Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Porsche bashen

26 feb 2016 12:30

Rescue911 schreef:Dit geldt overigens niet voor replica's want die zijn ondanks dat er een Porsche badge of logo op staat, gewoon nep. Hoe mooi of goed gebouwd ook.

Tja, hoe strak ga je daar in zitten? Bouw je een 993 Carrera op met wat leuke onderdelen (leuk uitlaatje of zo die in een schuurtje ergens in Nederland erop is gezet) en noem het een 993R? Knup je er wat tupperware aan en noem het een 911RSR.

Waarom kunnen we geen respect hebben voor elkaars keuze en enthousiasme zonder het gelijk af te fakkelen? Persoonlijk vind ik de toon hier niet altijd even leuk en schrijf ik niet alles meer op wat ik zou willen delen. En denk (en dat is een aanname) dat ik hierin niet de enige ben. En dan blijft er een hoop leuks achterwege.

26 feb 2016 12:47

Nee je bent niet de enige...

26 feb 2016 12:49

Ik lees dat soort afgunst eerlijk gezegd hier niet zo vaak hoor, of ik interpreteer het misschien wel anders.Wel heeft iedereen een mening over hoe hij er liefst een auto voor ogen heeft maar dat lijkt me eerlijk gezegd ook inherent aan een forum zoals deze.

26 feb 2016 12:55

dat gaat met vlagen. heb er soms ook genoeg van. kom steeds weer terug. vind het ook best leuk. merk wel dat er enerzijds langere tenen zijn (vb Boxsterrijders die over de zeik blijven gaan als iemand zegt 'kappersauto' en daar elke keer weer beledigd op reageren, 996'rijders die als door een slang gebeten reageren op het woord 'plof') en anderzijds harder taalgebruik wordt gebezigd.

Vind het lastig. Vb van 'kan je niet weer even een tijdje optiefen' dat recentelijk voorbij kwam vind ik - zoals gezegd - onnodig maar ook geen enorm drama. Als mensen zich door dergelijke taal zo beledigd voelen dat ze hier voorgoed vertrekken, vind ik erg vervelend maar ook wel onbegrijpelijk. Beetje eelt op de ziel is ook best nuttig hier. Ik ben voorstander van vegen als het moet en laten gaan als het kan. Enfin, zoveel mensen zoveel meningen. En je kan het nu eenmaal niet iedereen naar de zin maken.

Minder snel beledigd zijn, wat vaker je schouders ophalen en mensen behandelen zoals je zelf behandeld zou willen worden: volgens mij komen we er dan wel.

26 feb 2016 13:00

Je hebt helemaal gelijk Marco horn ook trouwens

26 feb 2016 13:05

horn schreef:dat gaat met vlagen. heb er soms ook genoeg van. kom steeds weer terug. vind het ook best leuk. merk wel dat er enerzijds langere tenen zijn (vb Boxsterrijders die over de zeik blijven gaan als iemand zegt 'kappersauto' en daar elke keer weer beledigd op reageren, 996'rijders die als door een slang gebeten reageren op het woord 'plof') en anderzijds harder taalgebruik wordt gebezigd.

Vind het lastig. Vb van 'kan je niet weer even een tijdje optiefen' dat recentelijk voorbij kwam vind ik - zoals gezegd - onnodig maar ook geen enorm drama. Als mensen zich door dergelijke taal zo beledigd voelen dat ze hier voorgoed vertrekken, vind ik erg vervelend maar ook wel onbegrijpelijk. Beetje eelt op de ziel is ook best nuttig hier. Ik ben voorstander van vegen als het moet en laten gaan als het kan. Enfin, zoveel mensen zoveel meningen. En je kan het nu eenmaal niet iedereen naar de zin maken.

Minder snel beledigd zijn, wat vaker je schouders ophalen en mensen behandelen zoals je zelf behandeld zou willen worden: volgens mij komen we er dan wel.

't is net de echte wereld. :wink:

26 feb 2016 13:49

Ja, zoals vroeger bij het partijtje voetbal op het schoolplein. En dat je dan beteuterd overbleef tijdens het kiezen. :mrgreen:

26 feb 2016 13:55

Aha ,jij was het die ik nooit in mijn team wilde hebben franz :mrgreen:
En nu maar afreageren op die arme boxster rijdsters :mrgreen:

En dat vertrekken van dit prachtige forum zal wel loslopen ,net als alle vorige keren :popcorn:

Gejank om aandacht is het niks meer of minder :flush:

26 feb 2016 13:57

Lees het net in een ander topic. En dan proberen al je posts te verwijderen. Pffff.

26 feb 2016 13:58

Tijd voor "PorscheForum de Musical" , een avondvullend programma vol intrige, haat en nijd. Zal de onvoorwaardelijke liefde van de hoofdrolspeler voor zijn steigerend paard ondanks de grootste tegenslagen toch zegevieren?

