Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Fikse schade door wasstraat Loogman

15 jun 2016 13:01

Cazzo Super Veloce schreef:Tenzij het een verfstripper is zou ik me over een blazer in een wasstraat niet zon zorgen maken.

Haha, daar heb je gelijk in. Maar achter me stond iemand wiens motorkap een tijdje extra aandacht kreeg van de roterende borstel. Dat lijkt me toch echt niet wenselijk. Ging me er meer om (ben bang dat ik nu hap op het aas dat je uithing voor me) dan een wasstraat die steeds stilvalt tijdens het proces, niet betrouwbaar is.

15 jun 2016 20:43

Wasstraat = krasstraat (helaas) :bang:

19 jun 2016 23:55

Toevallig laatst in het norrdhollands dagblad zo'n zelfde verhaal. Afgaand op jouw verhaal is het heel simpel: Loogman is aansprakelijk... :idea:

20 jun 2016 0:41

Is het geen schade die jouw verzekeraar op de wasstraat hoort te verhalen ?
Of zelf de schade nemen als ze daar geen zin in hebben, zonder conseq voor jou ?

20 jun 2016 8:34

MickRS schreef:Toevallig laatst in het norrdhollands dagblad zo'n zelfde verhaal. Afgaand op jouw verhaal is het heel simpel: Loogman is aansprakelijk... :idea:

Heb je daar een linkje van misschien?

20 jun 2016 8:35

lindemans schreef:Is het geen schade die jouw verzekeraar op de wasstraat hoort te verhalen ?
Of zelf de schade nemen als ze daar geen zin in hebben, zonder conseq voor jou ?

Schadebedrag is ook uitgekeerd, maar ik blijf met een eigen risico van €450 zitten.
En ik vind het verder vooral een principekwestie. Erg oneens met het handelen van Loogman.

20 jun 2016 10:10

Nee sorry, geen linkje. Stond in de krant. Je weet wel, zo'n ding van papier met letters... :mrgreen:

Wellicht hebben ze een archief?

20 jun 2016 10:54

Geert schreef:
MickRS schreef:Toevallig laatst in het norrdhollands dagblad zo'n zelfde verhaal. Afgaand op jouw verhaal is het heel simpel: Loogman is aansprakelijk... :idea:

Heb je daar een linkje van misschien?

Deze misschien: http://www.haarlemsdagblad.nl/ombudsman ... wijs-maar_

Is dezelfde als deze: http://www.noordhollandsdagblad.nl/ombu ... wijs-maar_ (maar dan niet exclusief :lol: )

20 jun 2016 11:50

Is alleen maar toegankelijk als je je registreert.

20 jun 2016 11:58

Ik zie in de reglementen van verschillende wasstraten steeds dit zinnetje naar voren komen
Ook wordt van je verwacht dat je je auto niet laat wassen door een wasstraat als deze niet geschikt is voor jouw type auto.

Dat is een gevaarlijk zinnetje, vind ik.

20 jun 2016 12:01

Is geen gevaarlijk zinnetje, is onzinnetje

20 jun 2016 12:04

Franz schreef:Is alleen maar toegankelijk als je je registreert.

Ja daar kom ik inderdaad niet in..

20 jun 2016 12:05

willem51 schreef:Is geen gevaarlijk zinnetje, is onzinnetje

Inderdaad wel een erg ruim begrip.. :roll: :D

20 jun 2016 12:08

In Tiel zit MT Carwash. Daar is mijn velg van de DD eens beschadigd tijdens een bezoekje. Daar het een leasewagen betrof en ik bij inleveren het eigen risico kwijt zou zijn, dit overlegd met de eigenaar van de wasstraat. Zeer schappelijke opstelling en uiteindelijk zijn we overeengekomen dat ik een waskaart kreeg van 100 euro en 100 euro cash. Uiteindelijk heb ik de auto naar prive gehaald en verkocht. Maar ik kom er dus nog steeds! :thumleft:

Loogman is gewoon aansprakelijk, je neemt een dienst af en jou (afnemer) valt niks te verwijten. Niet bij laten zitten dus! 450 euro is toch minimaal 3x lekker eten met TOTMBO

