25 sep 2005 23:38
26 sep 2005 8:19
fred.soers schreef:Zou een Rs op termijn echt een betere 'investering' zijn dan de GT3? Van de Rs zijn er iets meer gemaakt en de GT3 heeft m.i. wat meer Racehistorie!
Wie biedt duidelijkheid??
26 sep 2005 9:13
26 sep 2005 10:34
Zou een Rs op termijn echt een betere 'investering' zijn dan de GT3?
Maar om nu een RS comfort te kopen
GT3 is sneller dan de 964, maar dat beetje comfort dat je hebt op een GT3, is zo goed als weg in de GT3RS, en helemaal in de 964RS
Als de GT3 een watje is dan wil ik wel eens een stuk in een 964RS rijden!!!
Echter, zou ik zoveel geld voor een 964 neertellen: doe mij dan maar een Turbo 3.6.
26 sep 2005 11:53
ppp 356 schreef:Zeldzaam en meestal weinig kilometers.
26 sep 2005 12:05
26 sep 2005 12:51
dirkie schreef:Op zich één van mijn all time favorits ... maar beide wagens hebben een heel andere filosofie imho ... 965 is een puur schuurijzer dat loeihard gaat ... RS gebruik je ff voor het "andere" hard gaan
Dirk
26 sep 2005 12:58
26 sep 2005 13:43
RS-R schreef:Ja, vooral in bochten.![]()
Leuk zo'n ouderwetse turbo,
weet je weer waar het woord "overstuur" vandaan komt.
26 sep 2005 13:56
Devils son schreef:De RS is machtig op het circuit. Op de openbare weg is het nog steeds een geweldige auto, maar kun je de meerkwaliteit van de RS gewoon niet gebruiken.
26 sep 2005 13:59
adu schreef:
Heb je erin gereden? Moet je de kwaliteiten van een auto volledig uitnutten om er van te genieten?
26 sep 2005 14:03
Devils son schreef:Om van de auto te genieten hoef je niet voluit te gaan. Maar dan ga je er niet meer van genieten dan van een gewone 964. Althans, ik vind een klapperhard onderstel niet bijdragen aan het genot. De bijbehorende wegligging wel, maar als je normaal rijdt heb je daar niets aan.
26 sep 2005 14:11
adu schreef:2e en volgende zinnen: eigen interpretatie
26 sep 2005 14:19
Devils son schreef:dirkie schreef:Op zich één van mijn all time favorits ... maar beide wagens hebben een heel andere filosofie imho ... 965 is een puur schuurijzer dat loeihard gaat ... RS gebruik je ff voor het "andere" hard gaan
Dirk
Uiteraard. Maar als ik zie hoeveel mensen een RS kopen en daar dan niet mee over het circuit gaan, dan denk ik: koop dan een Turbo 3.6. Voor hun de betere auto.
De RS is machtig op het circuit. Op de openbare weg is het nog steeds een geweldige auto, maar kun je de meerkwaliteit van de RS gewoon niet gebruiken.
26 sep 2005 14:26
ppp 356 schreef:Waarom denk jij nu dat een Turbo de beter wagen is voor mij
26 sep 2005 14:31
912 schreef:ppp 356 schreef:Zeldzaam en meestal weinig kilometers.
Er staan er genoeg te koop toch?
Zelfs speedsters zijn NIET zeldzaam, 550 OOK niet. Het is alleen de emotie die de prijzen doen stijgen...
Dus de 964RS wordt NIET zeldzaam...
We moeten eens af van dat 'ge-zeldzaam'.
26 sep 2005 14:52
26 sep 2005 17:01
adu schreef:het is voor mij onduidelijk wanneer je iets als feit of als persoonlijke mening poneert.
26 sep 2005 17:20
ppp 356 schreef:Waarom denk jij nu dat een Turbo de beter wagen is voor mij
Devils son schreef:De vraag is: waarom denk jij dat ik dat denk? Ik heb mijn persoonlijke mening gegeven, naar aanleiding van een opmerking van Dirkie. En als je die nu eens goed leest (dus vanaf het begin), dan lees je dat ik schrijf dat je een Porsche koopt met je hart en niet met je verstand. Doe dus vooral wat jouw hart je ingeeft. Mij zul je niet op je weg vinden.
Devils son schreef:Uiteraard. Maar als ik zie hoeveel mensen een RS kopen en daar dan niet mee over het circuit gaan, dan denk ik: koop dan een Turbo 3.6. Voor hun de betere auto.
26 sep 2005 17:28
ppp 356 schreef:Mijn antwoord
26 sep 2005 18:21
Devils son schreef:RS-R schreef:Ja, vooral in bochten.![]()
Leuk zo'n ouderwetse turbo,
weet je weer waar het woord "overstuur" vandaan komt.
Je moet wel kunnen rijden... Maar dat geldt ook voor een RS, want dat is ook niet de meest vergevingsgezinde auto.
26 sep 2005 19:00
Devils son schreef:ppp 356 schreef:Mijn antwoord
Ik zie jou niet rijden...![]()
Maar serieus: Je neemt de opmerking nu te letterlijk. Ik vind gewoon dat voor de openbare weg de turbo 3.6 de beter wagen is en de RS voor het circuit. Maar dan nogmaals: dat is rationeel en Porsches koop je niet met ratio.
26 sep 2005 22:25
26 sep 2005 22:26
robbie965 schreef:ik zou voor de RS gaan, de 965 is imho veel mooier maar ik houd meer van het bochtenwerk als van de acceleratie
26 sep 2005 22:29