Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Re: 964 C4

09 maart 2016 14:49

Vraag me af wrom erbij staat een prachtige 964 met wat werk
Geeft mij iig geen vertrouwen dat zinnetje

Re: 964 C4

09 maart 2016 14:54

oliver schreef:Feit dat de voorschermen al los zijn geweest, zie,ik eerder als een voordeel, als het goed is geen problemen met roest meer op die plaatsen :thumleft: .


niet als er slechts 53k op de teller op de teller staat.

Re: 964 C4

09 maart 2016 15:06

Onduidelijk verhaal, voorstel tot keuren bij PCA ook niet enthousiast ontvangen

Re: 964 C4

09 maart 2016 15:14

Willem, over welke 964 heb je het nu? Die uit Soest?

Re: 964 C4

09 maart 2016 15:20

erwin964c4 schreef:Vraag me af wrom erbij staat een prachtige 964 met wat werk
Geeft mij iig geen vertrouwen dat zinnetje

Haha, inderdaad. Dat zinnetje had ik effe gemist. Er zullen natuurlijk ook geen rekeningen aanwezig zijn. Maar zou zoiets € 50.000,- waard zijn? Ze gaan er wel voor weg.

Re: 964 C4

09 maart 2016 15:28

@Franz, over de 964 van Autohan,is overigens een bedrijf wat wel goed bekend staat.
Veel Porsche rijders hebben naar tevredenheid een youngtimer bij hem gekocht voor dagelijks gebruik.

Re: 964 C4

09 maart 2016 16:29

Vraag Fins even hoe hij (niet) geholpen werd bij Han een paar weken geleden terwijl hij een serieuze afspraak had voor een M5.

Re: 964 C4

09 maart 2016 16:32

Hoor het graag van Fins
Dank

Re: 964 C4

09 maart 2016 16:32

Franz schreef:Maar waarom zijn ze dan vervangen? :wink:


Omdat er misschien eens een keer een deuk in is gereden? Kan toch? Zijn gewoon gebruiksvoorwerpen.

Dat panische gedoe over een schermpje vervangen. Een lichte tik met 20KM/u en je scherm is aan gort. Niks ergs aan en ook geen structurele schade aan je chassis. Een schadehersteller doet niks meer of minder dan wat ze in de Porschefabriek doen. Schermpje er op en vastschroeven. Likkie verf en hoppa

Re: 964 C4

09 maart 2016 16:37

Dat begrijp ik en daar doe ik niet panisch om, maar vermeld er dan niet bij dat de carrosserie nooit schade heeft gehad. Toch? :wink:

Re: 964 C4

09 maart 2016 17:15

Was niet aan jou gericht Franzzzzzzz maar in het algemeen.

Re: 964 C4

09 maart 2016 17:41

Ah, begreep het verkeerd inderdaad. Maar ik ben het wel met je eens dat sommigen het idee hebben dat ze een nieuwe 964 aan het aanschaffen zijn. Zelfs op de allerbeste 964 zal er vast wat aan te merken zijn tijdens een AKK. Mensen vergeten soms dat het een auto is van een kwart eeuw oud.

Re: 964 C4

09 maart 2016 17:42

Gooi m nou ns in de verkoop Franz :thumleft: :thumleft: :thumleft:

Re: 964 C4

09 maart 2016 17:50

:mrgreen: ik bouw de spanning gewoon op. Snap dat dan. :lol:

Re: 964 C4

09 maart 2016 18:31

Zal je zien....een dag na de bubbelbarst zet Franz hem te koop :mrgreen:

Re: 964 C4

09 maart 2016 18:33

:mrgreen: :mrgreen:

Re: 964 C4

09 maart 2016 20:46

Paul Geeris in Heeze heeft een mooie C2 staan.
Als Paul een Porsche is het zeker goed.

Die is zo weg!

Re: 964 C4

09 maart 2016 20:48

Is geen handbak.

Re: 964 C4

09 maart 2016 22:08

Reesmees schreef:
oliver schreef:Feit dat de voorschermen al los zijn geweest, zie,ik eerder als een voordeel, als het goed is geen problemen met roest meer op die plaatsen :thumleft: .


niet als er slechts 53k op de teller op de teller staat.


Roest heeft volgens mij minder met km-stand te maken, maar meer met leeftijd van de auto en hoeveel deze heeft buiten gestaan. :scratch:

Re: 964 C4

10 maart 2016 0:59

Klopt, maar ik kan mij niet voorstellen dat een P met echt maar zoweinig km meestal buiten heeft gestaan.

Re: 964 C4

10 maart 2016 1:22

Deze auto heeft 15 jaar buiten onder een carport gestaan en heeft onder andere wat roestwerk op plaatdelen wat behandeld moet worden.

Re: 964 C4

10 maart 2016 14:29

Goede reden om hem mooi te laten staan

Re: 964 C4

10 maart 2016 20:28

Dat kan aardig in de papieren lopen inderdaad.

Re: 964 C4

16 maart 2016 18:36

Heb ook best een tijdje uitgekeken naar een betaalbare 964, heb vorig jaar dan een gekocht particulier in belgie niet te ver van mijn deur. Was ingevoerd uit canada wel in duitsland ooit nieuw geleverd, motor lekte olie (wist ik) zo goed als geen onderhoudsboek maar wagen was algemeen deftig en prijs was dan ook niet te gek. Motor ondertussen gereviseerd en wagen is nu inorde op hier en daar wat gebruikssporen na. Auto word weekend van de 26 maart getaxeerd en ben benieuwd of ik toen de juiste keuze gemaakt heb. :D

Ik wil maar zeggen als je bijna 75000 moet geven aan japans import apk keuring of wat ook pas als je aan het rijden bent komen de probleempjes aan het licht, zo was het bij mij toch ( koppeling, oliepomp om koppeling te bedienen,gat in laatste uitlaatpot , veerpoot vast en niet meer verstelbaar,... :|
Dus voor zon prijzen zou je toch echt zeker moeten zijn.
Grts

Re: 964 C4

16 maart 2016 20:59

Ben gisteren bij Autohan (zeg het niet vaak maar uiterst sympathieke eigenaar, ook als je laat zien dat je twijfels hebt) geweest in Zwanenburg om 964 te bekijken.
De telefonisch verstrekte info kwam overeen met wat ik ter plekke heb kunnen waarnemen nl. Enkele delen moeten gespoten worden en er zit een nieuwe motor in.
Velgen zijn inderdaad niet origineel en er zitten wel alle boekjes bij.
Alles bij elkaar zit er wel werk aan maar dat wist ik dus nog even laten inwerken.
De C4 bij Nieuwenhuijse in Soest is een pracht exemplaar maar hik toch tegen het "Japan" verhaal en de erg hoge prijs aan.
Auto is feitelijk ongedocumenteerd en de grote stapel facturen in het Japans zegt mij ook weinig.
Al met al een leuk rondje Noord Nederland maar weinig opgeschoten.
Heb wel veel aan jullie tips gehad over o.a. De velgen en de valkuilen bij Japan import waarvoor hartelijk dank.
Wordt vervolgd
Plaats een reactie