20 jun 2016 14:19

willem51 schreef:Is geen gevaarlijk zinnetje, is onzinnetje

Geen onzin-zinnetje want ook verzekeringsmaatschappijen spreken hierover.
https://blog.allsecur.nl/schade/schade- ... en-risico/
http://www.mijnrechtsbijstandverzekerin ... wasstraat/

En aangezien iedereen hier denkt dat het allemaal wel goed komt omdat hij sterk staat maar in praktijk nog niets gecompenseerd wordt trekt hij vooralsnog aan het kortste eind. :wink:

Nog wat leesvoer over Loogman :thumleft:
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?19,4620618

20 jun 2016 16:06

En toch zou ik -als ik een rechtsbijstandverzekering zou hebben- via de rb-verzekering Loogman aansprakelijk (laten) stellen, bewijs leveren dat de schade bij Loogman is ontstaan en in het uiterste geval via de rb-verzekering Loogman dagvaarden. Laat er -dan- maar een rechter uitspraak over doen; hebben we meteen een precedent...

Ik denk dat Loogman het niet zo ver zal laten komen, maar zal proberen het voordien te schikken.

20 jun 2016 16:10

Misschien via de rechtsbijstand de camera beelden opvragen voordat ze niet meer bestaan
Als die er hangen natuurlijk

20 jun 2016 17:06

Dat is meestal maar enkele dagen, kleine kans dat ze die nog hebben (zeker omdat ze er zelf waarschijnlijk belang bij hebben ze niet meer te hebben..)

20 jun 2016 18:00

Zou kunnen maar ik heb zelf 4 wasstraten en de beelden zijn ongeveer een maand beschikbaar

20 jun 2016 18:34

Ik denk dat als je rechtsbijstandverzekering oordeelt dat je een goede zaak hebt in dit geval gewoon je eigen risico compenseert. Maw te veel werk voor te weinig compensatie.

20 jun 2016 18:52

+ een boel ergenis omdat het inmiddels een principekwestie geworden is.

20 jun 2016 19:36

Als ze er 4-5u werk in moeyen steken loont het al niet meer. Principekwestie of niet. Sommige verzekeraars kiezen er dan voor om gewoon die 400-500eur eigen risico uit te keren.

20 jun 2016 19:48

Ik kan me alle frustraties best goed voorstellen van de ts betreffende dit voorval maar de andere kant vind ik het ook ontzettend naïef om met een 30 jaar oude auto een moderne wasstraat in te rijden. Ongeacht de vraag wie er hier schuldig is. Moderne brandstoffen kun je nu eenmaal ook niet allemaal risicovrij in je oldtimer gooien. Je zal gewoon met alles extra alert moeten blijven.

20 jun 2016 20:12

Ik lees overal dat er aangetoond moet worden dat het voertuig onbeschadigd aangeboden werd.
In het geval van de TS is dat duidelijk daar de medewerkers van Loogman de achterruitwisser zelf hebben "vastgeplakt" en dus hebben gezien dat er geen schade was. Anders hadden ze er wat van moeten zeggen, toch?
Het is makkelijker gezegd dan gedaan maar in dit geval lijkt het mij een goede kans van slagen te hebben. Het enige wat nu nodig is is een behoorlijke dosis doorzettingsvermogen en niet gefrustreerd raken.
I.i.g. veel succes.

22 jun 2016 21:48

Heb zelf met mijn daily driver ook een wasstraat incident gehad. Was een lopende band waar de auto op stond en tijdens het wassen is een borstel kennelijk blijven haken achter een deel van mijn achterbumper. Hoekje losgetrokken en een scheur in mijn bumper en een lijst kapot....

Bij het uitrijden van de wasstraat gereclameerd. Er waren camerabeelden dat de auto schadevrij was bij de ingang, daarmee werd een standaard 'bovag autowasbedrijf schadeformulier' ingevuld... Paar weken later schade vergoed van ongeveer 1200 euro.

Deze wasstraat had in de (bovag) algemene voorwaarden een maximum bedrag staan voor de schade... Ik meen 4000 euro of zoiets. Als je er belang bij hebt kan ik je het schadeformulier (of incidentformulier) wel doorsturen. Stuur dan even een pb met je gegevens.
Plaats een reactie