Toerritten, clubmeetings, Porsche-dagen, evenementen, beurzen enz.
Plaats een reactie

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

11 aug 2016 6:44

Ben er nog niet helemaal uit hoe en waar maar wil zeker wel races gaan rijden. Geen hele korte termijn prio overigens.

Is het voor jou dan niet handig je licentie een keer te upgraden?

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

11 aug 2016 7:43

MarkS schreef:M'n EU-racelicentie gehaald.

Afbeelding

Mooi werk Mark! :thumleft:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

11 aug 2016 9:31

Heb Mark zn auto nog zien staan, hij stopte en wij gingen rijden :drive:
Van harte met je race licentie :thumleft:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

11 aug 2016 9:57

MarkS schreef:Ben er nog niet helemaal uit hoe en waar maar wil zeker wel races gaan rijden. Geen hele korte termijn prio overigens.

Is het voor jou dan niet handig je licentie een keer te upgraden?


Gefeliciteerd met de EU licentie! Maar over upgraden gesproken. Moet jij niet eens een stapje maken wat betreft trackdayauto?
Ik ken nog wel iemand die interesse heeft in de huidige! :mrgreen:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

11 aug 2016 11:42

Niet doen hoor, je gaat voor de bijl :mrgreen:
Zooooooo leuk om te doen :cheers:

69056

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

11 aug 2016 11:44

MarkS schreef:Ben er nog niet helemaal uit hoe en waar maar wil zeker wel races gaan rijden. Geen hele korte termijn prio overigens.

Is het voor jou dan niet handig je licentie een keer te upgraden?


Ga ik doen, maar ik heb de club-licentie pas in december gehaald.
Wil in 2017-18 Alfa Challenge gaan rijden en dat is voornamelijk in het buitenland, dus dan zal het moeten.

Trackdays rijden is heel gaaf en verslavend, maar racen is toch weer een stapje verder.
Nog veel meer adrenaline en kicken als je goed presteert :drive:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

11 aug 2016 12:16

Dank allen. De E36 blijft nog even ... ;-)

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

11 aug 2016 12:19

Nee joh, E30 cup gaan rijden, lijkt me een hele leuke klasse :drive: :thumleft:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

11 aug 2016 14:12

Mij ook. Er vloog gister ook weer zo'n E30 tussen het veld door. Lekker licht en wendbaar. :wink:

Ik kom eerst wel een keer bij die Alfa cup kijken.

@Hans, lees dat je verse toyo's op je track BMW hebt gelegd. Je zou ook eens kunnen overwegen die interstate DNRT semi slick RACE band te proberen. Wel in zachtste compound (iST80). Is straatlegaal. Kosten de helft van die toyos. En doen er niet (veel) voor onder.
Laatst bijgewerkt door MarkS op 04 sep 2016 22:29, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

11 aug 2016 14:17

De helft? 50 euro ex?
Rijd nu met Hankook slicks, 230 ex/stuk.
Dunlops schijnen nog een stuk beter te zijn, stuggere wangen, 270 ex.....

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

11 aug 2016 14:29

Cazzo Super Veloce schreef:[quote
Wil in 2017-18 Alfa Challenge gaan rijden en dat is voornamelijk in het buitenland, dus dan zal het moeten.

Trackdays rijden is heel gaaf en verslavend, maar racen is toch weer een stapje verder.
Nog veel meer adrenaline en kicken als je goed presteert :drive:


Maat van me heeft dit gedaan, was wel kostbaar :scratch:
Licentie elk jaar opdaten, al je spullen moeten gekeurd zijn, inschrijfgeld ook niet mis.
Auto steeds verder prepareren en naar diverse banen rijden, hij heeft het wel eens in mn oor gefluisterd maar goed dat pakken ze hem niet meer af :thumleft:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

11 aug 2016 14:31

Net nieuwe ATL tank besteld, hoppa 660 euro Ex.
enz....

Gelukkig heb ik een goede sponsor:

www.AMTgroup.nl

:thumleft:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

11 aug 2016 14:39

Cazzo Super Veloce schreef:De helft? 50 euro ex?
Rijd nu met Hankook slicks, 230 ex/stuk.
Dunlops schijnen nog een stuk beter te zijn, stuggere wangen, 270 ex.....


