Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
21 feb 2016 16:16
Johann schreef:Ik zal nooit mijn 964 wegdoen.
En als je hem heel goed kunt inruilen op een 599 (GTO), wat dan?
21 feb 2016 16:17
Wil je na X aantal jaar ook gewoon niet weer eens iets anders proberen? Het speciale slijt toch altijd en verandering van spijs doet eten. Je kan later altijd nog terug.
21 feb 2016 21:20
Sluit me aan bij subdriver. Je hebt nog een 911T om de belevenis van oude luchtkoelers te beleven. Ondertussen zorgeloos cruisen met de 997 en 's avonds klussen aan de olieboot.
Beste van beide werelden.
succes met de keus.
21 feb 2016 22:08
Subdriver schreef:Ik zou de 964 lekker verkopen en een 997S mk1 terugkopen (dochters achterin).
Misschien hou je nog wat geld over dat je in de restauratie van je 911T kunt stoppen.
Tegen de tijd dat je het lawaai, stinken en ploeteren in een luftie weer gaat missen is je T-tje klaar en heb je het beste van twee werelden!
Dit dus....
Als je T klaar is, stap je nooit meer in je 964....
21 feb 2016 23:31
erwin996 schreef:Johann schreef:Ik zal nooit mijn 964 wegdoen.
En als je hem heel goed kunt inruilen op een 599 (GTO), wat dan?

nou tegen een ferrari f12 berlinetta zou ik hem wel ruilen

tegen een 981 gt4 ook wel denk ik hoor
.
22 feb 2016 0:01
Ligt er erg aan wat je zoekt. Echte rijdersauto: de Cayman. Echte rijdersauto met plek voor je meiden: 997. Een echte klassieke rijdersauto ben je aan het opknappen. De 964 deed het voor mij net niet. Niet modern genoeg om écht goed te sturen en niet klassiek genoeg om dat klassiekergevoel op te roepen...
Ergo, ik zou de 964 lekker verkopen. Genieten van je oude luftie en een 997, oh nee, een 996 mk1 kopen, want dat is mijns inziens echt wel 'best of both worlds...'
22 feb 2016 0:02
Dikke kar gozert!
22 feb 2016 8:45
Ik had redelijk kort geleden hetzelfde dilemma en ben overgestapt naar een 997 cabrio S. Spijt heb ik absoluut niet. De auto vind ik een plaatje om te zien en met sportuitlaat en sportonderstel kan ik het gebrek aan beleving niet onderschrijven.
Na bijna 9 jaar 964 kan ik het grotere comfort absoluut waarderen.
Veel verschillende meningen hier zoals je ziet. Succes met je beslissing!
Voor de motorproblemen zijn oplossingen zoals je ongetwijfeld hebt gelezen.
23 feb 2016 20:05
Die foto van die lage Cayman maakt het niet gemakkelijker Dr. knauf....,erg mooi

Maar ik moet inderdaad wel de meiden mee kunnen nemen, dan pak je toch sneller de P.
Ik ga er nog eens een paar nachten over slapen! Als er iemand een leuke 997S coupe weet staan met sportonderstel en dempers dan deel het gerust
24 feb 2016 2:12
Mijn mening: houdt de 964 als classic en koop een 986 Boxster S. Handgeschakeld, 6 cilinders boxermotor, tweezitter, 252 pk, moderne auto, cabrio. Weinig tot geen afschrijving. Weinig geld voor een goede auto!
Rij nu al 20k afgelopen half jaar en geen moment spijt. Wat een fantastisch machien!!
24 feb 2016 2:24
leander schreef: Wat een fantastisch machien!!
+1
24 feb 2016 11:34
jeff_911 schreef:Wil je na X aantal jaar ook gewoon niet weer eens iets anders proberen? Het speciale slijt toch altijd en verandering van spijs doet eten. Je kan later altijd nog terug.
Dat laatste hangt van de prijsstijgingen af. In oktober 2008 aan de Nordschleife aan de praat geraakt met de Franse eigenaar van een 964 RS. Waarde was toen een goede 50k en hij dacht er sterk aan deze in te ruilen voor een 987 Cayman S. Als hij dit ook effectief gedaan heeft, zal er inmiddels geen weg terug zijn (zonder een flinke smak geld bovenop).
Ik ben eerder van het credo: als je erg tevreden bent, waarom dan wisselen? Wat niet wilt zeggen dat er geen wagen mag bijkomen natuurlijk...
24 feb 2016 12:52
Ieder zijn ding, ik heb pasgeleden de overstap gemaakt en heb er nog geen seconde spijt van gehad.



Laatst bijgewerkt door
Blijco op 24 feb 2016 13:56, in totaal 3 keer bewerkt.
24 feb 2016 13:10
Prachtige wagen
24 feb 2016 13:27
Zeker mooie 997 !! Vind zo'n ducktail toch ook wel wat hebben....
24 feb 2016 13:31
Ach, zo'n 997 is toch een beetje een Porsche voor mensen met een beperkte rijvaardigheid, Als echte kerel wil je daar natuurlijk niet in gezien worden....
24 feb 2016 13:40
Niet alleen beperkte rijvaardigheid
24 feb 2016 14:17
Laat maar l€@@llen Syl!
Lekker van genieten.
Er zullen zat mensen zijn die zich afvragen waarom je in godsnaam je biefstuk ruilt tegen een plofkip.
Hahaha!
Laatst bijgewerkt door
Rescue911 op 24 feb 2016 14:24, in totaal 2 keer bewerkt.
24 feb 2016 14:17
Godspeed schreef: Dat laatste hangt van de prijsstijgingen af. In oktober 2008 aan de Nordschleife aan de praat geraakt met de Franse eigenaar van een 964 RS. Waarde was toen een goede 50k en hij dacht er sterk aan deze in te ruilen voor een 987 Cayman S. Als hij dit ook effectief gedaan heeft, zal er inmiddels geen weg terug zijn (zonder een flinke smak geld bovenop).
Vanuit financieel oogpunt kan ik je helemaal volgen. Maar als je meer rijplezier denkt te beleven aan de andere auto (in jouw voorbeeld de 987), moet je dan in de ander blijven rijden omdat ie meer geld waard is geworden/gaat worden? Maar de veiligste optie is inderdaad natuurlijk gewoon erbij doen
24 feb 2016 14:25
Mooie 997!
@ Bertjan
Uiteraard niet, zeg ik ook niet.
24 feb 2016 14:26
Tobben zeg zo'n 997.
Ik druk een knopje in als ik mijn garage in wil rijden of een hoge drempel tegenkom, dan gaat hij omhoog, vervolgens knopje weer indrukken en hij staat weer laag.
Tobbers tobbers
24 feb 2016 16:18
Weet er alles van daarom vroeg ik het

... had een GT3 bumper(spoiler) op mijn nog niet verlaagde 997.Alfa tijden herleefden...uit het midden van de weg rijden...drempels anders pakken etc.Die radar die ik toen ontwikkeld had is/was er nog steeds gelukkig.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.