Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Mooie Backdate van een 993

16 maart 2016 23:39

Dan bouw je dat ook om. Zit echt geen 2 ton werk in.

17 maart 2016 0:06

Vreselijk al dat verbouwwerk.....

:mrgreen:

I like very, very much

17 maart 2016 1:20

Black Betty schreef:Jammer dat hiervoor een 993 opgeofferd is. Ik vind het wel mooi, maar had 'm als 993 toch mooier gevonden...

Dat heb ik trouwens bij veel backdates.

Niet om de discussie weer opnieuw te starten, maar waarom is het 'fout' om van een G-model een 993 te maken ('Kelly') en wordt dit wel als positief gekwalificeerd?

Dit dus! Volledig met je eens Antoine!

17 maart 2016 1:28

Mischien kan van een 964/993 basis een auto met een betere wegligging worden gemaakt dan van een G-model en omgekeerd niet? Vind deze wit+groene wel aardig maar niet supermooi weet niet waar het aan ligt, misschien nog wat verlagen en/of de brede achterkant is net niet mooi genoeg qua vorm. Kwaliteit vd afwerking is wel superhoog dat zie je.

17 maart 2016 8:35

Mooi gelukt als je het mij vraagt.

Als eerste sprongen wel het stuur en de radio eruit.. Die vind ik dus niet mooi. De speakers met chromen ringen mwah..
Buitenkant ziet er super uit maar zitten er nu 2 tankdoppen op?

17 maart 2016 9:11

Vind hem wel geslaagd. Maar voor dit geld zou ik een mooie F kopen en daar een monsterblok voor laten bouwen plus de bak en het onderstel flink aan laten pakken. En het interieur. En het exterieur. En de garage laten uitbouwen zodat ik de originele 993 die ik er ook nog van kan kopen er naast kan zetten. :mrgreen: :mrgreen:

17 maart 2016 9:18

Maarten schreef:Best geinig maar de prijs slaat nergens op. Koop dan gewoon een 2.7 en lepel er een 964/993 (of zelfs een GT3) blok in.

voor belgie krijg je zo'n 2.7 met 3.6L blok niet op kenteken; deze Kaege zonder het verbreden van de wielkasten wel.
Laatst bijgewerkt door dpRide op 17 maart 2016 20:44, in totaal 1 keer bewerkt.

17 maart 2016 9:58

@Pacoloco en Bocaloco : zijn jullie broers of zo :wink: ?

17 maart 2016 10:04

Ben ik de enige die een beetje klaar is met die backdates?

17 maart 2016 10:09

Nee. +1
En niet alleen backdates, ook alle hotrod R-Gruppe en RS achtige ombouwen van impact bumpers en longhoods.
Ik heb vorige maand mijn abonnement op Excellence Magazine stopgezet, onder andere daarom : als er iets over oudjes in staat is het 8 op de 10 keer een hotrod.

17 maart 2016 10:19

kristof schreef:@Pacoloco en Bocaloco : zijn jullie broers of zo :wink: ?

Niet dat ik weet, maar zal mijn vader eens uithoren :mrgreen: Gebruik die naam al een jaar of 15 denk ik.

En ik ben ook wel klaar met de backdates. Het is vet, maar als je een oudje wilt begin er dan ook mee. Aan de andere kant moet je ook lekker doen met je auto wat je wilt.

17 maart 2016 10:22

kristof schreef:Nee. +1
En niet alleen backdates, ook alle hotrod R-Gruppe en RS achtige ombouwen van impact bumpers en longhoods.
Ik heb vorige maand mijn abonnement op Excellence Magazine stopgezet, onder andere daarom : als er iets over oudjes in staat is het 8 op de 10 keer een hotrod.

Haha, ben toevallig wel een hotrod aan het bouwen.... :bang: :mrgreen: :|

17 maart 2016 10:35

Ik snap het wel om te hebben, maar niet om er elke maand boekjes mee te vullen :wink:

17 maart 2016 10:39

Een hotrod hoeft ook geen backdate te zijn. Backdaten is een vorm van nep, hotrodden is doen wat je wilt om je wagen beter / sneller / vetter te maken.

17 maart 2016 10:50

+1!

Backdaten voelt nep.

17 maart 2016 11:00

Mmm, dat stuur in blauw zou ik momenteel persoonlijk al tevreden mee zijn...

17 maart 2016 11:17

kristof schreef:
@Pacoloco en Bocaloco : zijn jullie broers of zo :wink: ?

Niet dat ik weet, maar zal mijn vader eens uithoren :mrgreen: Gebruik die naam al een jaar of 15 denk ik.

hehe, zover ik weet ook niet.
Ik gebruik de Nick ook al jaren en is gelinkt aan mn profielfoto. :wink:

17 maart 2016 18:35

Vind t backdaten in dit geval zo gek nog niet. Zo krijg je een zeer fraaie look (vind m nl wel erg geslaagd, afgezien van wat details) met veel nieuwere, mooie techniek.

Een oude voorzien van 993 techniek kan uiteraard ook, maar zal toch nooit 100% gaan rijden als andersom. Simpelweg omdat ook de carrosserie en zijn verstevigingen meegegaan zijn in de evolutie.

Ben niet zo'n originaliteit Freak. Maak vooral van mijn auto wat ik zelf mooi vind. Dat is uiteindelijk het belangrijkste... Dat je er zelf blij van wordt!

17 maart 2016 18:56

Ik denk dat als er Porsches zijn die gaan dalen in waarde dat het de zullen backdates zijn.

17 maart 2016 19:10

Dat ben ik volledig met je eens. Een hotrod of een GOEDE kelly/bob zal minder in waarde dalen, als er eenmaal weer een daling is.
Zowieso zal volledig origineel het meeste waarde houd of het meeste blijft stijgen.

Maar naar mijn idee is dat niet het belangrijke aan je privé auto. Tuurlijk is het fijn als je er niet (veel) op afschrijft. Maar plezier is meer waard dan geld toch?

17 maart 2016 21:37

Maakt toch geen donder uit of de waarde stijgt of daalt? Je moet er lol van hebben.

Ook hotrod's worden niet meer waard omdat het altijd de specifieke smaak van de bouwer is. En als je dan toch een hoop geld uit gaat geven aan bijvoorbeeld een hotrod dan wil je hem maken zoals jij hem wilt hebben. Anders koop je voor veel geld iemand anders smaak en dat is toch een compromis.

Er staan zo links en recht wat hotrods te koop voor serieus geld maar die staan dan ook al een tojdje te koop.

Voor de lol..hotrod/outlaw

Voor de portemonnee...origineel

17 maart 2016 21:44

Wat een gezever weer... :!:

17 maart 2016 21:45

Sterk argument... :mrgreen:

17 maart 2016 21:48

Whats new... :wink:

17 maart 2016 22:11

kristof schreef:Nee. +1

Exact!!!
Plaats een reactie