Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
30 jun 2016 23:55
Ik heb geen knal gehoord (raar, maar waar) en ging meteen in z'n vrijloop (terwijl alle lampjes in het dash aangingen). Ik heb dus niet verder gereden, maar ik heb 'm uit laten rollen...
Een motor/donorauto in Engeland kopen, is nog niet zo'n gek idee. Daar zijn de prijzen (zeker gezien de stand van het pond nu) alleszins redelijk.
30 jun 2016 23:57
Kanonne

wat een bende
Succes, en sterkte met het zoeken naar een oplossing
01 jul 2016 9:28
This elke weer schrikken, wat een slecht product van mr Porsche
Het is idd een optie om een schade auto erbij te kopen maar dan wil je ook wel een S blok neem ik aan
Ook zijn er veel "lotgenoten" wat het niet eenvoudiger maakt wat te vinden
Suc6
01 jul 2016 9:45
Beetje te kort door de bocht denk ik dat t een slecht product is.
Oorzaak kan verschillende dingen zijn, 't was geen product wat onlangs de fabriek is uitgerold.
Wel bizar die zuiger, moet een aardige klap geweest zijn.
01 jul 2016 9:52
Ach Ronald 11 jaar terug stonden al 6 blokken klaar bij Alpo, keek zelf toen naar een 996.
Hij gaf me het advies, kijk maar naar een laatste luchtgekoelde
Toen gaf mr Porsche nog wat korting, 6 K voor een vers blok, klopt toch van geen kant
01 jul 2016 9:57
Ik ben me op dit moment -inderdaad- op de Britse markt aan het richten. De prijzen liggen in GB voor slopers en onderdelen een stuk lager dan hier in Nederland of Duitsland.
Wellicht combineer ik het met een korte vakantie in Engeland en neem ik als cadeautje een blok mee terug naar Nederland...
01 jul 2016 11:37
Succes iig
Anoniem
01 jul 2016 12:47
Allemachtig wat een schade. Ik verwacht wel dat het goed komt (denk ik) maar het kost toch weer een paar spaarvarkens. En ik zou toch telkens met de kriebels in mijn ballen zitten of het met een vervangend blok niet ook zal gaan gebeuren. Kwestie van opnieuw vertrouwen krijgen in je Porsche denk ik dan zomaar. Succes in ieder geval!
01 jul 2016 12:49
bij guldenberg in delft stond een poosje terug nog een 996 die in onderdelen weg moest.
01 jul 2016 13:40
Anoniem, holy moly......wat een ravage.
Succes met het zoeken naar een andere donorblok.
01 jul 2016 14:05
Ik heb al mijn hengeltjes uitgegooid in Engeland en ik heb inmiddels zelfs al 'beet'...
Via een kennis in Engeland (ook een bekende op DDK) ben ik bij iemand terechtgekomen die zijn 996 3.4 van 2001 (met 80.000 mijl op de teller) aan de voorzijde kort gereden heeft. Hij heeft de auto ondanks total loss gehouden en is de onderdelen nu los aan het verkopen. De remmerij, velgen en het interieur zijn al verkocht. De motor zit er nog in. Motor liep goed en er was niets mis mee (aldus de 'verkoper' en ook de kennis (die ik wel vertrouw) gaf aan dat de betreffende 996 'heel mooi en goed' was tot hij de auto in mei vol in de flank van een touringcar zette).
De prijs die hij ervoor wil hebben, is alleszins schappelijk (inclusief verzending) en we hebben inmiddels al een 'gentlemen agreement', dus de (ver)koop is in principe geregeld.
De lage stand van het £ maakt(e) het zeer interessant en het feit dat de prijzen van onderdelen in GB sowieso (aanzienlijk) lager zijn dan in NL of D maakte het zelfs aantrekkelijk. De verkoper wil er wel een redelijk bedrag voor hebben, maar hij weet wat de prijzen bij Engelse sloperijen zijn (die verplicht zijn 60 dagen garantie te geven), dus hij zit zelfs nog (ruim) onder die prijzen.
Hij gaat de motor er waarschijnlijk dit weekend onderuit halen en zal bij de plaatselijke garage eerst nog een lektest/compressietest laten doen en de uitslag daarvan zal hij meesturen.
Met een beetje mazzel heb ik het blok dan eind volgende week 'in huis'...
I'll keep you posted!
01 jul 2016 14:37
Is de oorzaak hiervan bekend?
Je durft bijna geen gas meer te geven na het zien van die beelden
01 jul 2016 14:49
Oorzaak is moeilijk te achterhalen...
Wellicht een uitgelopen lager ofzo...
