Als je je Porsche wilt verkopen, laat het hier dan weten. Lees wel eerst de spelregels in het TKA gedeelte!
Gesloten onderwerp

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel X

09 apr 2016 21:13

gewicht heeft geen invloed op topspeed, je gaat er gwoon langer over doen eer je de top bereikt.

...maar inderdaad, het is gewoon van de pot gerukt die topspeed... zoals ikal eerder zei: de Veyron heeft er 1000 pk voor nodig.

10 apr 2016 19:33

Kun je nagaan hoe goed die 997-tjes zijn. De mijne loopt volgens mij wel zo'n 450-500Km/h en doet 0-100 in ongeveer 1,7 seconden, en dat met de kap open en de handrem aangetrokken :drive: :thumleft:

10 apr 2016 22:56

aanvulling...en in z'n achteruit :D

14 apr 2016 1:18

Origineel NL 996 met NAP, 185.000km, Handgeschakeld, courante kleur, PCM, 18", stoelverwarming, sport/turbo stoelen, Bose, schuif-/kanteldak, climate control, Cruise Control, telefoon, etc voor minder dan 17k.

http://link.marktplaats.nl/m1039424886

14 apr 2016 8:50

dat is idd een koopje: ga je 'm kopen? :popcorn:

14 apr 2016 9:41

Ik mis een verhaaltje over upgrades, modificaties of revisie...

14 apr 2016 9:49

is niet altijd nodig. Rijden genoeg 996-jes rond zonder modificaties/aanpassingen. zou wel een akk adviseren met endoscopie.

14 apr 2016 10:07

courante kleur? je bedoelt saai zilver zoals de meesten :) Prijs is prima volgens mij, maar niet extreem goedkoop imho

14 apr 2016 17:31

Als ik lees wat sommige mensen als een 996 koopje bestempelen vind ik dit een koopje (de tijden van 12/13k voor een 996 zijn een beetje geweest op het moment).

Zou inderdaad een AKK met endoscoop en opensnijden Luchtfilter + controleren op slijpsel aanbevelen. Natuurlijk heeft men bij de laatste recentelijk uitgevoerde beurt een hoop metaalgruis aangetroffen dus snel het handelskanaal in met die auto. :mrgreen:

Ja ik bedoel saai grijs met blauwe imboedel. Vind zelf zwart en nachtblauw nog beter staan op een 996 qua saaie standaard kleurtjes. Maarja als hij Indisch Rood of Speedgelb was geweest krijg ik weer het verwijt dat het een incourante kleur is en daarom lagere prijsstelling blablabla :wink: .

Ps: vraag bij interesse maar naar "Jorn". Door de telefoon in ieder geval een sympathieke en nuchtere verkoper.

14 apr 2016 20:47

zo op de foto's wel ok.

Ik zou wat foto's van facturen / onderhoudsboekje vragen. AKK (opensnijden filter + filmpje cilinderwanden 5 & 6) is een must, heb ik ook zo gedaan. Als de staat van onderhoud écht goed is, is het wel een koopje.
Laatst bijgewerkt door 996Tom op 14 apr 2016 21:41, in totaal 1 keer bewerkt.

14 apr 2016 21:10

THE MUD schreef:...en opensnijden Luchtfilter + controleren op slijpsel aanbevelen.

Luchtfilter? Zou ik alleen doen als de vorige eigenaar in de buurt van TataSteel bij IJmuiden woonde. Waarschijnlijk bedoel je "oliefilter".

14 apr 2016 21:54

mgm schreef:courante kleur? je bedoelt saai zilver zoals de meesten :) Prijs is prima volgens mij, maar niet extreem goedkoop imho

Kleur is denk ik Polar silber (grijs met blauwe gloed) en geen artic silber (zilver grijs). Wat destijds een dure optie was op de 996. Uiteraard dien je van de kleur te houden, maar het is niet 'saai zilver'. Zeker niet als je de lak goed behandelt.

14 apr 2016 22:06

Is vast een Polar gezien de blauwachtige close-up foto van de kofferklep. Klopt verder met het metropol blauwe interieur.

14 apr 2016 22:50

En je wordt eigenaar nummer 12.

14 apr 2016 23:05

Brulaap schreef:
THE MUD schreef:...en opensnijden Luchtfilter + controleren op slijpsel aanbevelen.

Luchtfilter? Zou ik alleen doen als de vorige eigenaar in de buurt van TataSteel bij IJmuiden woonde. Waarschijnlijk bedoel je "oliefilter".

Ik typte dat tekstje vanuit de bus. Typfoutje is er doorheen geslopen maar bedoelde inderdaad het oliefilter. :mrgreen:

Auto is ingeruild op een CT200H. En ja de vorige 12 eigenaren zijn natuurlijk altijd even zuinig op de auto geweest en hebben natuurlijk nooit bezuinigd op onderhoud als men wist dat de auto toch verkocht/ingeruild zou worden. Ach auto bekijken + AKK en een potentiële nieuwe eigenaar weet meer. AKK was overigens geen probleem.

16 apr 2016 13:25

Als iemand nog een auto wil opvangen zonder builenpest:
Hier te koop:

http://veiling.catawiki.nl/kavels/53764 ... coupe-2005

16 apr 2016 13:26

en vergeet de vouwen uitlaat niet.....

16 apr 2016 20:58

Of het een koopje is...

Zie de turbo's alleen maar stijgen. Dit lijkt een eerlijk verhaal.:

Vind het tevens een chique kleurencombi.

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/pors ... ousPage=lr

16 apr 2016 21:42

Vast geen koopje maar wel een gave 964 (ga dit model met de dag mooier vinden :D ):

http://www.wolbert.nl/default.asp?mod=O ... id=1696405

Maar is die linkerdeur niet helemaal goed gespoten of lijkt dat zo?

16 apr 2016 21:56

klopt, kijk ook maar naar de 2e foto. In de omschrijving heeft men het wel over de 1e lak.. Zal wel een kleine correctie op komen.. Zou er wel gek van worden als het mijn auto was, maar dat kan ook een 'tic' van mij zijn: als je eenmaal weet dat het niet perfect is, vallen je ogen er steeds op.. :popcorn:

16 apr 2016 22:01

valt ferm op... beschrijving is toch ni helemaal zoals het hoort

16 apr 2016 22:17

Als dit allemaal 1e lak is dan had Heinz de spuitert de avond ervoor flink gezopen :mrgreen:

Afbeelding

17 apr 2016 13:20

Gewoon een deur van een andere auto, dus kan feitelijk nog steeds kloppen, eerste lak ;)

20 apr 2016 8:38

Weet niet echt of het een koopje is maar er is momenteel weinig vergeljksmateriaal

http://link.marktplaats.nl/m1043011140

20 apr 2016 10:15

Maarten schreef:Als dit allemaal 1e lak is dan had Heinz de spuitert de avond ervoor flink gezopen :mrgreen:

Afbeelding

Hier lijkt de kleur wel gelijk! Op de andere foto misschien het portier niet goed gesloten,dus andere lichtinval.
Gesloten onderwerp