12 jun 2016 12:21
Kappi2907 schreef:Ik heb het over de EEPROM type, dit is wat anders dan de software op de EEPROM.
De EEPROM stamt uit 1983
De software op de EEPROM stamt uit 1989 en later.
De 993 heeft compleet andere software dan de 964 (lees: mappings).
De sticker op de EEPROM geeft de versie software aan die Porsche heeft 'gebrand'. Alle versies van de software zijn upwarts compatible.
De EEPROM staat dus volledig los van de software als het gaat om type aanduiding.
Kom je niet uit de techniek kan het allemaal wat verwarrend zijn.
Ik heb geen enkele kennis van de 993, maar verwacht dat deze in de basis overeenkomt met de 964 buiten de varioram settings om.
12 jun 2016 17:17
12 jun 2016 18:42
12 jun 2016 19:48
Hermen 2 schreef:ok soort geheugen bankje ofzo ? ff settings inlezen en verder geen functie meer tot het opnieuw wordt uitgelezen?
ik zal es kijke op goooggle
12 jun 2016 20:03
12 jun 2016 20:34
13 jun 2016 21:08
Kappi2907 schreef:Mijn chip resulteerd in beter gelijk koppel, soepeler schakelen (toerenval is minimaal) [...], niet afslaan bij lichtwiel
13 jun 2016 21:27
17 jun 2016 16:25
17 jun 2016 17:06
frankv schreef:Ok, maar als je opschakelt bij zeg 5000tpm, valt hij dan tot 1000 tmp net zo snel terug als met een standaard chip, of niet?
17 jun 2016 19:06
23 jun 2016 14:42
964hans schreef:EEPROM
Erasable Electrically Programmable Read Only Memory.
Wordt idd met UV gewist echter Elektrisch geschreven/geprogrammeerd.
wordt de 27c256 in de 993 gebruikt?
23 jun 2016 19:43
14 jul 2016 7:44
16 jul 2016 9:32
Kappi2907 schreef:Ik heb onlangs nog een schakelbare eprom gemaakt met daarin 'hoog' de standaar chip (Ron95) en 'laag' de Cup-RS chip (Ron98). Je kunt met een tuimelschakelaartje selecteren of je standaard (stock) of Cup wil rijden.
Betreft een 27C256 eprom dus direct te plaatsen.
Wordt veel toegepast in de racerij.
24 aug 2016 5:46
24 aug 2016 6:01
24 aug 2016 9:33
24 aug 2016 9:49
03 jun 2017 15:11
04 jun 2017 23:59
07 jun 2017 21:57
pegelsc2 schreef:Vandaag door Kappi2907 de chip laten plaatsen. Eerst eea vooraf gemeten, geen foutcodes en motor liep goed. Plaatsen van chip was bijna fluitje van een eurocent. Na plaatsen auto gestart en direct een hoorbaar verschil, iets rustiger en donkerder geluid. Lijkt op wat meer bad. Daarna rondje gereden ook op snelweg. Merkbaar verschil. Auto voelt wat soepeler aan en schakelen is eenvoudiger door opvang van toerenval. Verbruik zou beter moeten zijn maar door plezier met rechtervoet wordt dat weer teniet gedaan. Kappi weet wat hij doet, is geduldig en legt alles goed uit. Zowel Kappi als chip zijn een aanrader maar wees snel want hij heeft er nog maar 4.
09 jun 2017 12:59