Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 09 mei 2025 7:00

Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
lekkere domme vraag 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Curaçao
Bericht Re: lekkere domme vraag
caelin schreef:
(overigens zou ik wel even checken of deze 997 mkII al een keer een nieuwe brandstofpomp heeft gehad - die willen nog wel eens kapot gaan vooral op eerdere in de mkII serie)

+1

29 feb 2016 21:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik vind de reacties fantastisch, het Porscheforum waardig :-)

Ga van de week even rijden, eens zien hoe het is. Heb vandaag met een aantal "usual suspects" gesproken uit de P wereld, deze motor heeft wel voordelen (geen tussenas/IMS bijvoorbeeld) maar de bekende firma uit Nijmegen had er al een liggen die in elkaar gelopen was en ingekraste cilinderwanden. Verder niet veel van dat soort gevallen bekend naar ik begrijp, dus hoop dat het Nijmeegse exemplaar aan de bestuurder gelegen heeft..

Brandstofpomp, weet ik niet. De service historie gaf niet veel bijzonders, zelfs geen olie bijvullen. Maar ik vraag het na wanneer ik het traject voort zou zetten.

Ik heb inmiddels wel begrepen dat wijsheid hier niet echt helpt, inderdaad, 996 verkopen en nieuwe Astra halen :-)

@boxster550spyder: stuur ff PBtje, ik kan wel e.e.a. toesturen. Mocht je er interesse in hebben (plan zou inruil zijn, maar is er een kandidaat kan dat natuurlijk ook) heb ik een hele map met alle facturen van de afgelopen 3 jaar, en dat zijn er aardig wat nu ik er over na begin te denken.

Groeten en dank aan allen, Leonard

29 feb 2016 22:42
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Carrera, Boxster S 550 Spyder en Cayman S Sport (ex Boxster 2.5 en ex 924).
Porschenovice schreef:
@boxster550spyder: stuur ff PBtje, ik kan wel e.e.a. toesturen. Mocht je er interesse in hebben (plan zou inruil zijn, maar is er een kandidaat kan dat natuurlijk ook) heb ik een hele map met alle facturen van de afgelopen 3 jaar, en dat zijn er aardig wat nu ik er over na begin te denken.

Leonard,
Bedankt voor je reactie maar mijn interesse was uitsluitend omdat ik voor donkerblauw (Midnight Blue) nog altijd een zwak heb (was de kleur van m'n eerste P.).
Wat kopen betreft gaat mijn voorkeur voornamelijk uit naar Limited Editions. :lol:

29 feb 2016 22:55
Profiel
PorscheForum Rakker
996 C2 MK1, DD Pajero 3.2 DiD SWB + Mini R59 ex Jag E-Type OTS 1963, ex Jag MK2 1961. Lieshout
caelin schreef:
tav het motor verhaal. in de mkII zit inderdaad een compleet nieuw blok met directe inspuiting. Tot voor vrij recent waren er geen motor problemen bekend. Inmiddels zijn er hier en daar enkelen die toch weer een scheur in cylinder wand ervaren. Op basis van iemand op dit forum die het zelf recent heeft meegemaakt ben ik daarop het internet gaan afstruinen en tot mijn eigen horror blijken zelfs de turbo(s) daar in zeer uitzonderlijke gevallen last van te hebben. dus nee, het "probleem" is nog niet helemaal opgelost. Maar vooralsnog staat het in geen verhouding tot het 996 plof probleem....time will tell!

Dank ! Weer een illusie armer :cry:

29 feb 2016 23:49
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
Gewoon lekker doen wat het beste voelt en waar je blij van wordt. :drive:

01 maart 2016 0:09
Profiel
PorscheForum Rakker
BMW X4 M 40I, 911 SC, Mini Cooper Clubman 2016
Waterland
Zou doorsparen en een 2012 991 kopen, wereld van verschil met 997 mk1 of 2, een briljant schakelende pdk bak, kortom een groter verschil tussen een 996 en 997 en een voelbare vooruitgang
Ik heb ze alledrie gereden 996, 997 mk1,2 en 991