01 jul 2016 16:07
@Black Betty: ook ik schrok (als Boxster rijder) enorm van de beelden van de 'plof'.
Moet er niet aan denken dat zoiets ook mij te wachten zou staan (maar in tegenstelling tot @Olle Griese durf ik het gaspedaal trouwens nog best in te trappen, hoor. Ik reed afgelopen week nog prinsheerlijk 200 op de A31 in Duitsland! Met open kap, natuurlijk).
Ik moet zeggen dat ik jouw oplossing voor dit probleem super vind!
Dat noem ik nog eens creatief gebruik maken van de idiotie in Engeland t.a.v. de Brexit.
Ik vraag me af of je het 3.4 blok uit Engeland zo maar probleemloos in de Boxster kunt monteren?!
Zo ja, dan heb jij wat mij betreft 'een ei van Columbus' gevonden!
Respect!
En heel veel succes natuurlijk met inbouwen van de nieuwe motor.
Hou ons s.v.p. op de hoogte !!!
01 jul 2016 16:14
Het geplofte blok wás al een 3.4
Er verandert qua motorisering dan ook verder niets. Kan de throttlebody, alle kabelarij, en zo van mijn eigen motor gebruiken. Krijg alleen het draaiende gedeelte (blok met koppen).
Ook dat heb ik uit kostenoverwegingen gedaan; scheelt weer £ 750,00
01 jul 2016 16:30
Black Betty schreef:Oorzaak is moeilijk te achterhalen...
Wellicht een uitgelopen lager ofzo...
Lijkt me sterk, dan gaat je zuiger er niet aan, maar je krukas (drijfstanglagertap).
Bovendien gaat hij dan eerst flink ratelen/tikken, ik neem aan dat je dat niet gehoord hebt, dan was je wel op tijd gestopt.
Denk eerder vervorming cilinder en daardoor vastloper en daardoor de zuiger kapot gedrukt door de drijfstang.
01 jul 2016 17:11
Neem als 2e optie ook even contact op met Gert Carnewall.
Die wist me een maand geleden te vertellen dat er bij Porsche een behoorlijke voorraad met nieuwe, kant en klare 3.4 blokken ligt. De prijs die hij noemde moest ik om lachen zo laag maar ik neem aan dat hij ingewijd genoeg is om het niet als fabeltje te zien.
01 jul 2016 17:13
Aangezien zowat alle koelvloeistof in het carter zat en de rook die uit de auto kwam praktisch alleen uit verdampende koelvloeistof bestond, zou het natuurlijk ook een acuut en heftig koppakkingsprobleem kunnen zijn geweest waardoor er een 'waterslag' in de cilinder(s) heeft plaatsgevonden...
Hoe dan ook, we weten het niet...
We hebben het carter, na het constateren van de scheur(en) en beschadigingen niet verder gedemonteerd. Dus als het probleem daar gelegen heeft, zullen we dat niet meer kunnen achterhalen.
01 jul 2016 17:16
giulia schreef:Neem als 2e optie ook even contact op met Gert Carnewall.
Die wist me een maand geleden te vertellen dat er bij Porsche een behoorlijke voorraad met nieuwe, kant en klare 3.4 blokken ligt. De prijs die hij noemde moest ik om lachen zo laag maar ik neem aan dat hij ingewijd genoeg is om het niet als fabeltje te zien.
Probleem is denk dat ze die niet los leveren en je dus dealerprijzen voor inbouw zal moeten betalen. Maar goed: nog steeds een goed alternatief voor de juiste prijs.
01 jul 2016 18:07
en waar denk je dat Gert Carnewal zijn voorraad haalt voor z'n internetbusiness ??
01 jul 2016 18:41
Pfff, heftig hoor! Maar top dat je ook hier weer de handen uit de mouwen steekt en vooruit kijkt.
Succes met de opbouw. Gelijk de modificatie bij AutoResto doorvoeren?
01 jul 2016 20:55
Succes en gaaf hoe je dit op lost. Ik zou niet snel weer voor een 3.4 gaan maar de 3.2 S van de Boxster zelf.
Maar begrijp dat je anders weer e.e.a terug moet bouwen.
Nogmaals sterkte en heel veel succes.
Het filmpje was wel naar om te zien. wat voor P reed er achter je. Mooi geluid.
14 jul 2016 12:40
en weer 2 weken verder, hoe is het met de rebuilt?
14 jul 2016 14:16
Blok is gisteren vanuit de UK binnengekomen. Zit nu nog op de pallet.
Moeten nu eerst even wat dingen doormeten (lektest en compressie testen) en controleren en dan kunnen we gaan opbouwen.
Heb alleen voorlopig een paar weken geen tijd.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.