche praktijken" die huidige eigenaar zo vreselijk tegenstaan. Hij wil graag een eerlijke prijs voor een eerlijke Porsche
15 feb 2016 16:57
Hogere KM stand is per definitie wel een lagere prijs, maar hoeveel nu precies en ook in dit specifieke geval? Ik zou toch beginnen met een hogere vraagprijs dan je zelf in eerste instantie dacht. Je kan altijd nog zakken lijkt mij.
15 feb 2016 17:12
in de categorie, ´beter duur dan niet te koop´ . : Zoek eens online naar een de combinatie: Coupe, C2, handbak, Zwart/Zwart... (of andere, nette kleur)
Dat levert een stuk vrolijker beeld op dan bovengenoemde bedragen. Daarmee zeg ik natuurlijk niet dat je dat er ook voor krijgt, maar als je geen haast hebt zou ik niet te scherp gaan zitten.
15 feb 2016 18:31
Lambiek schreef:Olaf schreef:Om de prijs hoog te houden, kan je het boekje weggooien en de km teller anderhalve ton terug draaien .. dan vang je MI makkelijker een koper, die ook nog de hoofdprijs wil betalen

Dat zijn nu juist de "louche praktijken" die huidige eigenaar zo vreselijk tegenstaan. Hij wil graag een eerlijke prijs voor een eerlijke Porsche
En dat is dan weer precies de reden waarom ik dit soort auto's van een particulier koop ipv van de zelbenoemde specialist of dealer...
15 feb 2016 18:39
.. ben al legio particulieren tegen gekomen die met een dubbele teller hebben gereden (of rijden) - en bij verkoop niet vermelden dat ze dat gedaan hebben om onder het jaarlijkse kilometrage van de verz.mij. te blijven
Lambiek schreef:Olaf schreef:Om de prijs hoog te houden, kan je het boekje weggooien en de km teller anderhalve ton terug draaien .. dan vang je MI makkelijker een koper, die ook nog de hoofdprijs wil betalen
Dat zijn nu juist de "louche praktijken" die huidige eigenaar zo vreselijk tegenstaan. Hij wil graag een eerlijke prijs voor een eerlijke Porsche
Dan is het een kwestie van geduld - tot er een koper komt die een nette prijs voor een eerlijke auto wil betalen
Ik ken de wagen verder niet, maar als deze er goed en netjes verzorgd uit ziet ...
ergo: zonder op de teller te kijken zou je niet geloven dat deze 2 ton of meer heeft gedraaid .. inzetten op € 45K.
Succes!
.. ook met het geduld te bewaren
15 feb 2016 21:01
Alleen particulier kopen

, mijn ervaring is dat particulier net zo erg kan zijn als een louche handelaar.
Dus altijd goed opletten wat je koop zowel particulier als handel.
15 feb 2016 21:14
Vandaag bij Motorsport Haaglanden langs geweest. Heeft een zilver grijze 964 C4 met zwart leer en hand bak staan. Vraagt net geen 50K.
Nette onverprutste auto met net geen 2 ton op de klok, maar goed wel een C4. Dus ik denk dat Olaf zijn inschatting qua vraagprijs best redelijk is
15 feb 2016 21:19
DLotus schreef:Vandaag bij Motorsport Haaglanden langs geweest. Heeft een zilver grijze 964 C4 met zwart leer en hand bak staan. Vraagt net geen 50K.
.. heb je die zwarte 964 C4 ook zien staan
15 feb 2016 21:22
mckok schreef:Alleen particulier kopen

, mijn ervaring is dat particulier net zo erg kan zijn als een louche handelaar.
Dus altijd goed opletten wat je koop zowel particulier als handel.
Yep, maar bij een particulier heb je nog een kans dat het niet om de handel gaat...
15 feb 2016 21:44
Even over nagedacht en toen herinner ik me dat er een praktijk voorbeeld in
Heteren staan.
Een 964 Turbo 3.6 met bordeaux interieur voor €290k met 150k op de teller

