Toerritten, clubmeetings, Porsche-dagen, evenementen, beurzen enz.
Plaats een reactie

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

06 apr 2016 13:05

Hou maar op Paul, één drama die auto :cry:
Ben na het knappen van de slang langs mijn dealer gegaan, hebben ff meer know how.
Koppakking komt nooit voor, ze dachten aan een gescheurde kop en kwa kosten kon ik beter naar een gebruikte motor kijken, nou zeg het maar :oops:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

06 apr 2016 13:14

Nou das lekker dan, van een PF-er gekocht toch? :evil:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

06 apr 2016 13:30

Hou maar op, in goed vertrouwen aan de keukentafel met een bakkie :cry:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

06 apr 2016 13:42

Zou ik toch even op terug komen bij diegene.
Er is ook nog zoiets als fatsoen.
Snap dat een trackday auto niet helemaal vergelijkbaar is met een "normale" auto, maar als je een auto met verborgen verbreken verkoopt, heb je ook als particulier verantwoordelijkheden.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

06 apr 2016 16:23

Klinkt raar, toch mag ik hem wel, denk alleen dat hij niet helemaal eerlijk is geweest :wink:
Hij heeft een klein bedrag teruggestort en denk dat hij deze auto voor de handel heeft gekocht en nauwelijks er mee heeft gereden.
Achter terrein lag helemaal los en de scheuren zaten in de vloer.
Achter remmen waren helemaal op staal op staal, je wist niet wat je hoorde.
Ging gelijk naar Zandvoort, maar kon al snel stoppen, koelvloeistof vloog er uit en ze hadden al met die slangen gerommeld :evil:
Werkelijk alles wat ik aanpak is oud en versleten, ben nog nooit zo vaak bij de dealer geweest in Heemstede, ze lachte al als ik binnen kwam.
Bob heeft het gereedschap al besteld om de dubbele vanos af te stellen maar krijg van iedereen het advies om naar een andere motor uit te kijken, wat is wijs :?:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

06 apr 2016 16:56

over wat voor trackauto gaat het hier Molen?

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

06 apr 2016 17:09

330 blok moet kunnen voor < € 1000,-
Maar wat koop je? En eigenlijk zijn die dingen ook redelijk onverwoestbaar trouwens. Olie er in en gaan.
Wat is er nu nog motorisch mis dan? Druk opbouw in het koelsysteem?

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

06 apr 2016 17:26

MichM3 schreef:over wat voor trackauto gaat het hier Molen?

67957
Deze

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

06 apr 2016 17:27

Pw250 schreef:330 blok moet kunnen voor < € 1000,-
Maar wat koop je? En eigenlijk zijn die dingen ook redelijk onverwoestbaar trouwens. Olie er in en gaan.
Wat is er nu nog motorisch mis dan? Druk opbouw in het koelsysteem?


Klopt, maar hoe krijg je dit weg :?:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

07 apr 2016 10:24

De druk bedoel je?
Door te kijken waar het fout zit. Gescheurde kop? Koppakking? Etc. Ik zou niet direct een "nw" blok aanschaffen.
Maar door de druk opbouw vliegt je koelslang er ook steeds af denk ik?
Bel gewoon eens een BMW specialist ipv de officiële verdeler ;)

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

07 apr 2016 13:48

Pw250 schreef:Bel gewoon eens een BMW specialist ipv de officiële verdeler ;)


Ook gedaan, ze begrijpen het niet, koppakking komt nooit voor.
Ga hem nu een nachtje onder druk zetten, kijken waar de vloeistof blijft.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

07 apr 2016 15:22

Voor alles is een eerste keer.... ;)

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

07 apr 2016 17:36

In het kader van: Als je niet snel genoeg bent, kun je maar beter een snelle auto kopen :mrgreen: :

68154

Kan ik in ieder geval proberen mn zoon bij te houden :drive:

Specs

Alfa Romeo 75 Twin Spark
Eligible for: Dutch Alfa Romeo Challenge / Squadra Italia
· VA certified roll-over cage
· Custom made coil over front suspension with chromemoly triangles,
unibolts and 40mm anti roll bar
. JRZ adjustable front/back dampers
. Rear axle with camber
. Front, AP-racing callipers, 105 rear brake callipers, balance adjuster
and steel hoses
· Lexan side screens
· 2l TS motor: 208 HP 215 NM, custom made airbox, fully ported
head, fuel injection and ignition by Emerald EMS
- 50mm race exhaust, 4-2-1 manifold
· Gearbox: TS with 1,8 final gear and LSD
· OMP seat with 5 pint harness
· ATL 60 ltr fueltank, alu catchtank, braided stainless fuel lines.
. Lightweight bonnet, boot lid and front wings
· AIM lap timer
· Fire extinguisher
· 3 sets of wheels and tires

Das toch een pekaatje of 70 meer dan Luuk, moet lukken dus....

