Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
25 mei 2016 14:21
Ahem....Dat heet karakter Cazzo
25 mei 2016 14:22
Karakter hebben ze, die gebakjes
25 mei 2016 17:23
Johann schreef:Het voordeel van de 964 is dan ook weer dat het de coolste 911 aller tijden zijn,
100% eens
25 mei 2016 17:24
Brabo964 schreef:@pw250: de types met airbag beschikken over een betere afdichting van de cylinders, wordt ook als modificatie bij de eerste 964 vaak doorgevoerd. Wat is er dan niet juist volgens jou?
Ringetje wat in de voet vd cilinders zit bij de My91> doet ook niks meer na 20+ jr.
Met of zonder Airbags, lekken doen ze allemaal op gegeven moment. (Zelfs 993's!!

)
Da's wat ik bedoelde.
Enne, 964 is natuurlijk vele malen mooier als een 993! Laatste met de koplampen, laatste handgebouwde (En dat merk je ook) etc etc
25 mei 2016 20:47
Ha, er ontstaat een andere leuke discussie. De schoonheidsprijs voor de 964 of de 993? Het zijn naar mijn mening beide beauties, beiden in hun eigen tijdsgeest. Er staat momenteel een 993 voor mijn deur (zoon van de buurman). In een mooie donkerblauw/paarsige teint. Grijs interieur 244.000 op de teller. Mooooi!! Vrijdag ga ik de 964 aanschouwen...Sjpannend.
25 mei 2016 21:07
gewoon doen wat je persoonlijk het mooiste lijkt. die ongelofelijke grijsgedraaide discussie's... mooier is persoonlijk. beter is zeer generalistisch. je kan een 964 treffen waar je nooit iets aan zult hebben of een 993 waar je op leegloopt. Of andersom. het zijn inmiddels auto's van 20-27 jaar oud. Hebben een behoorlijke historie in de wielen. Kan veel mee gebeurd zijn. Waar jij niet alles van weet en zeker niet achter gaat komen. Dus een aankoopkeuring geeft je meer informatie en maakt je keuze een beetje meer 'afgewogen'. Het blijft gewoon een risico. Maar een die je vaak een grote glimlach gaat opleveren. Ik heb 4 964's gehad en nooit echt groot geld hoeven uitgeven. Geluk? Ik denk het. Maar wel veel van genoten! Volg je hart en als je er eentje vindt, acteer snel want een 964 C2 die interessant is, is echt zó weg. Voor de hoofdprijs... Succes!
30 mei 2016 11:15
Porschevrienden, weer een stapje dichter bij mijn besluit...maar toch nog een vraag. Hoe ernstig is het als een Porsche 964 de laatste 10 jaar maar 19.000 km heeft gelopen? Ik ben inhoudelijk niet kundig en zal zelf nooit een een motor sleutelen maar kan me wel voorstellen dat weinig km niet zo goed is voor de motor.
30 mei 2016 11:20
Niet erg als je er aan toe bent de motor iig op nieuw te laten verpakken OF waar het meestal op uit zal draaien te laten reviseren. De pakkingen zullen hoogstwaarschijnlijk vergaan zijn.
(Been there, done that.)
30 mei 2016 11:26
Aij...een heel oprecht antwoord dat ik natuurlijk liever niet hoor. Verpakken heb ik als kreet al voorbij horen komen. Als leek lijkt het dan bijna alsof je de motor met iets isoleert zodat het niet erger wordt? Reviseren is voor mij een bekende kreet die ik associeer met veel €...
Tussen twee haakjes, als ik verder ga dan uiteraard enkel met een AAK.
De auto reed trouwens zeer smooth. Heerlijk mototgeluid, lekker regelmatig, geen getik of wat dan ook. Aleen de V-Snaar huilde in het begin. Hij schakelde super goed en met remmen bleef ook alles lekker recht.
30 mei 2016 11:30
Verpakken = niks meer (of minder) als de koppen en cilinders er af en e.e.a. voorzien van nieuwe pakkingen. Net als keerringen e.d. (Meestal blijft het onderblok in elkaar)
Maar als je dan alles los gaat halen krijg je meestal een belletje OF de ingeving toch maar te gaan reviseren "want het ligt toch al uit elkaar".
Verpakken: Ca. € 3500-4500,-
Revisie: Ca 8000-10000,-
En als die niet extreem lekt, helemaal niks aan doen. Krijg je hier meestal als antwoord
30 mei 2016 12:09
Laat je niet gek maken. 19dkm in 10 jaar vind ik meevallen zolang het redelijk gespreid waren en niet alles in een jaar zal de auto daar niet aan hebben geleiden. Verpakken/reviseren doet veel mensen veel te vroeg en 911 blok kan makkelijk 3 ton lopen. Olie lekken hoort nu eenmaal bij een boxer motor en betekent niet dat er iets aan de hand is met de motor. Men vind het vooral genante als er een druppeltje olie op de vloer liggen, maar is dat echt 5k waard? Pas als je vermogen kwijt bent of meer dan 1 liter olie per 1000km verbruik is er sprake van een revisie.
Een keertje de blok goed warm rijden (Bv. veel autobahn, bergpassen etc. niet boulevard cruisen in NL) wil ook eens helpen met lekkage/zweten
Veel succes met je keuze.
30 mei 2016 12:13
Heb nog nooit een druppel olie op de garagevloer gehad.
Niet bij de 964 en niet bij de 993.
Zou me er persoonlijk ook erg aan storen.
30 mei 2016 12:16
Haha, ik ook niet, maar er hangt wel een aardig verzameling aan mijn blok
30 mei 2016 12:24
Bij deze treed ik Johann bij, indien de km's wat gespreid waren en de motor dus regelmatig warm geweest is, zal er misschien weinig aan de hand zijn.
30 mei 2016 13:44
D'r zijn er hier genoeg die ca 2000 km per jaar rijden
30 mei 2016 14:35
Inderdaad, ik bijvoorbeeld. Met een 3.2. Geen enkel probleem.
30 mei 2016 15:04
Wat een panisch gedoe rond lekken. Hebben jullie ook gedacht aan een olieretourpijp van 50 euro waarvan de o-ringen hard zijn geworden en daardoor lekkage. De mijne lekte 4 jaar niet, toen in de winterstop begon hij spontaan te druppelen....wekelijks gebruik geen lekkage en dus geen probleem. En ondertussen met een kwartiertje werk omdat we toch met de kleppenstellen bezig waren nieuwe pijp geplaatst en nu is hij lekvrij.....
Kleppenstellen 3 uur mee geweest....leer effect hè...