Een 964 Turbo 3.6 met zwart interieur voor €299k met 71k op de teller

Dus 3% meer voor een auto met 80k minder op de klok
15 feb 2016 21:47
nou wat zei ik
.
15 feb 2016 22:18
Bovenstaand voorbeeld heeft natuurlijk ook met marketing te maken.
Verschil is zo klein, dat iemand die serieus komt kijken uiteindelijk de iets duurdere neemt, scheelt maar €9k, no brainer.
Als die weg is kan degene met 150k op de teller waarschijnlijk ook wel weg voor €260-270.
16 feb 2016 0:16
Ik kom er geregeld. Zwarte heb ik ook al wel eens staan bekijken.
16 feb 2016 10:22
In de Turbo-prijsklasse gelden natuurlijk weer andere regels.
Bovendien, wat zou een Turbo met 350K erop doen?
16 feb 2016 10:51
Binnen 5 jaar betaal je voor een gewone 964 met 300+km ook minimaal 50k. Zolang deze maar op de juiste manier onderhouden wordt levert het z'n geld wel op. Er staat momenteel ook een boel rotzooi te koop maar ook deze worden steeds meer door liefhebbers gekocht en opnieuw opgebouwd. Sla maar 15k stuk op een 964 van rond de 30-35k. Die gaan echt niet voor minder dan 45k weg ondanks een hoge kilometerstand.
16 feb 2016 11:33
Het zou mij anders niks verbazen als de prijzen ook weer wat gaan dalen hoor. Het is wel zo dat er geen meer gemaakt worden, maar het houdt ook een keer op. De pareltjes misschien niet, maar de doorsnee luchtgekoelde Porsches zijn eigenlijk gewoon overpriced op het moment.
Afgelopen weekend nog twee exemplaren bekeken, een 2.7 en een SC. Beide wanneer je eenmaal begint met strippen complete restauratieprojecten en dat voor 20-25k.
16 feb 2016 11:46
Ik beschik niet over een glazen bol natuurlijk maar je ziet dat de 964 wel een beetje een cult-status gaat krijgen. Kijk de gemiddelde internationale VAG meeting BV maar eens en het aantal 964's die er steeds meer bij komen. En door mensen als Magnus Walker en Akira Nanai wordt die hype in stand gehouden.
16 feb 2016 11:58
Franz schreef: Sla maar 15k stuk op een 964 van rond de 30-35k. Die gaan echt niet voor minder dan 45k weg ondanks een hoge kilometerstand.
Resultaten behaald in het verleden zijn geen garantie voor de toekomst
'n 964 met een km stand onder de 50K gaat vanaf zo'n € 80 K
onder de ton gaan de prijzen vanaf ongeveer € 65 K
rond een ton doet zo'n € 60 K
met anderhalve tot 2 ton zo'n € 55 K
vanaf 2 ton zo'n € 50K
16 feb 2016 12:11
Dan heb je het over een algemene 964 of specifiek een coupe C2 met handbak?
16 feb 2016 12:24
IIG geen tiptronic, geen cabrio's, geen targa's, geen WTL's, geen turbo's
Wellicht wel C4 ... die schelen wel iets, maar geen € 10K
16 feb 2016 13:21
Ah, Dé 964 zonder BC en/of dagteller....

(De Dagteller zat in z'n verzekeringsklok denk ik

)
16 feb 2016 13:53
Tjeezus, ben al een tijdje uit de NL markt, maar doe ff serieus: 3 ton Euro voor een 964 turbo??? Ik schrik me rot. Je bent toch wel totaal van god los als je dat betaalt?
Oh... En een 993 turbo S voor 560k....
Ik geloof mijn ogen niet. Heb het gevoel dat ik wakker word uit een hele lange winterslaap
Laatst bijgewerkt door
Enguess op 16 feb 2016 13:57, in totaal 1 keer bewerkt.
16 feb 2016 13:54
ben toch bang dat iemand het er voor gaat geven hoor...
16 feb 2016 16:08
Wss 1 of andere bel-Chinees....
16 feb 2016 16:12
Ik vind een 965 nog altijd de bom, maar voor dit soort bedragen zou ik er zonder nadenken voorbij lopen en een GT3RS scoren, en daarnaast een 964.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.