Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

21 sep 2005 14:35

911-lover schreef:Hij loopt niet alleen goed maar zeer goed. Dat een bezitter van een Elver dit niet zo graag hoort begrijp ik.
:shock:

Ik niet.

Succes met je speurtocht. Wat het extra leuk zou maken, is wanneer het een door de fabriek ontkende special is. Dan heb je echt wat bijzonders (is een 968CS natuurlijk van zichzelf al).

Keep us posted, met name de informatie die je eventueel opsnort.

21 sep 2005 14:36

1.Je mag zeker fier zijn, maar ik zou al dat gezeik al lang moe zijn, daarom schreef ik dat ik dit nooit zou doen :wink:

2. Als je wil rij ik er wel even mee naar de testbank :salut: :wink: :lol:

21 sep 2005 14:42

ppp 356 schreef:1.Je mag zeker fier zijn, maar ik zou al dat gezeik al lang moe zijn, daarom schreef ik dat ik dit nooit zou doen :wink:

2. Als je wil rij ik er wel even mee naar de testbank :salut: :wink: :lol:


1 . Dat ben ik , en dat ben ik ook :roll: :wink:

2 . Daar hou ik je aan :salut:
Wanneer past het (vanaf volgende week) dan kan ik een afspraak maken :wink:

Heb ik ook een kans?

21 sep 2005 15:05

Hallo 911-lover,

Ik weet niet of er inderdaad 968-ers CS met een speciale motorcode zijn verkocht. Ik heb er nooit iets over gelezen of gehoord, alhoewel dit voor de CS best had gemogen.

Voor Porsche vind ik dit een gemiste kans, het moet niet moeilijk zijn om uit de motor 20 a 30 pk meer te persen bij gelijkblijvende betrouwbaarheid. Het model kan het aan en het had zeker bijgedragen aan het 'racey' imago van de CS en daarmee aan de verkoopcijfers.

Wat ik wel weet uit mijn jeugd is dat met 4 vrienden wij exact dezelfde brommer hadden (Honda C-50), en dat deze in standaarduitvoering nogal wat verschil in prestatie hadden. De een was gewoon significant sneller dan de ander.

Misschien heb je een 'snel' exemplaar met de normale codes.

Maar dat is ook iets om blij mee te zijn vind ik...

21 sep 2005 15:36

911-lover schreef:
ppp 356 schreef:1.Je mag zeker fier zijn, maar ik zou al dat gezeik al lang moe zijn, daarom schreef ik dat ik dit nooit zou doen :wink:

2. Als je wil rij ik er wel even mee naar de testbank :salut: :wink: :lol:


1 . Dat ben ik , en dat ben ik ook :roll: :wink:

2 . Daar hou ik je aan :salut:
Wanneer past het (vanaf volgende week) dan kan ik een afspraak maken :wink:


In g*dsnaam, doe het ppp356. Ik denk dat het hele PF met spanning uitkijkt naar de uitslag. Dan zijn we daar ook vanaf! :wink:

21 sep 2005 15:53

911-lover schreef:
ppp 356 schreef:1.Je mag zeker fier zijn, maar ik zou al dat gezeik al lang moe zijn, daarom schreef ik dat ik dit nooit zou doen :wink:

2. Als je wil rij ik er wel even mee naar de testbank :salut: :wink: :lol:


1 . Dat ben ik , en dat ben ik ook :roll: :wink:

2 . Daar hou ik je aan :salut:
Wanneer past het (vanaf volgende week) dan kan ik een afspraak maken :wink:


Maandag, Dinsdag of vrijdagnamiddag. :wink:

21 sep 2005 15:54

OK , ik zal ze bellen :wink:

21 sep 2005 15:56

:ba: :ba:

21 sep 2005 16:07

Paul :arrow: Maandag 3 oktober 16.00u daar dus als je hier om 15.00u bent kunnen we nog eerst rustig een koffietje drinken.
Moest er iets tussenkomen (van hun zijde) dan bellen ze me :wink:

21 sep 2005 16:10

Nu wordt er gehandeld 8)

21 sep 2005 16:14

Code M151: 968 CS engine deviating parts.

