Ruim een jaar na dato, kan ik iedereen die dit draadje gevolgd heeft melden dat ik vandaag de uitspraak van het BBIE (het Benelux-Bureau voor de Intellectuele Eigendom) ontvangen heb. Helaas is de beslissing, ondanks het dikke dossier van de door ons ingediende stukken als bewijzen van eigendom, voor ons als oppositie negatief uitgevallen.
In het kort: het merkenbureau heeft na het doornemen van alle ingediende stukken besloten dat de door Stichting PSC Automotive Events ingediende bewijzen alleen het gebruik van de rechten betreffende de aangevoerde handelsnaam en domeinnaam weergeven, maar niet als een aanduiding van eigendom en herkomst kunnen gelden.
Wij zijn van mening dat de beslissing op basis van deze gronden niet correct is. Op pagina 7 punt 31.6 wordt onder andere verwezen naar de (overdracht)verklaringen van Olaf en LeoH van de naam en het evenement La Targa Passaggio naar PSC Automotive Events. In deze verklaringen melden zij hoe het evenement La Targa Passaggio is ontstaan en dat zij dit evenement, alsmede de rechten voor het gebruik van de naam officieel aan Stichting PSC Automotive Events hebben overgedragen op 15 januari 2015. Wetenswaardigheid: V Likes Victory S.A., heeft als opponent, ook de herkomst van de naam niet aangetoond. V Likes Victory S.A bevindt zich echter in de fortuinlijke positie dat zij La Targa Passaggio als eerste het merk geregistreerd hebben.
Gezien alle energie en de kosten die de oppositie reeds gekost heeft, heb ik samen met het team van Stichting PSC Automotive Events besloten om niet in beroep te gaan tegen de uitspraak. Wij zijn van mening dat de energie en de kosten die dit mogelijk jarenlange gevecht met zich mee zal brengen, beter geïnvesteerd kunnen worden in het doorzetten van (inter)nationale tunnel evenementen. Het is nog niet bekend onder welke naam de evenementen georganiseerd gaan worden. Op de korte termijn willen wij een speciale actie opzetten, waarbij alle (oud)deelnemers uitgenodigd worden om mee te denken over een nieuwe naam.
De nieuwsgierigen die de uitwerking van het besluit van het BBIE graag willen lezen, verwijs ik naar onderstaande openbare link (de tekst is wel in het Frans):
https://www.boip.int/wps/wcm/connect/ww ... df57f274b6N.B.
Graag wil ik iedereen die de Keep it Original actie gesteund hebben bedanken voor alle betrokkenheid. De LTP was van ons allemaal en het is treurig dat één persoon ons dat op deze manier afneemt. Mijn speciale dank gaat uit naar een viertal personen die zeer nauw betrokken waren bij de oppositie. Deze mensen hebben op de achtergrond zeer veel werk verricht en zonder hun hulp en adviezen had ik deze oppositie niet kunnen aangaan.
Mijn belofte aan jullie forummers is dat ik op volle kracht doorga, want jullie zijn als deelnemers degenen die het evenement inhoud geven. Wij hebben als groep in ieder geval niet zonder slag of stoot opgegeven, nu is het zaak om vooruit te kijken.