thedutchguy schreef:zit er een kenteken op?
Ja zeker! Dat is het mooie: HM moto Spa bouwde op basis van de cross en enduro modellen deze supermoto's met straat goedkeuring. Dus met lichten, knippers, kmtellers. CRM F450R gebaseerd op crosser, die heb ik, en CRM F450X gebaseerd op de enduro.
Kijken of ik foto van mijn FB kan linken, met originele plasticset met nog de originele stickers:

Met nieuwe racetech plastic set (om de originele set goed te houden) en met Maxxis SM banden:

Ber-o-man schreef:jeff_911 schreef:jeff_911 schreef:Wegens frustratie met import in Oostenrijk overweeg ik hem te verkopen.

Zijn hier nog liefhebbers voor een praktisch nieuwe HM supermoto?
Ik heb hetzelfde meegemaakt met import van mijn Husky SMR uit Zwitserland. Uiteindelijk alles eraf gesloopt en rij er nu enkel nog mee op het circuit .
Tsja, ik heb nu juist een HM zodat ik ook op straat kan rijden.
In theorie zou import naar Oostenrijk niet moeilijk moeten zijn. Bij de importeur van je voertuig vraag je COC/CVO aan. Langs RDW om hem op export status te zetten en deel2 te krijgen. Naar Oostenrijk waar je de lokale importeur hem in de Genehmigungsdatenbank invoert. En dan kan je kenteken aanvragen. (Wel nog soort BPM, NOVA, betalen bij finanzambt).
Nu het stomme voor mijn geval sinds 2013 bestaat HM niet meer / heeft Honda de samenwerking opgezegd. Honda NL en Oostenrijk zeggen beiden geen informatie te hebben om een CVO of COC af te geven of in te voeren in de Genehmigungsdatenbank. Via deze link:
http://versa.bmvit.gv.at/index.php?id=22 heb ik zelfs kunnen controleren dat het EG Typegoedkeuringsnummer geaccepteerd is in Oostenrijk.
Vrij frustrerend dat ik een binnen de EU een op kenteken staande motor heb, met EG typegoedkeuringsnummer, Vin nummer, motornummer, alles correct en ook bedoeld voor op straat, en dat je dat niet mee krijgt omdat er niemand meer is die er een CVO voor kan afgeven.
Extra jammer is ook dat ik net afgelopen weekend besloten heb om ook mijn dagelijkse auto te verkopen wegens hoge NOVA import kosten, en hoge wegenbelasting in Oostenrijk: wegenbelasting is daar gebaseerd op PK. Hier had ik hem omdat ik niet echt veel km rij, dus nam ik verbruik/brandstofprijs voor lief, want hij is niet zo zwaar en veel goedkoper dan de diesel die ik eerst had (en nog wel veel km's reed). Het is trouwens 2008 Subaru WRX Hatchback, met scoobysport uitlaatsysteem en ook door hen afgesteld op de bank. En zonder TUV gutachten is dat ook nog eens vrij lastig/duur om "ein zu tragen". Was ook een perfecte auto voor de bergpasjes met of zonder sneeuw geweest. Daar komt vermoedelijk ook eerst een trage 4x4 diesel voor terug zodra we er wonen....