Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

16 jun 2006 13:57

Ik heb zoals eerder aangehaald jaren snelheidsmoto's gereden en behoorlijk wat kilometers afgelegd.
Doch ik ben niet 1 keer met de moto op een circuit geweest.
Daar had ik te veel respect voor en "gezonde" angst.
Laat me daar maar met vier wieltjes en een kas rond me op gaan :wink:

16 jun 2006 16:30

Tja, soms is het moeilijk om iets objectief te bekijken



Hier sluit ik me helemaal bij aan, er wordt te snel iets geroepen zonder echt van de feiten op de hoogte te zijn.

16 jun 2006 16:40

Joost Houben schreef:(..)er wordt te snel iets geroepen zonder echt van de feiten op de hoogte te zijn.


En die ken jij wel, zullen we het daar dan op houden :?: :twisted:

16 jun 2006 17:23

He he...eindelijk.....einde discussie :wink: :lol: wanneer gaan we een rondje doen Adu :wink: :wink:

Re: RINGring ..... wake up!

24 jul 2016 5:30

Na 10 jaar maar weer eens dit draadje naar boven gehaald ..... :popcorn:

2 doden bij toeristenrit op Nürburgring - 23 Juli 2016 :|

NOS.NL schreef:Bij een ongeluk op de Nürburgring zijn twee doden gevallen. Een auto vloog bij een toeristenrit uit de bocht op de beroemde racebaan.

Afbeelding

Het ongeluk gebeurde op de beruchte Nordschleife, het oudste gedeelte van de baan. Dat 20 kilometer lange stuk weg is opengesteld voor plezierritjes.

De bestuurder verloor de macht over het stuur en reed in op drie mensen naast de weg: twee baancommissarissen en een bestuurder die kort daarvoor een ongeluk had gehad. De twee inzittenden van de auto kwamen om, de medewerkers van het circuit raakten zwaargewond.

Groene Hel

De Nordschleife, bijgenaamd de Groene Hel, geldt als het meest gevaarlijke stuk van de Nürburgring. In totaal verloren vijf Formule 1-coureurs hun leven op de Nürburgring, onder wie de Nederlander Carel Godin de Beaufort in 1964.

Sinds Niki Lauda er in 1976 zwaar verbrand raakte bij een crash wordt het traject niet meer gebruikt voor Formule 1-races.

In het veiligheidsreglement waarschuwt de organisatie dat de baan niet moet worden onderschat. "Het is niet alleen het mooiste stukje asfalt tussen de Noord- en de Zuidpool, het is voor nieuwkomers een zeer veeleisende uitdaging, door glooiende heuvels, blinde bochten en verschillen in wegligging."

Re: RINGring ..... wake up!

24 jul 2016 9:42

Oud Civicje zo te zien - wat een klapper :cry:

Re: RINGring ..... wake up!

24 jul 2016 10:33

Ai, wat een klapper. :cry:

Verschrikkelijk, maar iedereen kent de risico's. En helaas overschatten veel mensen zichzelf.
Maar tegelijkertijd hoopt iedereen erop dat dit soort dingen uitblijven.

Re: RINGring ..... wake up!

24 jul 2016 10:39

Op youtube staan veel filmpjes van Touristenfahrten, waarbij heel wat wannabee's hun prachtige auto's aan flinters rijden. Gelukkig meestal zonder letsel. Dit is wel erg tragisch.

Re: RINGring ..... wake up!

24 jul 2016 11:00

Daarom laat ik me er ook niet door verleiden. Al denk ik nog zo goed te kunnen rijden, een ander doet dat wellicht niet. Maar het kan mij ook overkomen door over,oedigheid bijvoorbeeld.

Re: RINGring ..... wake up!

24 jul 2016 11:29

Triest en geeft al gelijk weer aan dat het levensgevaarlijk dat gerace is, mij niet gezien op zo'n baan.....behalve als toeschouwer... :mrgreen:

Alhoewel ooit vroeger wezen kijken waar net eentje zijn auto in de vangrails 'parkeerder'....

Ik hou het bij mijn eigen toeristenfahrten hier net over de grens....gisterenavond toeren met 80 richting Gildehaus/Bad Bentheim. Veel beter voor je geest zo......genietend van mijn luchtgekoelde platgeslagen kever... :drive:
68968

Re: RINGring ..... wake up!

24 jul 2016 13:42

Inderdaad erg triest dat dit vreselijk drama zich heeft voltrokken. Ondanks dat de risico's bij alle rijders bekend zouden moeten zijn.