Geen idee wat er dan anders is en waarom. Kan dus meer vermogen zijn, maar evenzogoed kan het ook iets anders zijn. Wel vind ik het interessant om te weten of je deze optiecode hebt...

21 sep 2005 16:18

we wachten in volle spanning af :roll:

21 sep 2005 16:29

Het zou toch wel de ultieme jongensdroom zijn :o

Vroeguhhh toen ik nog klein was droomde ik over mijn nieuwe casio horloge, dan zaten er allemaal verborgen functies en extra's op 8)

Grondig onderzoeken en testen dat "blauwe beest" (monsters zijn meestal lelijk :idea:) Succes 911-lover, ik hoop dat het :zwbl: is

Shark :wink:

21 sep 2005 16:41

Devils son schreef:Code M151: 968 CS engine deviating parts.

Geen idee wat er dan anders is en waarom. Kan dus meer vermogen zijn, maar evenzogoed kan het ook iets anders zijn. Wel vind ik het interessant om te weten of je deze optiecode hebt...


Na zoeken hier de verklaring gevonden van het M151 pakket

Duits Porsche Forum schreef:Das ist das Motor -Paket.

Der CS hatte doch eine kleinere Lichtmaschine, Batterie, anderes Schwungrad, keine oder andere Abdeckungen ...etc.

Porsche hat das zu einem Ausstattungspaket zusammengefasst und mit "Motorteile CS" abgekürzt.

mein CS hat auch die MNR 151, bei mir steht da abweichende Motorteile CS.

Diese MNR 151 müsste aber jeder CS haben da es sich hierbei nur um den Entfall
der Motorraumverkleidungen handelt.




dus kort samen gevat ELKE CS bezit die code

21 sep 2005 16:51

Leuk topic, lekker veel actie !

21 sep 2005 17:00

911-lover schreef:
dus kort samen gevat ELKE CS bezit die code


Kijk, weer wat geleerd. Zoals gezegd, ik weet alleen van het bestaan van de code en niet wat deze inhoudt.

21 sep 2005 17:07

911-lover schreef:OK , ik zal ze bellen :wink:


Koen, ben ook erg benieuwd.
Ik heb nl nog een reserveblok liggen uit een clubsport!
Ook nieuwsgierig in welk(e) onderdelen het verschil zit.
Hoop dat je terzijnertijd een paar "geheime"onderdelennummers vindt!
p.s. ben zelf bij 270 op de teller blijven steken, dit lag echter aan mij en de autobahn. Weet zeker dat het harder kan!

21 sep 2005 17:16

racebeus schreef:
911-lover schreef:OK , ik zal ze bellen :wink:


Koen, ben ook erg benieuwd.
Ik heb nl nog een reserveblok liggen uit een clubsport!
Ook nieuwsgierig in welk(e) onderdelen het verschil zit.
Hoop dat je terzijnertijd een paar "geheime"onderdelennummers vindt!
p.s. ben zelf bij 270 op de teller blijven steken, dit lag echter aan mij en de autobahn. Weet zeker dat het harder kan!


Der CS hatte doch eine kleinere Lichtmaschine, Batterie, anderes Schwungrad, keine oder andere Abdeckungen ...etc.


Dus volgens het duitse Porsche Forum bezit elke CS de volgende onderdelen die sowieso verschillen met een normale 968 zonder discussie

Kleinere alternator , kleinere batterij , ander vliegwiel , geen of andere afdekkingen (plastic kappen) , enzoverder.

21 sep 2005 17:19

911-lover schreef:
Dus volgens het duitse Porsche Forum bezit elke CS de volgende onderdelen die sowieso verschillen met een normale 968 zonder discussie

Kleinere alternator , kleinere batterij , ander vliegwiel , geen of andere afdekkingen (plastic kappen) , enzoverder.