Laatst bijgewerkt door
Dial_888 op 30 mei 2016 15:10, in totaal 1 keer bewerkt.
30 mei 2016 15:06
Haha, lekken, roest. We slaan iets door denk ik

Gaf alleen aan bij TS dat de kans "bestaat dat...." !!
Verder niks.
30 mei 2016 16:34
Hij wil toch een 964?
Een gewaarschuwd mens telt voor 2
30 mei 2016 16:40
Sja een 964 heb je met een week verkocht maar met een schele 993 loop je maanden te leuren en nog is die niet verkocht .
Dus idd een gewaarschuwd mens telt voor 2
30 mei 2016 16:45
Inderdaad, afscheid nemen van een 964 is een stuk makkelijker
30 mei 2016 16:51
erwin964c4 schreef:Sja een 964 heb je met een week verkocht maar met een schele 993 loop je maanden te leuren en nog is die niet verkocht .
Dus idd een gewaarschuwd mens telt voor 2

Hij is goed
30 mei 2016 17:00
Komt er weer een voor de kenners: Klopt het dat er net boven het achterlicht van de 964 geen rubber in de aansluiting op de corroserie zit?
30 mei 2016 17:05
Dat hangt van de bouwjaar af, vroege 964's had rubber om de achterlampen, latere modellen niet. De reden voor het weglaten is.......ja ja ROEST. De troep die achter de lampen terecht kwam met water kon niet meer weg, met rottende achterliampbakken als resultaat. Dus zonder is beter, maar ook vroege types kan zonder rubbertje het is een geval van los halen en de lamp zonder rubbertje terugplaatsen 2 minuten werk
30 mei 2016 17:06
Dank je Johann. Ging alles maar zo snel
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.