En eens te meer blijkt het belang van jezelf veilig stellen bij een ongeval/schade op de baan. Laten we duimen voor een goede afloop van de zwaargewonde baancommissarissen die op de baan stonden en zijn aangereden.

De film begint bij mij weer af te spelen van mijn zware ongeval in 2005. Door de aanwezigheid van bevriende Ringers, hun oplettendheid en direct kordate optreden (staan vlaggen, weg afsluiten, auto's in de berm dirigeren) is gelukkig letsel bij anderen voorkomen. Ik ben nog altijd erg dankbaar daarvoor. :thumleft:

Re: RINGring ..... wake up!

24 jul 2016 20:39

Vraag me af wat het % ongevallen is tov het aantal rondes dat er in totaal wordt gereden op jaarbasis op de Ring, of ongevallen tov aantal coureurs. Je hoort alleen van de ongelukken en dat is regelmatig maar is het in verhouding ook echt veel?

Re: RINGring ..... wake up!

24 jul 2016 22:17

ER schreef:Inderdaad erg triest dat dit vreselijk drama zich heeft voltrokken. Ondanks dat de risico's bij alle rijders bekend zouden moeten zijn.

En eens te meer blijkt het belang van jezelf veilig stellen bij een ongeval/schade op de baan. Laten we duimen voor een goede afloop van de zwaargewonde baancommissarissen die op de baan stonden en zijn aangereden.

De film begint bij mij weer af te spelen van mijn zware ongeval in 2005. Door de aanwezigheid van bevriende Ringers, hun oplettendheid en direct kordate optreden (staan vlaggen, weg afsluiten, auto's in de berm dirigeren) is gelukkig letsel bij anderen voorkomen. Ik ben nog altijd erg dankbaar daarvoor. :thumleft:


Weet dat nog goed :oops:
Helemaal niets aan overgehouden :?:

Gr Hans

Re: RINGring ..... wake up!

24 jul 2016 22:21

Je hoort niet van alle ongelukken - of bijna ongelukken :idea:

Ik zeg altijd: iedereen komt een keer aan de beurt - en dat hoeft niet eens door eigen toedoen te zijn :|


@ Hans & ER :arrow:

30205

.. vind ik toch nog steeds een heftig plaatje - om zo de Porsche van een bekende te zien.

Re: RINGring ..... wake up!

25 jul 2016 6:40

Het was inderdaad een heftig ongeval. Gelukkig ben ik er redelijk goed vanaf gekomen

Maar zowel het wakker worden aan de beademing op de IC (in Koblenz) en het dramatisch bericht voor het thuisfront zijn zaken die ik niet vaker hoop mee te maken.

Het enige wat ik mezelf nog herinner zijn de rondes voordat dit gebeurde, waarbij een zoontje van een andere Ringer mij één ronde voor het ongeval, vroeg of hij mee mocht rijden met mij. Gelukkig heb ik zijn vader duidelijk kunnen maken dat ik dat qua verantwoordelijkheid liever niet had……zie hier het resultaat van de crash aan de bijrijders-kant…..thank God.

Re: RINGring ..... wake up!

25 jul 2016 7:24

Dat zat verstopt op een donker plekkie in mijn geheugen en is weer levensgroot terug...

Tja, ik denk dat iedereen beseft dat een rondje Ring risico's met zich meebrengt en de meeste zullen denken dat dat anderen overkomt...

Re: RINGring ..... wake up!

25 jul 2016 9:27

Vind de Ring niet gevaarlijker dan een rondje toeren met een sportmotor.
Hoe vaak ik al niet bijna van mn motor gereden ben...

Heb zelf 147,5 rondjes gedaan op de Ring.
1 keer zelf een fout gemaakt, liep goed af.
2 keer een moment met een andere bestuurder gehad, toen ik nog aan het zoeken was naar de lijnen en de andere bestuurders blijkbaar niet het geduld op konden brengen om een beginner even wat meer tijd te gunnen.

Voor de rest; weg blijven bij Green Hell Driving Days/Carfreitag etc.
Bij voorkeur door de week gaan, minder baantijd, maar heerlijk rustig.
Uit de buurt blijven van Engelsen en Oostblokkers met dikke autos.

Maar als je dan lekker aan het sturen bent, en alles valt op zn plaats; beter wordt het niet, by far het mooiste "circuit" ter wereld :drive:

Re: RINGring ..... wake up!