01 maart 2016 1:42
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Curaçao
Ben ik dus absoluut niet met je eens!
De elektrische stuurbekrachtiging van de eerste serie 991 vond ik echt waardeloos. Zeer matige terugkoppeling van de wielen naar het stuur (schijnt bij de latere versie verbeterd te zijn). Kunstmatig geluid (binnen klinkt het leuk maar buiten hoor je niets). PDK was traag t.o.v. die van mij (maar dat zou volgens de dealer in A'dam aan de "leerfunctie" liggen).
Kortom, zoals ik al vaker heb gezegd, ik heb hem laten staan en blijf heerlijk met mijn 997.2 rijden. De laatste analoge Porsche zoals iemand een keer schreef! :mrgreen:

01 maart 2016 1:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Johannesburg
South Africa - ex-993 C4 Cabrio. Nu 997.2 Carrera S - PDk Cabrio
Ik ga mijn 993 Cabrio uit 1995 verkopen en als die weg is gaat er een 'nieuwe' 997 MKII PDK cabrio voor in de plaats komen. Ik vind hem mooier en mooier worden en die PDK...... Can't wait.

Laatst bijgewerkt door SpeedyF op 01 maart 2016 20:41, in totaal 1 keer bewerkt.

01 maart 2016 7:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Of gun jezelf gewoon wat tijd. Rij nog een jaartje in je fijne en betrouwbare 996 en kijk lekker om je heen. Zoals je zelf al zegt zal jouw 996 niet veel meer in waarde dalen. De 997's en 991's daarentegen wel. Over een jaar is het bedrag wat je toe moet leggen kleiner geworden. En weet je meer over eventuele motorproblemen bij de 997 en 991.

Welke keuze je ook maakt, :drive:

01 maart 2016 8:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Even een update, proefrit gemaakt, absoluut indrukwekkend, die PDK. Mooiere koplampen natuurlijk, zal ook een ieder eens zijn.. maar de "gap"van 50K Euro vind ik het niet waard heb ik na diep nadenken geconcludeerd. Toch wel erg veel geld in verhouding tot de verbetering.
Ik denk dat ik inderdaad maar even wacht. Pas nieuwe mattenset gekocht voor de 996 dus ik kan er nog wel even tegenaan :-)

Ik wil wel een ieder danken voor de nuttige antwoorden, veel aan gehad!

Leonard

03 maart 2016 21:12
Profiel
PorscheForum Rakker
996 C2 MK1, DD Pajero 3.2 DiD SWB + Mini R59 ex Jag E-Type OTS 1963, ex Jag MK2 1961. Lieshout
Begrijpelijke keuze.

03 maart 2016 23:00
Profiel
PorscheForum Rakker
996 MK2 Targa
Etten-Leur
Even wachten kan geen kwaad. :D

03 maart 2016 23:23
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu 991.2 GT3 ex 991.1 GTS ex 981 GT4 ex 997 Turbo S ex Cayman S
Wachten is over het algemeen de verstandige keuze...op een gegeven moment komt er dan iets voorbij waar je weer echt verliefd op wordt :twisted:

om jezelf te kwellen kan je nog met 'n turbo MK1 gaan proefrijden....(ik weet even niet hoe groot dat prijsverschil is maar een meer merkbaar verschil is 't zeker :ba: )

04 maart 2016 11:28
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
haha verstandige keuze

04 maart 2016 13:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Nog even een update, de voor mij ideale is voorbij gekomen, dus de "bullet is through the church" . Het is dus een mokkabruine 997 MkII C4 met PDK uit end 2011 geworden van Porsche Leusden.
Vandaag proefgereden en was verkocht. Heel erg onder de indruk eerlijk gezegd. Klap op spaarvarken doet de rest. Mijn 996C4 heel mooi kunnen inruilen.
Fijne zaterdag gehad in ieder geval :-)

20 maart 2016 0:46
Profiel
PorscheForum Rakker
993 4S, VTX1800N Twente
Proficiat :cheers:
Veel plezier en natuurlijk veilige kilometers. :drive:

20 maart 2016 0:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Noord-Holland ; 991.1 GT3 en 944 mk1, ex 3.2 Carrera, ex Cayman 987S
Gefeliciteerd met de aankoop ! Mooi, een 997 mk2. Ben benieuwd naar de foto's... Alvast veel :drive: -plezier gewenst.