Afhankelijk van de accesoires kun je de grotere accu en dynamo weer terug krijgen heb ik vernomen. Ook heb ik de plastic kap wel eens op een CS gezien. Maar dat kan ook later zijn gedaan door de bezitter...

Dat andere vliegwiel... is dat zo?

21 sep 2005 17:24

Ook daar zijn er een paar die ook die ongelooflijke cijfers aanhalen van hun 968CS

Bei mir ist 4000 rpm ca 160
und irgendetwas über 6000 rpm ca 280


Gruß,
Jörg

285 km/h bei 6.900 U/min

__________________
Vorsitzender des Vereins "924erinnen Rettung e.V." in spe


'79 924 2.o indianarot metallic
'94 968 CS speedgelb

NE, NE, NE Kanari...die Angaben von Wolfgang kann ich bestätigen - Tacho 285 bei 6.900 U/Min.

Und ich habe zwar ein Teil das mundgeblasen wird, aber der Tacho ist´s garantiert nicht !!!

Gruß
Wischel

__________________
Wer braucht schon mehr als 4 Zylinder...?

´94 968 CS Speedgelb

eigenaar van gewone 968 schreef:Hi, also meiner rennt 280 und bei 210 zeigt er genau 5000U/min an!

Gruß AD968

21 sep 2005 17:42

Autovisie kwam bij een test op het volgende: top 259 km/u. Één keer liep de CS tot 280 km/u op de teller, overeenkomend met 264 km/u echt.

21 sep 2005 18:03

Devils son schreef:Autovisie kwam bij een test op het volgende: top 259 km/u. Één keer liep de CS tot 280 km/u op de teller, overeenkomend met 264 km/u echt.


Bij mij is dit elke keer en een stukje erboven zelfs .(wat zondag zowel de bestuurder van een 996 Carrera 4S met Ruf uitlaat en een bestuurder van een E klasse 55 AMG (Voll Offen) en zijn bijzitter en eigenaar van een E500 tot grote verbazing bevestigden. Ach ja , die hun tellers weken ook af en konden ook niet sneller.)
Er is een verschil tussen boekjes en de werkelijkheid. Het leven zou verdomme prachtig zijn (maar ook veel te voorspelbaar) als alles volgens het boekje verliep en jij zat dan zonder werk :wink:

21 sep 2005 18:16

911-lover schreef:Er is een verschil tussen boekjes en de werkelijkheid.


Heb ik gezegd dat deze cijfers gelden voor iedere 968? Nee. De tellerafwijking zal niet altijd hetzelfde zijn en het motorvermogen wijkt ook wat af per exemplaar.

Wel is het zo dat uit deze test op te maken valt dat de standaard 968 op de teller 280 km/u kan halen en ook harder loopt dan de fabriek zegt (hetgeen bij Porsche normaal is).

21 sep 2005 18:25

Ik vind 280 teller/265 echte km hard zat! Haalt mijn elfje echt niet! :?

Koen, met regelmatig zulke snelheden heb jij hebt zeker al een

Afbeelding

van de benzine zegeltjes kunnen kopen?

Blijf het wel erg hard vinden voor een vierpittertje! :res: Ik denk ook niet dat er veel auto's voor minder tweedehands te koop zijn die dit ook halen en dan heb je nog een Porsche ook! Ik vind een 968 CS ook erg stoer, maar helaas, you can't have them all! Niet eens zozeer de portemonnee als wel de plaats in de schuur... :roll:

21 sep 2005 19:35

Shark schreef:Het zou toch wel de ultieme jongensdroom zijn :o

Vroeguhhh toen ik nog klein was droomde ik over mijn nieuwe casio horloge, dan zaten er allemaal verborgen functies en extra's op 8)

Grondig onderzoeken en testen dat "blauwe beest" (monsters zijn meestal lelijk :idea:) Succes 911-lover, ik hoop dat het :zwbl: is

Shark :wink:


moet je eens naar Monsters Inc. kijken, mijn dochter vindt ze geweldig :wink:

Afbeelding
Plaats een reactie