25 jul 2016 10:20

Ben er een paar keer geweest maar de diversiteit en de snelheid verschillen vind ik erg vervelend voor de concentratie.
Je hebt al voldoende aandacht nodig voor je eigen stuurgedrag.
Oude golfjes, soms zelfs transporter busjes, Hummers, 7-persoons limouzines en motorrijders hebben allemaal hun eigen lijnen en snelheden.
Daarbij komen dan nog de off-camber, natte/droge en schaduw/zon bochten

Geef mij maar Zolder, Zandvoort of iets als de Stelvio pas
Veel minder spannend maar beter voor de portemonnee en gezondheid.
Laatst bijgewerkt door rens914 op 25 jul 2016 11:31, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: RINGring ..... wake up!

25 jul 2016 10:58

Stevio pas ken ik niet, maar als er nu een pas is waar ik vind dat je niet deftig kan sturen is het de Stelvio pas.

Re: RINGring ..... wake up!

25 jul 2016 11:32

was een typo, maar deftig weet ik niet.
Ik heb geen moeite met wat gooi werk maar liefst op momenten dat er geen rijdende barricades op de baan zijn.
Stelvio is wel heel erg leuk.

Op Pouhon ooit mn 964 "verloren" doordat ik aangetikt werd door een zwitser.
sindsdien heb ik het niet zo op "verkeer".
Op zolder kun je voor een luttel bedrag vrij rijden op bijv de doordeweekse dagen.
Hooguit een man of 10 op de baan.
Het scheelt dat het voor mij bijna naast de deur is.

Re: RINGring ..... wake up!

25 jul 2016 11:45

Ik dacht al dat het een typo was, maar het kan altijd zijn dat er hier of daar nog een verdoken pas ligt, die dan nog enorm mooi blijkt te zijn :idea:

Vind de Stelvio vooral leuk om met een kop koffie halverwege naar het geluid te luisteren.
Rijden zelf, buiten de rijdende, stilstaande en vallende barricades vind ik de bochten veel te haaks om plezier aan te beleven.

Maar dit is natuurlijk persoonlijk.
Ik heb deze pas al met verschillende wagens en motoren gedaan, ik vond het het meest aangenaam met een Harley-Davidson en dat zegt voor mij voldoende over deze pas :D

Re: RINGring ..... wake up!

25 jul 2016 12:10

Ik schrok even, maar zie nu dat dit topic dateert ergens uit 2006(?)

Heb zelf vorig jaar november ook een ongelukje gehad op het Midland Circuit, veroorzaakt door een mede deelnemer. Ik deed daar mee aan de slalom, ik dacht altijd een relatief "veilig" evenement.

Gebeurde in in flits en voor dat ik het wist was de 944 afgeschreven en zat ik voor revalidatie 1 1/2 maand thuis :evil:

Ik heb gelukkig het thuisfront zelf nog kunnen bellen, maar desondanks was de impact van dat telefoontje groter dan ik mijzelf realiseerde op dat moment.

Re: RINGring ..... wake up!

25 jul 2016 13:28

Zo, dat is heftig op dat kart circuitje.
Moet wel heel eigenaardig gegaan zijn.

Re: RINGring ..... wake up!

25 jul 2016 13:47

Iemand nam 2x de verkeerde afslag (tussen de pionnen door) en kwam zodoende tegen de rijrichting in ophet uitgezette parkoer terecht.

Hij had het niet in de gaten dat hij tegen het verkeer in reed en na een meter of 10 kwam ik er aan en reden we bijna frontaal met zo'n 50 km p/u op elkaar in. Ik heb hem nooit aan zien komen, daar snap ik nog steeds niks van :scratch: .

Ik ben nog zelf uitgestapt, hij ook, alleen kreeg ik het na een paar minuten steeds benauwder en pijn in m'n linker hand. In het
Ziekenhuis van Lelystad bleek later dat ik m'n borstbeen finaal doormidden had gebroken en en breuk in een van de botjes van m'n linkerhand.

Waarschijnlijk had ik m'n 4 puntsgordel niet strak (genoeg) gezet waardoor de sluiting omhoog is geschoven door de klap.

Was inderdaad een zeldzaam ongeluk, wat nog nooit eerder was voorgekomen.

Re: RINGring ..... wake up!

25 jul 2016 15:24

Pfffff, dat is idd heftig.
2 x 50 is toch ook 100 zeggen ze altijd.
ik ben met 200 in pouhon rond gegaan en uiteindelijk in het toen nog grind terecht gekomen.
Behalve kromme schijven, kapotte spoiler en veel lakschade had ik niets.
zo kan het verkeren.
Plaats een reactie