23 sep 2005 10:16
23 sep 2005 10:17
23 sep 2005 10:22
23 sep 2005 10:28
Roy van den Anker schreef:een kritische selectie te hanteren bij acceptatie.
.
23 sep 2005 11:02
Carrera4s schreef:Je zegt het zelf : "na meerdere schades", dus dat verklaart niet waarom ER geweigerd wordt na een eenmalig schadegeval...
23 sep 2005 11:10
23 sep 2005 11:30
912 schreef:Meerdere schades begint natuurlijk wel altijd met de eerste....
23 sep 2005 11:54
Beetje vaag ook wel. Waarom zou je die verzekeringen aanbieden als je er geen geld mee verdient?
23 sep 2005 12:30
Peter 2.4S schreef:Persoonlijk verbaast het me ook dat verzekering maatschappijen het rijden op de Ring zomaar dekken, een aanvullende verzekering lijkt mij logisch en misschien ook niet meer dan redelijk.
Peter
23 sep 2005 13:32
Peter 2.4S schreef: Persoonlijk verbaast het me ook dat verzekering maatschappijen het rijden op de Ring zomaar dekken, een aanvullende verzekering lijkt mij logisch en misschien ook niet meer dan redelijk.
Peter
23 sep 2005 17:36
911 kompressor schreef:@ER: ik hoop dat je van "de lijst" afgehaald wordt. Naar Multisafe wil je toch niet meer, maar het zou wel mooi zijn als je geen moeilijkheden ondervindt bij het zoeken naar een nieuwe maatschappij omdat je bij een ander een keer geweigerd / eruit gegooid zou zijn.
23 sep 2005 19:40
Roy van den Anker schreef:Namens Multisafe kan ik het volgende laten weten:
Zonder op deze specifieke schade in te gaan geldt in het algemeen dat voor het Porschecontract wat Turien hanteert de marge minimaal is (en sommige jaren het resultaat zelfs negatief) door de relatief lage premie. De enige manier om dit in stand te houden, zonder jaarlijkse premieverhogingen is een kritische selectie te hanteren bij acceptatie.
Uiteindelijk zijn alle rijders die gebruik maken van dit contract hierbij gebaat. Dat dit in een individuele situatie erg naar kan uitpakken doordat de verzekeraar niet meer accepteert is helemaal waar. Helaas is de echte slechte rijder pas te identificeren als het echt te laat is (na meerdere schades dus).....
23 sep 2005 20:40
Roy van den Anker schreef:Namens Multisafe kan ik het volgende laten weten:
Helaas is de echte slechte rijder pas te identificeren als het echt te laat is (na meerdere schades dus).....
23 sep 2005 21:07
23 sep 2005 21:34
ER schreef:
Verder alleen mailberichtjes via Multisafe: dus géén officiële weigering van Turien ontvangen..... wellicht géén probleem?![]()
23 sep 2005 22:31
lindemans schreef:Overweeg ook eens contact op te nemen met "Het Klachten Instituut Verzekeringen". Zij zullen je ongetwijfeld kunnen aangeven wat precies de consequentie is voor jou van deze actie van de verzekeraar.
24 sep 2005 7:38
lindemans schreef:Er wordt ook altijd ook de vraag gesteld "of er schades zijn geweest waarvoor de aangevraagde verzekering dekking biedt, zo ja wat, wanneer, waardoor en hoe groot de schade was".
24 sep 2005 8:30
Roy van den Anker schreef:Namens Multisafe kan ik het volgende laten weten:
Zonder op deze specifieke schade in te gaan geldt in het algemeen dat voor het Porschecontract wat Turien hanteert de marge minimaal is (en sommige jaren het resultaat zelfs negatief) door de relatief lage premie. De enige manier om dit in stand te houden, zonder jaarlijkse premieverhogingen is een kritische selectie te hanteren bij acceptatie.
Uiteindelijk zijn alle rijders die gebruik maken van dit contract hierbij gebaat. Dat dit in een individuele situatie erg naar kan uitpakken doordat de verzekeraar niet meer accepteert is helemaal waar. Helaas is de echte slechte rijder pas te identificeren als het echt te laat is (na meerdere schades dus).....
19 okt 2005 10:44
ER schreef:De discussie bestond omtrent de hoogte van de dagwaarde. Daarvoor werd een lower class taxateur gestuurd (buro wat bekend staat vanwege het aantal contra-expertises die ze krijgen...) welke een bedrag op het internet had gevonden "waarvoor je zo'n auto al zou kunnen kopen". Contra-expertise viel € 10.000 hoger uit....... Multisafe ging na LANGE tijd accoord.
Roy van den Anker schreef:Helaas is de echte slechte rijder pas te identificeren als het echt te laat is (na meerdere schades dus).....
19 okt 2005 14:27
Olaf schreef:Ik heb zojuist dit drie bladige topic met verbazing zitten lezenRoy van den Anker schreef:Helaas is de echte slechte rijder pas te identificeren als het echt te laat is (na meerdere schades dus).....
Vindt ik een erg loze opmerking ... zeker in toedracht van dit topicof weten we al de feiten mbt tot de schade - hoe en waarom deze ontstaan is
![]()
19 okt 2005 17:12
Olaf schreef:Ik heb mijn polis er nog eens op na gekekenWoudsend
bij schade (en total-loss) krijg ik uitgekeerd tot max. de hoogte van het taxatie bedrag en blijft 'het wrak' van mij
![]()
Ik heb dit overigens laten bevestigen door mijn tussenpersoon ... want wie gelooft dat nou![]()
19 okt 2005 17:23
lindemans schreef:Je krijgt dan max. de taxtatiewaarde MINUS de waarde van het wrak natuurlijk.
19 okt 2005 17:35
19 okt 2005 17:39
Carrera4s schreef:Het is nl. inderdaad de praktijk om van de "gedekte" waarde (of dat nu werkelijke waarde of aangenomen waarde is) de wrakwaarde af te trekken.
19 okt 2005 18:58