R888 in mijn maat 250 euri. Interstate 125 euri per band. Ik ging ervan uit dat Hans met de R888 rijdt.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

11 aug 2016 14:47

Cazzo Super Veloce schreef:Net nieuwe ATL tank besteld, hoppa 660 euro Ex.
enz....

Gelukkig heb ik een goede sponsor:

http://www.AMTgroup.nl

:thumleft:


Zwager werkt bij Revicon in Woerden, veel rvs werk voor de Offshore.
Werken ook met een lasrobot maar helaas de orders lopen terug en het is afzien, niebest.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

11 aug 2016 15:06

molen934 schreef:Niet doen hoor, je gaat voor de bijl :mrgreen:
Zooooooo leuk om te doen :cheers:


Ik weet het. Heel gaaf :thumleft: Heb een paar jaar geleden mijn racelicentie gehaald en nu op zoek naar een trackday-auto.
Het liefst een BMW (3 serie, z3 coupe, 1 serie) of Porsche (944 / 968) die ook nog een beetje geschikt is voor op de openbare weg. Als iemand iets weet, houd ik me aanbevolen.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

11 aug 2016 15:07

MarkS schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:De helft? 50 euro ex?
Rijd nu met Hankook slicks, 230 ex/stuk.
Dunlops schijnen nog een stuk beter te zijn, stuggere wangen, 270 ex.....


R888 in mijn maat 250 euri. Interstate 125 euri per band. Ik ging ervan uit dat Hans met de R888 rijdt.


OK, 17 inch waarschijnlijk. Ik rijd 15 inch 195 breed.
Zou die grote maat lekker weg doen, veel te duur en nog zwaarder ook :thumleft:
Ik betaal iets meer dan 100 euro ex voor 888

molen934 schreef:
Zwager werkt bij Revicon in Woerden, veel rvs werk voor de Offshore.
Werken ook met een lasrobot maar helaas de orders lopen terug en het is afzien, niebest.


Gelukkig werken wij weinig voor Oil&Gas, grote firma hier in de buurt heeft 75% van zn medewerkers ontslagen, werkten 400 man...

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

11 aug 2016 15:42

MarkS schreef:
molen934 schreef:Zeker mooi :thumleft:
Krijg er weer zin in, ga van de week weer ff rijden in een avond sessie dacht ik :salut:


Ik was er ook gister en vandaag. Met Dutch Racing Driver Academy (Dillon Koster en Danny van Dongen).

M'n EU-racelicentie gehaald.

En weer heerlijk 150km heen en 150km terug met m'n BMW naar Zandvoort gereden. :mrgreen:

van harte Mark, keurig hoor in anderhalve dag je EU!

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

11 aug 2016 21:55

Dank Jos, we hadden dan ook goede instructeurs. :thumleft: Mooi je daar weer tegen te komen.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

11 aug 2016 22:50

Van nix naar eu in 1,5 dag?
Dat duurt bij RSZ 3 dagen.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

11 aug 2016 23:08

Uitgangspunt van die, behoorlijk intensieve, licentietraining is clublicentie. Ik heb praktijk examen gedaan voor EU,
ben daarop beoordeeld en heb nog een cv aan moeten leveren.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

15 aug 2016 22:09

Ik denk al, EU in 1.5 dag inderdaad. Wel netjes!
Ben ook wel weer aan een trackday en/of avond toe. Liefst een avond.
Na het werk met de Bimmer over de weg er naar toe en daarna weer terug sturen. :drive:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

15 aug 2016 22:16

Geen avonden maar a.s. donderdagmiddag Assen en volgende week dinsdag Zandvoort.

Beiden via DF.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

15 aug 2016 22:20

Heb je nog wel tijd om te werken? Of hoeft dat niet meer?! :lol:
Dagen dat ik nu echt niet kan, net een week een nieuwe job en binnenkort alweer op vakantie... 8)

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

17 aug 2016 0:21

Vakantie. En hoop 1 vd 2 mee te kunnen pakken.
Had misschien best een ander vak gekozen maar prof racecoureur zit er niet meer in ben ik bang. :wink:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

17 aug 2016 0:27

Ik ga volgende week dinsdagavond ook mijn eerste metertjes maken met de Porsche Sport Driving School.
Plaats een reactie