Als je je Porsche wilt verkopen, laat het hier dan weten. Lees wel eerst de spelregels in het TKA gedeelte!
Plaats een reactie

Re: Dilemma, wordt SC + 993 --> 964 ?

22 dec 2015 9:35

PeteRS schreef:@mbembe, glazen wand is voorzien in de garage ;-)

:cheers: :cheers: :cheers: :cheers: :cheers:
das ook mijn droom, gaaf dat jij het doet :lol:

Re: Dilemma, wordt SC + 993 --> 964 ?

22 dec 2015 10:33

je kan garage voor 2 plekken bouwen maar dan iets hoger met parkeer brug dan heb je toch nog plek voor 4 auto,s :idea:

als je toch gaat bouwen :wink:

.

Re: Dilemma, wordt SC + 993 --> 964 ?

16 jan 2016 17:00

Dank voor al jullie reacties, advies en pb-tjes !

De 964 de ik zoek moet in vergelijkbare staat zijn als mijn 993.
Origineel met onderhoudsgeschiedenis, aantoonbare km-stand en zeer goede conditie.
Dit blijkt niet makkelijk te vinden..het zijn meestal C4`s uit Duitsland zonder boekje en (te)
lage km-stand. Iedereen weet dat in C00 de tellers nog steeds worden terug gedraaid..
De vraagprijs voor dergelijke wagens ligt tussen de 45 en 60k, waanzinnig.
Wat zou ik dan voor mijn 993 moeten vragen ?

Het ziet er dus naar uit dat ik de SC te koop zal zetten en de 993 hou.

Ik heb inmiddels contact gehad met een Porsche specialist, die de huidige markt kent en de
waarde van de SC gevraagd. Hij heeft de wagen bekeken en adviseert om die te adverteren
voor 58k en eventueel begin april op de Techno Classica in Essen te zetten met een vraagprijs van 65k.

Wordt vervolgd !

grt, Eric

Re: Dilemma, wordt SC + 993 --> 964 ?

16 jan 2016 21:52

Dat zou ik dus nooit doen. De SC is one-of-a-kind, die krijg je nooit weer terug. Een 993 koop je met voldoende geld zo weer.

Dan zou ik ze toch beide weg doen en van het geld een hele gave 964 opbouwen, Singer style. Zoals de versie met de 380pk upgrade waar ik hier laatst over las.

Mijn 964 heeft ongeveer 205.000km gereden. Ik doe hem denk ik nooit meer weg, maar zit wel met een potje van 20k in mijn hoofd voor revisie en upgrades. Dat is mij het geld eerder waard dan een andere 964 met minder km's te kopen. Het PSS10 onderstel was al een hele stap vooruit, een motorupgrade, sper en RS vliegwiel lijkt me prachtig rijden. Dus beide verkopen voor een gemodificeerde 964, dat zou mijn keuze zijn, als ze dan toch echt weg moeten.

Een 996 GT3 rijdt vast goed (ik heb eens een 996 turbo gereden en met name het soepele schakelen is mij bijgebleven), maar ziet er niet uit. Sorry voor de GT3 eigenaars, de 996 turbo en C4S zien er ok uit met de dikke bumper, maar de GT3 gewoon niet.

Re: Dilemma, wordt SC + 993 --> 964 ?

27 feb 2016 15:12

De SC staat volgend weekend in hall 2 van de Antwerp Classic beurs,
voor het geval iemand de wagen life wil zien :shock:

http://www.antwerpclassicsalon.be/nl

grt, Eric

Re: Dilemma, wordt SC + 993 --> 964 ?

23 apr 2016 20:50

Ik heb na lang wikken en wegen beslist de SC te verkopen en de 993 te houden.
Had de SC voor 65k op mobile gezet en daar is die vorige maand ook voor verkocht aan een Deen.
Wagen wordt opgehaald 4 mei, kan er dus nog even van genieten :-)

Ga deze zomer nog enkele ritten met de 993 doen en daarna een paar aanpassingen doen:

- 993 heeft 130.000 km gereden en heeft de 1ste koppeling nog, dus dat wordt tijd...
overweeg om een RS koppeling te monteren, geen dubbelmassavliegwiel meer
- ophangingsbussen vervangen indien nodig
- vering vervangen indien nodig, origineel is sportvering (033) gemonteerd

Adviezen van 993 rijders welkom !

grt, Eric

Re: Dilemma, wordt SC + 993 --> 964 ?

23 apr 2016 21:17

wow, 65K voor een SC. Heb je goed gedaan. Lekker die 993 naar je zin maken en de rest op de bank zetten (tegen 0% helaas). :wink:

Re: Dilemma, wordt SC + 993 --> 964 ?

23 apr 2016 22:11

Pravo! Ook wel nieuwsgierig naar mogelijke aanpassingen. Zou ook kijken naar dikkere stabi's.
P.S.033 is trouwens louter een verlaagde vering, 030 is de sportvering
Plaats een reactie