.....oh nee, shit, bestaat al; War Horse....hoe toepasselijk! :mrgreen:

Tja, wat valt er verder nog aan toe te voegen dan dat ik zelf van alles uit de Porsche stallen -al dan niet als eigenaar- gereden heb, van een 924, 944 Ringtool, 928 met psycho pasha interieur, 996 2-4-turbo, Boxster en nu dus een lufti. Allemaal auto's met elk hun eigen design filosofie en mechanische voors en tegens....één ding hebben ze voor mij gemeen, heerlijk om in te rijden & als je wegloopt na het parkeren kun je het na 20 meter niet laten nog een keer liefkozend achterom te kijken!

Pure rijkdom dus, laten we pretentieus :bang: geleuter over beter dan best toch lekker aan Koot & Bie in 'mooier dan de jouwe' over:

https://www.youtube.com/watch?v=Ke5mKjpw9Uo

p.s. bovenstaande met uitzondering van Gemballa's, wat een waardeloze #$@*****%+ :drive:

26 feb 2016 14:50

Rake opmerkingen maken en daarna de humorvlag hijsen zie ik hier frequent gebeuren. Als de starter dan van hetzelfde laken krijgt, dan wordt het kot bijna afgebroken. Große Männer im Kindergarten.
Buiten behandelen zoals je dat zelf wil worden, schrijf hier neer wat je zou zeggen als je live voor/naast je gesprekspartner zou staan.

26 feb 2016 15:35

Ik ben niet zo van het verwijderen van posts en ook niet van het dubbelposten
maar dit hoort misschien beter in dit topic thuis :wink:

MarkS schreef:Als je de discussies hier al een tijdje volgt dan heb je ook kunnen lezen dat in dit geval buiten de "normale" bash grapjes weinig bijzonders naar voren is gekomen en het ook niet de eerste keer is dat deze persoon besluit te vertrekken. Ik kom hier nu zo'n 10 jaar denk ik. Ben ook wel eens onderwerp van een discussie, grap of bash geweest. Als je dan wilt vertrekken, prima, ieder z'n keuze daarin en daar heb ik ook respect voor. Het dan gaan wissen van je eigen historie (bijdrage) aan berichten vind ik (= wat ik vind) onvolwassen. Als jij dat (ik dat vind) dan ook weer onvolwassen vind, prima. Ik kijk al uit naar ons volgende meningsverschil en de onherroepelijk kringredering die je daaraan gaat ophangen.

Zoals al eerder gezegd, als je hier dagelijks gemiddeld tig posts wilt plaatsen al dan niet van inhoudelijk toegevoegde waarde dan loop je het risico dat iemand het daar eens niet mee eens is, een grap over (je of je auto) maakt, etc. Te lange tenen en alles persoonlijk aantrekken werkt dan gewoon niet. Misschien is een internet forum dan ook niet de meest geschikte plek om zo veel tijd te spenderen.

In het algemeen werkt het zelfregulerend vermogen (geloof dat Horn het zo noemde) hier best redelijk. Dat resulteert soms in het intrekken van meningen of nuanceren van reacties, ik heb soms zelfs iemand wel eens excuses zien aanbieden of een forumlid zien vertrekken.

Mbt de "rake grappen". Als iemand hier alleen maar komt om te bashen en persoonlijke grappen te maken dan geef ik je groot gelijk maar dat blijkt meestal snel genoeg. De meesten weten in het algemeen wel een balans te vinden tussen inhoudelijk bijdragen en ...

26 feb 2016 16:10

dpRide schreef:Rake opmerkingen maken en daarna de humorvlag hijsen zie ik hier frequent gebeuren. Als de starter dan van hetzelfde laken krijgt, dan wordt het kot bijna afgebroken. Große Männer im Kindergarten.
Buiten behandelen zoals je dat zelf wil worden, schrijf hier neer wat je zou zeggen als je live voor/naast je gesprekspartner zou staan.

+1

26 feb 2016 16:31

horn schreef:vind het ook best leuk. merk wel dat er enerzijds langere tenen zijn (vb Boxsterrijders die over de zeik blijven gaan als iemand zegt 'kappersauto' en daar elke keer weer beledigd op reageren

Mijn kapper vind het ook niet fijn dat hij steeds geassocieerd wordt met een Porsche Boxster.

26 feb 2016 16:36

Tis vast KOMKOMMERTIJD.
Wordt tijd dat het seizoen van rijden weer begint

26 feb 2016 23:10

Tijd dat ik als dader van alle onrust (als ik de berichten moet geloven ben ik dat en nog veel meer), even een reactie plaats. Ik heb geen behoefte om te verdedigen tegen alle aantijgingen, zogenaamde grappen en op de man gespeelde opmerkingen. Mijn excuus aan diegenen die zich gestoord hebben aan mijn manier van posten. Jullie zullen er in ieder geval geen last meer van hebben. Want:

Geertje, zou je aub nog een keer op willen tiefen, net als na je fittie met Franz?
Denk dat het PF daar aardig van opknapt :salut:

ik ga dit advies volgen. Voordat iemand vind of denkt dat ik nu op de man speel of dat ik 1 iemand beschuldig of wat dan ook (ik heb de gekste dingen voorbij zien komen namelijk, ook per PB), dat is niet zo, voor mij is het een optelsom. Aangezien ik geen Heintje Davids wil zijn, zal het PF op gaan knappen. En laat dit alsjeblieft de laatste post zijn in de hele discussie, ik wil niet opnieuw een discussie hier gaan opstarten of mensen tegen het hoofd stoten. Voor mij is de lol eraf en ook dit is mijn persoonlijke mening, hoeft niemand het mee eens te zijn. Dan ben ik maar een Calimero, aansteller of andere termen die ik voorbij heb zien komen, voor mij is het goed geweest zo.

Mocht deze post wel aanleiding zijn tot wat voor reactie dan ook, stuur me dan een pb. Nogmaals: het is niet mijn intentie een nieuwe discussie op te starten.

Iedereen hier verder veel plezier op het forum en met de mijn inziens nog steeds leukste hobby/interesse die gezamenlijk gedeeld wordt: Porsches. :salut:

27 feb 2016 0:13

Jammer. Begrijp je keuze, maar had liever gezien dat dit de mensen zouden doen die deze berichten schrijven.

27 feb 2016 1:12

+1
:x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x

zei het al eerder: Stelletje eikels :oops:

67729
Hierboven,of onder afhankelijk van je instellingen is er ook één en het is uiteraard niet MarcoB :mrgreen:
Laatst bijgewerkt door Marquez93 op 27 feb 2016 2:21, in totaal 2 keer bewerkt.

27 feb 2016 1:50

giulia schreef:Ga je lekker met je postjes? :scratch:

:clown:
Zakt een beetje in hè ...................aan het eind van de winter............met de antivriesverkoop ? :popcorn:

27 feb 2016 2:11

MarcoB schreef:
Rescue911 schreef:Dit geldt overigens niet voor replica's want die zijn ondanks dat er een Porsche badge of logo op staat, gewoon nep. Hoe mooi of goed gebouwd ook.

Tja, hoe strak ga je daar in zitten? Bouw je een 993 Carrera op met wat leuke onderdelen (leuk uitlaatje of zo die in een schuurtje ergens in Nederland erop is gezet) en noem het een 993R? Knup je er wat tupperware aan en noem het een 911RSR.

Waarom kunnen we geen respect hebben voor elkaars keuze en enthousiasme zonder het gelijk af te fakkelen? Persoonlijk vind ik de toon hier niet altijd even leuk en schrijf ik niet alles meer op wat ik zou willen delen. En denk (en dat is een aanname) dat ik hierin niet de enige ben. En dan blijft er een hoop leuks achterwege.

Je moet iets verder denken, ik weet voor 99% dat Rescue911 hier niet echte Porsches mee bedoeld, maar opgebouwde polyester badkuipen met een Porsche badge erop.

27 feb 2016 2:37

Mijn 2 centen:
1. Ik voel mij niet gedefinieerd door welke auto ik rijd.voel je vrij om hem af te zeiken. Ik word er niet anders van.
2. Bashen vind ik zelf jammer. Eigenlijk alle forummers die ik in het echt ontmoet heb waren hartstikke aardige mensen en daarnaast auto idioot. Denk niet dat iemand hier de ander zou bashen als ze elkaar face 2 face zagen. Denk eerder dat er dan gezellig een biertje wordt gedronken bij wijze van spreken inclusief de mensen die een forumfittie hebben.

27 feb 2016 7:24

Hulde voor de man die l*lde

27 feb 2016 8:25

Mijn kapper vind het ook niet fijn dat hij steeds geassocieerd wordt met een Porsche Boxster.

Er zijn vast wel kappers die graag een Boxter zouden willen hebben! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

27 feb 2016 9:46

DennisvdB schreef:
MarcoB schreef:

Je moet iets verder denken, ik weet voor 99% dat Rescue911 hier niet echte Porsches mee bedoeld, maar opgebouwde polyester badkuipen met een Porsche badge erop.

Ik bedoel hier inderdaad badkuipen met wielen mee, met een keverchassisnummer.

Dus wat ik er NIET mee bedoel zijn:

964 omgebouwd naar 993 (als ze uberhaubt nog bestaan)
Backdates
911 met rs opties
enz enz

Alles met een origineel Porsche chassisnummer is in mijn optiek een originele Porsche, hoe erg verbouwd ook.
Alles met een NIET origineel Porsche chassisnummer (kever en/of volkswagennummer) is in mijn optiek GEEN originele Porsche en dus een replica/nep.

Je kunt hier dan ook op het forum rondhangen, niemand zal dat verbieden, er zijn immer ook genoeg mensen die op dit forum zitten die helemaal geen Porsche bezitten en die zijn net als de replica rijders van harte welkom, maar het IS geen Porsche en zal het ook nooit worden. Wellicht is een replicaforum of kitcar forum een betere optie, deze bestaan volgens mij ook gewoon.

27 feb 2016 9:57

Leer te relativeren en probeer zaken als een forum en je sociaal leven als twee verschillende dingen te zien. En als je denkt dat je dit serieus moeite kost dan is het verstandig om afstand te houden op een forum.

Het is alleen jammer dat niet alle leden ezels zijn en zich soms tweemaal aan dezelfde steen stoten. :mrgreen:
Plaats een reactie