Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
05 maart 2016 15:46
Even op google kijken bv shell borstel loos wassen
Wel even opletten bij gebruik dat je echt de keus maakt voor borstelloos wassen.
Zijn er je al vele voor gegaan die de keus vergeten in te voeren
05 maart 2016 16:16
Zout/pekel is hydrostatisch dus trekt vocht aan ,zelfs als die droog staat in een garage
Dus voor de auto zelf is het niet goed als je er maanden niet naar omkijkt als je door de pekelrotzooi gereden hebt
Het is natuurlijk niet zo dat die gelijk wegroest als je er een paar dagen niets aan doet ,maar maanden is niet bevordelijk voor de auto
05 maart 2016 17:51
Met een 997 zouk me geen zorgen maken, met een luftie...
Ik rijd NOOIT door het zout en ook alleen als het niet anders kan door de regen.
Laatst bijgewerkt door
Cazzo Super Veloce op 06 maart 2016 0:53, in totaal 1 keer bewerkt.
05 maart 2016 21:06
Volledig akkoord, maar in principe mogen we dan onze ook niet meer wassen ook.
Probeer zelf nu na elke wasbeurt de gevoelige

plaatsen wat droog te blazen met perslucht.
05 maart 2016 21:13
Hebben jullie een groepsdeal bij de Libelle afgesloten?
05 maart 2016 21:16
Margriet denk ik.
05 maart 2016 21:24
Ik denk ook: voorkomen is beter dan genezen dus liever geen zout en geen regen op de lufties als het even kan.
Maar hoe zou dat zijn met mensen die aan de kust of bijv in scheveningen wonen. Die zoute lucht van zee geeft echt merkbaar veel corrosie weet ik uit ervaring. Heel verschil of je je boot op zout water of op zoet water hebt liggen.
05 maart 2016 21:42
In Belgiƫ is het niet de Libelle, maar de Flair

!
05 maart 2016 23:30
giulia schreef:Hebben jullie een groepsdeal bij de Libelle afgesloten?
Waarom wordt hier toch vaak zo flauw gedaan over advies vragen om hoe het beste met pekel om te gaan?
Het is toch duidelijk dat het op termijn schade veroorzaakt aan het onderstel en de carrosserie.. Zullen we gelijk ook maar stoppen met olie vervangen?
05 maart 2016 23:46
Nee joh ,van je eigen 964 1 grote schreeuw om aandacht maken , en alle mensen die geen bdb ervan maken en hun p koesteren wegzetten als ouwe neelen
Achja als de drank is in de man is de wijsheid in de fles
Ik laat het op dit berichtje na gaan en denk er het mijne van
06 maart 2016 0:01
Strous, op de rijksstraatweg in wassenaar
06 maart 2016 0:55
oliver schreef:Volledig akkoord, maar in principe mogen we dan onze ook niet meer wassen ook.
Probeer zelf nu na elke wasbeurt de gevoelige

plaatsen wat droog te blazen met perslucht.
Gewoon n stuk gassen
06 maart 2016 1:03
Als mijn 964 nat de garage inkomt dan droog ik hem altijd af met zo'n speciale vochtabsorberende detailers handdoek. Je kan het vreemd vinden maar dat is dan toch weer wat minder water wat eventueel roest kan gaan veroorzaken. Of het helpt weet ik niet maar ik voel mij er prettig bij en als het zo'n parafan behandeling kan voorkomen toch weer mooi meegenomen.
06 maart 2016 9:40
erwin964c4 schreef:Nee joh ,van je eigen 964 1 grote schreeuw om aandacht maken , en alle mensen die geen bdb ervan maken en hun p koesteren wegzetten als ouwe neelen
Achja als de drank is in de man is de wijsheid in de fles
Ik laat het op dit berichtje na gaan en denk er het mijne van

Dat jij origineel wil rijden en je auto koestert prima, dat ik hem niet origineel houd en ook koester ook prima. Heeft niks met aandacht vragen te maken maar er aandacht voor krijgen. 1 ritje zout doet je auto niet uit elkaar vallen.
Verder zou ik uiterst voorzichtig zijn met je opmerking over drank want daarmee maak je het persoonlijk zonder ook maar iets van me te weten.
06 maart 2016 9:53
Cazzo Super Veloce schreef:Met een 997 zouk me geen zorgen maken, met een luftie...
Ik rijd NOOIT door het zout en ook alleen als het niet anders kan door de regen.
....zou ik ook schrijven als beiden luchtkoelers verkocht moeten worden
06 maart 2016 9:56
@ erwin964c4 Snap wel wat je bedoelt maar
hydrostatisch moet toch echt zijn: hygroscopisch
06 maart 2016 13:44
Je ziet geen Opel kadett of vw golf uit de jaren 70 en amper uit de jaren 80 nog op de weg. Die dingen zijn gebruikt in weer en wind en waren ook niet goed beschermt tegen roest net als Porsche. Van 76 Porsche wel beter dan de gemiddelde auto. Echter waarom zijn er nog zoveel oude 911jes, omdat die dingen een ander leven hebben gehad, vaker binnen stonden en beter onderhoud kregen en meer vertroeteld werden. Als ze net als een VW of Opel waren gebruikt dan waren er nu ook veel minder. Kortom onderhoud en minder door zout en andere narigheid hebben sterke invloed op overlevingskans van onze gebakjes.
06 maart 2016 14:14
Bovendien behoren 911 bezitters ook niet de 'armste' categorie.......en afgewogen tegen de dure restauraties die ik hier zoal lees......
Het is mij gelukt om een goede exemplaar te vinden en zal proberen de roestduivel zo veel mogelijk uit te stellen. Straks een stukje rijden en daarna ff afspuiten op mijn oprit.... En voor de rest: kan zo'n ding prima tegen....
Veel plezier alleen!
06 maart 2016 15:47
Kappi2907 schreef:Cazzo Super Veloce schreef:Met een 997 zouk me geen zorgen maken, met een luftie...
Ik rijd NOOIT door het zout en ook alleen als het niet anders kan door de regen.
....zou ik ook schrijven als beiden luchtkoelers verkocht moeten worden

Heeft daar nix mee te maken, beide lufties hebben zolang ze bij mij in de garage staan nooit zout gezien.
10 maart 2016 9:57
Ziet er naar uit dat het de komende 10 dagen droog en zonnig blijft. Maar ja er is recent nog wel gestrooid. Inmiddels is de weg kurkdroog. Wat te doen? Verleiding is groot om rondje te gaan doen, maar ik aarzel.
Wat denken jullie ?
10 maart 2016 10:16
Morgen oliebeurt, dus ik ga lekker rijden.
10 maart 2016 10:46
na een paar dagen is het meeste wel weggereden denk ik. Bij ons in Rotterdam zijn de wegen ook niet echt wit van het zout.
10 maart 2016 14:33
Tis hier in tukkerland een witte wereld door al dat zout
Hopenlijk gaat het snel een week gieten
Die van mij blijft binnen tot die zooi weg is gespoeld
Heb me de afgelopen weken wel vaak afgevraagd of het uberhaupt nodig was om ( zoveel ) te strooien
10 maart 2016 14:44
@Erwin. De strooi meneren zijn bang voor hun baantje dus rijden ze liever een keer extra en zorgen ze dat hun zoutvoorraad op is in de lente. Hier in Rotterdam zijn ze ook een paar keer nutteloos uit hun hok gekomen.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.