20 maart 2016 0:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Proficiat! Je bent dus toch overstag gegaan :D

Is het de bruine 4S van PCL?

Mooi dat ze iig een goed bod op je 996 hebben gedaan. Toen ik de mijne vorig jaar op een Turbo wilde inruilen gaven ze er bij PCE (waar hij ook in trouw onderhoud is) een appel en een ei voor. Dat was mijn eer te na. Misschien dat de occasionmarkt voor 996'en inmiddels verbeterd is.

Veel rijplezier binnenkort !

20 maart 2016 1:10
Profiel
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Gefeliciteerd! Moccabruin is :thumleft: Mijn eerste 911 was espressobruin.
Veel :drive: plezier

20 maart 2016 11:20
Profiel
PorscheForum Junkie
Toch knap dat je 16 dagen je kak in hebt kunnen houden :mrgreen:

gefeliciteerd iig en veel veilige km's :drive:

20 maart 2016 11:32
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Carrera, Boxster S 550 Spyder en Cayman S Sport (ex Boxster 2.5 en ex 924).
Uiteindelijk toch een slimme beslissing, en dat na een domme vraag...

Goede keuze denk ik (iets met ratio en emotie... :wink: ).

20 maart 2016 12:15
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
Haha je lijkt het Nederlandse weer wel: het is niets en dan ineens komt toch de zon door :mrgreen:

Congrats! Klinkt als een mooie auto, benieuwd naar de foto's

20 maart 2016 18:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Mannen bedankt voor de reacties, en ja, 16 dagen was idd veel korter dan ik had verwacht. Ik had het uit mijn hoofd gezet, tot ik ineens die bruine bij PCL zag staan (ja AlexPorsche, die was het!). Die had alles wat ik wilde, PDK,4S met bredere kont, interieur in absolute nieuwstaat, buitenkant ook op een steentje na. 60k op de klok, en de motor liep heel mooi (deze motoren zijn kennelijk iets luidruchtiger dan mijn 3.6 maar hij klonk veel geciviliseerder dan de MkII bij PCR, die vond ik rauw)

Ik heb een mooie inruil gehad, maar mijn 996 is dan ook echt mooi. Dat vonden ze daar (PCL) ook. Mijn ervaring bij PCR waar ik eerst ben geweest (begin van dit draadje) was aanmerkelijk minder, men had daar totaal geen interesse in welke staat de in te ruilen 996 was. Hier was men respectvol en complimenteus m.b.t. de staat van de auto, en dat is natuurlijk leuk te horen. Zeker wanneer er dan ook nog een mooie inruilprijs uitrolt.

Nu nog een weekje wachten, wordt een leuke Paas.. oeps..eehhh Voorjaarsverstopeierenzoekhazenweekend

20 maart 2016 20:34
Profiel
PorscheForum Rakker
997 4S HP, ex Boxster S, ex Boxster
Zoetermeer
Gefeliciteerd..! Weer een 997 op het forum.... :cheers:

Nu lekker.... :drive:

20 maart 2016 20:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Porschenovice schreef:
Ik heb een mooie inruil gehad, maar mijn 996 is dan ook echt mooi. Dat vonden ze daar (PCL) ook. Mijn ervaring bij PCR waar ik eerst ben geweest (begin van dit draadje) was aanmerkelijk minder, men had daar totaal geen interesse in welke staat de in te ruilen 996 was. Hier was men respectvol en complimenteus m.b.t. de staat van de auto, en dat is natuurlijk leuk te horen. Zeker wanneer er dan ook nog een mooie inruilprijs uitrolt.

Bij PCE keek de verkoper niet eens naar mijn 996. Er werd gewoon een bedrag genoemd en dat was het :scratch:
Dat icm de klantenbenadering was voor mij de reden om ervan af te zien. Een iets andere insteek had denk ik tot een andere uitkomst geleid.

Mooi om te horen dat de ervaring bij PCL iig heel goed was. Nu nog even geduld en dan rijden met die mooie 4S !

21 maart 2016 0:15
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende