Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Gesloten onderwerp

Re: Wie kan mij parkeerles geven?

12 aug 2016 11:12

Ik ga met respect om met andermans auto naast me, anderen doen dat lang niet altijd inderdaad. Ik parkeer de 911 dan liefts strategisch zodat ik uit de gevarenzone staan, bijvoorbeeld door nooit dicht naast een bestuurdersportier te staan; maar ik zal nooit 2 vakken claimen.
Als ik m'n auto niet meer kwijt kan omdat een ander 2 vakken inneemt, vind ik dat ook aso en een briefje zou zomaar van mij kunnen zijn...
Als ik m'n lease auto er nog strak naast kan prakken zou ik dat zo doen.

Uit de oude doos:
Ooit een keer in de sneeuw bij de ski-lift in Oostenrijk: Geen plek meer, maar vooraan veel vroegkomers die natuurlijk zeer ruim stonden geparkeerd en waar je net niet meer tussen kon. We hebben toen met 4 man 2 auto's een stukje opgeschoven zodat we er net tussen konden - en via de achterklep naar buiten. Toen hadden we ook een briefje onder de ruitenwisser. Tekst weet ik na 25 jaar nog steeds... (Du Scheissholländer, du Scheisskäsekopf....)

12 aug 2016 11:39

Doordefender werkt prima. Ik gebruik deze thuis op de swb als totmbo de auto er naast zet in de garage. Beetje krap en niemand hoeft na te denken met deur openen.

Er zit een kabel aan met kogeltje zodat ze niet gestolen kunnen worden. Ze zijn met stof bekleed en plakken magnetisch. Alle maten leverbaar en makkelijk mee te nemen

Ps ik heb geen aandelen.

12 aug 2016 12:33

rens914 schreef:Als je er iets van zegt en de deuk aanwijst dan word er laconiek op gereageerd.

Zal het je sterker vertellen. heb dat met mijn 964 ooit gehad... op een forumuitje. Zondagochtend Autobahnrasen vanaf vd Valk in Cuijk. Daar verzamelen voor het ontbijt. Ik parkeer. Naast me parkeert een andere forummer met zijn vrouw. Die doos stapt uit en slaat haar deur tegen de mijne aan. Best hard. Ik stap uit en vraag of ze dat gemerkt heeft. "Wat gemerkt?" Nou dit, en laat de deuk en kras in de kleur van hun auto op mijn zwarte deur zien. Forummer neemt over en zegt 'zoiets doet mijn vrouw niet' en ze lopen samen weg. Mij met stomheid geslagen achterlatend. Moest me echt inhouden om mijn deur niet een keer of 5 hard open en dicht te doen.... :evil:

12 aug 2016 12:34

lindemans schreef:Ik ga met respect om met andermans auto naast me,
...

lindemans schreef:Ooit een keer in de sneeuw bij de ski-lift in Oostenrijk: Geen plek meer, maar vooraan veel vroegkomers die natuurlijk zeer ruim stonden geparkeerd en waar je net niet meer tussen kon. We hebben toen met 4 man 2 auto's een stukje opgeschoven zodat we er net tussen konden

:lol:

12 aug 2016 14:29

horn schreef: Moest me echt inhouden om mijn deur niet een keer of 5 hard open en dicht te doen.... :evil:

... in zo'n geval ben je niet de enige :!:

Cazzo Super Veloce schreef:
Olaf schreef:Met een beetje pech loop je juist deuken op, met zo'n parkeer-actie als deze :popcorn:

Dat denk ik dus ook, als iemand zn auto er nog ff tussen wurmt

Afbeelding

:mrgreen:

12 aug 2016 15:02

Die tas staat daar idd gevaarlijk dichtbij de auto :mrgreen:

12 aug 2016 16:03

Ik woon zelf in centrum 020 en word soms echt gestoord van mensen die niet netjes in het vak parkeren. Andere situatie misschien maar wel reteirritant.

