Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

Re: Avonturen met mijn 964

22 dec 2015 10:36

Lichtunits eraf neem ik aan om condensvorming te voorkomen?

22 dec 2015 10:47

@ Taxi Hans en Willem B : :thumleft:

22 dec 2015 11:46

Kappi2907 schreef:Lichtunits eraf neem ik aan om condensvorming te voorkomen?

Doe ik eigenlijk nooit, maar zou wel beter zijn :wink:

Dus ja....... :mrgreen:

22 dec 2015 12:05

Het kan ook geen schade doen om achter de licht units schoon te maken. Daar zit ook vaak zand en de wrijving tussen de units en de carrosserie kan ook roest veroorzaken.

22 dec 2015 12:09

kun je hem gelijk ff poetsen daarachter je weet maar nooit, dan ziet alles er weer keurig uit voor de lente en dat is morgen al :cheers:

22 dec 2015 20:55

Zo vandaag een partij onderdelen bij PCA opgehaald. Dat deed enorm pijn aan mijn bankrekening :shock:

Afbeelding

Nieuwe steuntjes, bouten, moeren, rubbers, versnellingspook, baksteun, kenteken verlichting, en, en....

Ook de steuntjes die niet helemaal weggerot waren ziet er nu na enkele uren handenarbeid al veel strakker uit. Nog enkele lagen lak en ze kunnen weer op de auto.

Afbeelding

En omdat mijn 964 steeds meer RS trekjes begin te vertonen, heb ik deze vanavond, toen ik remreiniger ging kopen, bij de Action ingeslagen voor €0.79 :mrgreen:

Afbeelding

22 dec 2015 20:59

Dat item op de laatste foto is toch hopelijk voor op je DD :shock: :?:

22 dec 2015 21:03

Toen ik dat embleempje zag hoopte ik op een grap, ga daar ook nog steeds van uit :shock: :wink:

22 dec 2015 21:09

:lol: Ja hoor, dat embleempje licht nog lekker in de schap bij de Action :thumleft:

22 dec 2015 22:16

Gelukkig.................. :pale:

Begon mij echt even zorgen te maken

24 dec 2015 9:23

8) Goed bezig Johann.

30 jan 2016 19:44

Vanmiddag de auto van Johann wat gefijntuned op de brug bij Taxi Hans en ca 10 pk vermogenswinst weten te behalen.

Bumpersteun achter vervangen door een Turbo bumpersteun +7pk

Voorweerstandschakeling van de airco vervangen + 2,5pk

Sticker buitenzijde zijruit (Targapassagio) vervangen door een sticker binnenzijde 0,5pk

Met eerdere nieuwe tuningsonderdelen ( RS stuk bumper/LED lampjes/ed) schatten we het totaal vermogen nu op 290pk.

:mrgreen: :mrgreen:

30 jan 2016 19:55

Nu nog ff op de rollerbank :mrgreen:

30 jan 2016 19:58

Leuk projectje zo Johann :thumleft: Ik zou willen dat ik daar allemaal de tijd voor zou kunnen vinden. Daar had ik hem tenslotte wel voor gekocht.

30 jan 2016 21:54

:cheers: Bedankt voor de hulp weer Piet. De wagen was onderweg naar huis bijna niet op de weg te houden met al de extra paardjes :drive:

Hij trok ook meer gelijk op nu beide kanten turbo steunen heeft. Een mix van Carrera en Turbo steunen is dus geen goede optie :salut:

@Franz, je moet echt de tijd voor vrij maken. Ik heb ook veel te weinig tijd maar Ik kan me geen betere de-stress activiteit voorstellen dan een dagje sleutelen bij de beunhazen van Harderwijk....behalve misschien rassen door de Alpen met dezelfde setje heren.

20 feb 2016 20:03

De tuning van de 964 van Johann vandaag verder aangepakt:
Baksteun vervangen, echter niet binnen 20 min, maar wel 4pk winst
Eindstuk uitlaat vervangen door rioolpijp, 7 pk winst
Nieuwe sticker op zij- en achterruit, 1 pk winst
Brengt het totaal nu op ruim 300pk en dan zijn de deurcontacten nog niet eens vervangen.
Over 2 weken de Turbo maar eens tunen.
Verder hadden wij nog een vraag waarvoor wij een nieuw topic zullen aanmaken.

