26 feb 2016 12:30
Rescue911 schreef:Dit geldt overigens niet voor replica's want die zijn ondanks dat er een Porsche badge of logo op staat, gewoon nep. Hoe mooi of goed gebouwd ook.
26 feb 2016 12:47
26 feb 2016 12:49
26 feb 2016 12:55
26 feb 2016 13:00
26 feb 2016 13:05
horn schreef:dat gaat met vlagen. heb er soms ook genoeg van. kom steeds weer terug. vind het ook best leuk. merk wel dat er enerzijds langere tenen zijn (vb Boxsterrijders die over de zeik blijven gaan als iemand zegt 'kappersauto' en daar elke keer weer beledigd op reageren, 996'rijders die als door een slang gebeten reageren op het woord 'plof') en anderzijds harder taalgebruik wordt gebezigd.
Vind het lastig. Vb van 'kan je niet weer even een tijdje optiefen' dat recentelijk voorbij kwam vind ik - zoals gezegd - onnodig maar ook geen enorm drama. Als mensen zich door dergelijke taal zo beledigd voelen dat ze hier voorgoed vertrekken, vind ik erg vervelend maar ook wel onbegrijpelijk. Beetje eelt op de ziel is ook best nuttig hier. Ik ben voorstander van vegen als het moet en laten gaan als het kan. Enfin, zoveel mensen zoveel meningen. En je kan het nu eenmaal niet iedereen naar de zin maken.
Minder snel beledigd zijn, wat vaker je schouders ophalen en mensen behandelen zoals je zelf behandeld zou willen worden: volgens mij komen we er dan wel.
26 feb 2016 13:49
26 feb 2016 13:55
26 feb 2016 13:57
26 feb 2016 13:58
26 feb 2016 14:50
26 feb 2016 15:35
MarkS schreef:Als je de discussies hier al een tijdje volgt dan heb je ook kunnen lezen dat in dit geval buiten de "normale" bash grapjes weinig bijzonders naar voren is gekomen en het ook niet de eerste keer is dat deze persoon besluit te vertrekken. Ik kom hier nu zo'n 10 jaar denk ik. Ben ook wel eens onderwerp van een discussie, grap of bash geweest. Als je dan wilt vertrekken, prima, ieder z'n keuze daarin en daar heb ik ook respect voor. Het dan gaan wissen van je eigen historie (bijdrage) aan berichten vind ik (= wat ik vind) onvolwassen. Als jij dat (ik dat vind) dan ook weer onvolwassen vind, prima. Ik kijk al uit naar ons volgende meningsverschil en de onherroepelijk kringredering die je daaraan gaat ophangen.
Zoals al eerder gezegd, als je hier dagelijks gemiddeld tig posts wilt plaatsen al dan niet van inhoudelijk toegevoegde waarde dan loop je het risico dat iemand het daar eens niet mee eens is, een grap over (je of je auto) maakt, etc. Te lange tenen en alles persoonlijk aantrekken werkt dan gewoon niet. Misschien is een internet forum dan ook niet de meest geschikte plek om zo veel tijd te spenderen.
In het algemeen werkt het zelfregulerend vermogen (geloof dat Horn het zo noemde) hier best redelijk. Dat resulteert soms in het intrekken van meningen of nuanceren van reacties, ik heb soms zelfs iemand wel eens excuses zien aanbieden of een forumlid zien vertrekken.
26 feb 2016 16:10
dpRide schreef:Rake opmerkingen maken en daarna de humorvlag hijsen zie ik hier frequent gebeuren. Als de starter dan van hetzelfde laken krijgt, dan wordt het kot bijna afgebroken. Große Männer im Kindergarten.
Buiten behandelen zoals je dat zelf wil worden, schrijf hier neer wat je zou zeggen als je live voor/naast je gesprekspartner zou staan.
26 feb 2016 16:31
horn schreef:vind het ook best leuk. merk wel dat er enerzijds langere tenen zijn (vb Boxsterrijders die over de zeik blijven gaan als iemand zegt 'kappersauto' en daar elke keer weer beledigd op reageren
26 feb 2016 16:36
26 feb 2016 23:10
Geertje, zou je aub nog een keer op willen tiefen, net als na je fittie met Franz?
Denk dat het PF daar aardig van opknapt
27 feb 2016 0:13
27 feb 2016 1:12
27 feb 2016 1:50
giulia schreef:Ga je lekker met je postjes?
27 feb 2016 2:11
MarcoB schreef:Rescue911 schreef:Dit geldt overigens niet voor replica's want die zijn ondanks dat er een Porsche badge of logo op staat, gewoon nep. Hoe mooi of goed gebouwd ook.
Tja, hoe strak ga je daar in zitten? Bouw je een 993 Carrera op met wat leuke onderdelen (leuk uitlaatje of zo die in een schuurtje ergens in Nederland erop is gezet) en noem het een 993R? Knup je er wat tupperware aan en noem het een 911RSR.
Waarom kunnen we geen respect hebben voor elkaars keuze en enthousiasme zonder het gelijk af te fakkelen? Persoonlijk vind ik de toon hier niet altijd even leuk en schrijf ik niet alles meer op wat ik zou willen delen. En denk (en dat is een aanname) dat ik hierin niet de enige ben. En dan blijft er een hoop leuks achterwege.
27 feb 2016 2:37
27 feb 2016 7:24
27 feb 2016 8:25
Mijn kapper vind het ook niet fijn dat hij steeds geassocieerd wordt met een Porsche Boxster.
27 feb 2016 9:46
DennisvdB schreef:MarcoB schreef:Rescue911 schreef:Dit geldt overigens niet voor replica's want die zijn ondanks dat er een Porsche badge of logo op staat, gewoon nep. Hoe mooi of goed gebouwd ook.
Tja, hoe strak ga je daar in zitten? Bouw je een 993 Carrera op met wat leuke onderdelen (leuk uitlaatje of zo die in een schuurtje ergens in Nederland erop is gezet) en noem het een 993R? Knup je er wat tupperware aan en noem het een 911RSR.
Waarom kunnen we geen respect hebben voor elkaars keuze en enthousiasme zonder het gelijk af te fakkelen? Persoonlijk vind ik de toon hier niet altijd even leuk en schrijf ik niet alles meer op wat ik zou willen delen. En denk (en dat is een aanname) dat ik hierin niet de enige ben. En dan blijft er een hoop leuks achterwege.
Je moet iets verder denken, ik weet voor 99% dat Rescue911 hier niet echte Porsches mee bedoeld, maar opgebouwde polyester badkuipen met een Porsche badge erop.
27 feb 2016 9:57