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

07 apr 2016 18:36

Keek ook al met een scheef oog naar een schade M3 :oops:
Alles overbouwen en je gaat als de brandweer :drive:
Zoon Bob belde net, heeft de kop los liggen en ga zo heen om hem eraf te halen, meest kan je nix zien :(
Morgenavond met hem naar Essen, lekker hotelletje en zaterdag de Messe :thumleft:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

07 apr 2016 19:33

Dinsdag 12 april, CPZ trackday met Driving Fun, anyone?

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

07 apr 2016 22:51

Ik ga de 19de, mits redelijk weer.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

08 apr 2016 7:33

Cazzo Super Veloce schreef:Das toch een pekaatje of 70 meer dan Luuk, moet lukken dus....

Is het verschil in rijderskwaliteit tussen jou en Luuk nu al 70 PK? :mrgreen:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

08 apr 2016 7:40

Het is de vraag of hij het redt met 70 pk extra :-)

Gave racealfa BTW. Mag ik weten (via DM) hoeveel zoiets kost?

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

08 apr 2016 8:40

Even Googelen is sneller :wink:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

08 apr 2016 9:29

Anne 2.7 schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:Das toch een pekaatje of 70 meer dan Luuk, moet lukken dus....

Is het verschil in rijderskwaliteit tussen jou en Luuk nu al 70 PK? :mrgreen:


UUhhmm, in ieder geval 6 seconden en ik vrees dat dat met 70PK extra niet goed te maken is, maar tis een begin :clown:

Doet me trouwens denken aan toen ik met een Duc 848 racete, had iets van 140 PK.
Blok draaide op Spa in puin, klep gebroken.
Naar Biggelaar en die had een getuned 1098 blok liggen met 190 PK.
Wilde ik wel hebben. Erin gesleuteld maar manmanman wat viel dat tegen, de eerste paar trackdays ging de rondetijden alleen maar omhoog. Kon de brute power helemaal niet handelen...
Is later nog goed gekomen, maar meer power ook omzetten in snellere rondetijden, das minder simpel dan het lijkt...
Laatst bijgewerkt door Cazzo Super Veloce op 08 apr 2016 9:35, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

08 apr 2016 9:30

porsje911 schreef:Het is de vraag of hij het redt met 70 pk extra :-)

Gave racealfa BTW. Mag ik weten (via DM) hoeveel zoiets kost?



kijk op www.raceautotekoop.nl :salut:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

08 apr 2016 10:17

Ga het ook niet meer winnen van zoon Bob, zag hem al wat rondjes rijden met de 993 :drive:
Die paar rondjes die ik met de beemer mocht en kon rijden merkte ik dat de power voldoende was :thumleft:
En met een M3 krijg je hetzelfde wat Paul melde met zijn snelle motorfiets.
Kwam zelf (vroeger) niet verder als een Suzuki GT 750 watergekoeld, Honda CB 750 en een Kawa 900 in het groen, was toen net uit :salut:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

08 apr 2016 15:05

Zon watergekoelde Soes, dat was wel een heel ruig ding :thumleft:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

08 apr 2016 15:06

Cazzo Super Veloce schreef:
porsje911 schreef:Het is de vraag of hij het redt met 70 pk extra :-)

Gave racealfa BTW. Mag ik weten (via DM) hoeveel zoiets kost?



kijk op http://www.raceautotekoop.nl :salut:


Sacreju; echt een vet ding hoor. :thumleft:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

08 apr 2016 15:15

Ja, ben benieuwd.
Voor dat geld kun je nevernooit zon auto bouwen, de witte 75 die we hebben heeft dit inmiddels ook gekost en heeft niet half de specs.
Nu maar hopen dat hij net zo goed is als gezegd wordt...
Plaats een reactie