20 feb 2016 20:33

Ja, er is de afgelopen weken weer het een en andere gedaan aan de wagen. De gehele achterbumper is gespoten en ik heb een nieuwe RS middenstuk gemonteerd.

Afbeelding

Sinds ik een setje brede cup velgen gekocht heb van een medeforumer vorig jaar heb ik last van trilling in de auto. Ik heb de velgen laten richten en spuiten vlak na aankoop, maar het blijk dat de bedrijf waar ik dat heb laten doen niet voldoende expertise heb om ze helemaal goed te maken. Spuiten doen ze echt prachtig, maar met richten zijn ze net niet goed genoeg en met een Porsche moet het allemaal toch net wat beter gedaan worden dan voor een gemiddelde sedan. Omdat ik een perfectionist ben en steeds een lichte trilling voelde ben ik twee weken geleden toch maar naar Wheeltrim in Nijkerk gegaan voor een "second opinion" ze hebben alle velgen nagegaan en ze hebben een velg opnieuw gericht en alle naven vlak gedraaid. De wielen kwam kaarsrecht van ze vandaan en de trilling was daarna vrijwel weg.

Afbeelding Afbeelding

Maar toch was er nog een heel kleine horizontele trilling, dus vandaag weer naar Harderwijk gegaan om koffie te drinken koeken te eten en tussendoor wat te sleutelen met als doel een nieuw versnellingsbaksteun.

Piet is erg handig met aanwijzen waar de problemen zich bevind.

Afbeelding
Crossmember loshalen
Afbeelding
Oude steun loshalen
Afbeelding
Versleten links, Nieuwe rechts (voor als je het noch niet door had :wink: )
Afbeelding
NIeuwe baksteun gemonteerd :cheers:

Daarna mijn oude nieuwe demper even snel opgeknapt
Afbeelding

En als laatste sticktertjes geplak voor onze Alpine Roadtrip Spring Edition 2016
Afbeelding

De nieuw baksteun heeft een wereld van verbetering gebracht, dus zeker aan te raden :drive:

20 feb 2016 22:29

Goed werk Johann :thumleft:

Mooie wagen hoor! Wacht alleen nu nog op de BBS E88's of Work Brombachers :wink:

20 feb 2016 22:34

Zien wij nu weer de middelvinger van ene Piet? :mrgreen:

21 feb 2016 0:11

Zie er grondig uit! :thumleft:

21 feb 2016 10:15

Dank je Heren, het is ook dankbaar werk. Je voelt de verbetering met iedere ingreep.

Peter 911 RSR schreef:Goed werk Johann :thumleft:

Mooie wagen hoor! Wacht alleen nu nog op de BBS E88's of Work Brombachers :wink:

BBS'en komt ooit wel, maar voor nu op de achterbrander. Ik ben heel blij met de donkergrijze cups...en ze zijn inmiddels een diepe investering :(

21 feb 2016 12:28

er al zittend naar kijken ging mij goed af werd er niet eens moe van, wel van het koffie drinken en koekhappen :mrgreen: :mrgreen:

22 feb 2016 15:02

Piet zijn aanwijswerk wordt hier wel gewaardeerd, maar toch jammer dat dan mijn fantastische fotografie-skills niet benoemd worden :bang:

22 feb 2016 16:01

jij zat alleen aan de gevulde koeken, heb jouw geen kiekjes zien maken. :mrgreen: :mrgreen:

23 feb 2016 0:09

Riicharrd schreef:Piet zijn aanwijswerk wordt hier wel gewaardeerd, maar toch jammer dat dan mijn fantastische fotografie-skills niet benoemd worden :bang:

Helemaal gelijk Richard, uiteraard was het niet zonder jouw skills mogelijk. Over enkele weken doe we het weer :thumleft:
Plaats een reactie