13 aug 2016 6:59

Olaf schreef:Afbeelding

:mrgreen:

Ik zou zomaar de bestuurder van dat groene hok kunnen zijn, als ik iemand zie die zo geparkeerd staat als die P. Hufter.

13 aug 2016 11:33

Alleen we achteruit het vak in dat je zelf wel kan uitstappen

13 aug 2016 11:35

Met een cabrio kun je altijd nog via het dak eruit :mrgreen:

13 aug 2016 13:37

"Elk nadeel heeft ook weer zijn voordeel"
Ben er zeker niet trots op maar heb door de aandoening van mn vrouw een invalide kaart.
Kan hem werkelijk overal kwijt zelfs buiten de parkeervakken als hij maar niet in de weg staat.
Als is het nog zo druk bij v/d Valk, een groot parkeervak voor de deur.
Jammer dat het per gemeente zo verschillend is, in en rond Haarlem hoef je nergens te betalen maar A.dam daarintegen :evil:

13 aug 2016 13:51

Ben toch benieuwd waarom je vindt dat je met een invalidekaart niet zou hoeven betalen. Uiteraard makkelijk te bereiken parkeerplaatsen die ruimer zijn. Maar gratis? Ik zou niet weten waarom eigenlijk. Of ik moet iets over het hoofd zien.

13 aug 2016 14:24

molen934 schreef:"Elk nadeel heeft ook weer zijn voordeel"
Ben er zeker niet trots op maar heb door de aandoening van mn vrouw een invalide kaart.

Is het dan niet zo dat als jij achter het stuur zit deze kaart niet geldt.
Heb zelf al een jaar of drie een onwillig rechter been.
Zou ook zo zo'n kaart kunnen halen maar heb daar geen trek in.
Zie wel vaak mensen die op het oog niets mankeren gebruik maken van deze plekken.
Als ik dan ga kijken hebben ze idd een invalidenkaart onder de voorruit.
Oneigenlijk gebruik denk ik dan

13 aug 2016 15:09

horn schreef:Ben toch benieuwd waarom je vindt dat je met een invalidekaart niet zou hoeven betalen. Uiteraard makkelijk te bereiken parkeerplaatsen die ruimer zijn. Maar gratis? Ik zou niet weten waarom eigenlijk. Of ik moet iets over het hoofd zien.

Ik vind niets, de gemeente bepaalde dit en het zou eenvoudiger zijn als dit voor iedere gemeente gelijk was.
De kaart is voor mn vrouw, zij mag en kan geen auto meer besturen :cry:
Breng en haal haar van de dagbesteding, dit is midden in de stad naast het Politieburo en kan hem voor de deur kwijt :thumleft:
Neem regelmatig de 993 mee daar zit zij prima in.
Enne zo'n kaart krijg je niet zomaar, ze kreeg een pittige keuring.

13 aug 2016 15:15

horn schreef:Maar gratis? Ik zou niet weten waarom eigenlijk. Of ik moet iets over het hoofd zien.

Omdat dat wellicht (voor de gemeente?) goedkoper uit valt dan de betaal-automaat te verplaatsen richting invalide parkeerplaats :wink:

Hier in de regio mag je als invalide vaak de eerste 2 of 3 uur gratis parkeren.

13 aug 2016 15:33

Zie wel vaak mensen die op het oog niets mankeren gebruik maken van deze plekken.
Als ik dan ga kijken hebben ze idd een invalidenkaart onder de voorruit.
Oneigenlijk gebruik denk ik dan

.......

Enne zo'n kaart krijg je niet zomaar, ze kreeg een pittige keuring.

Ik prijs mezelf gelukkig dat ik niet op zo'n plek mag of moet staan! Hoe je het ook wendt of keert, als je er WEL moet staan heb je niet al het geluk van de wereld gehad. Dan heb ik er geen enkel probleem mee dat gebruikers van zo'n kaart er gratis mogen staan.

Meer moeite heb ik met gereserveerde parkeerplaatsen in openbare parkeergarages voor gemeenteambtenaren die er dan ook nog eens gratis mogen staan. :roll:

13 aug 2016 15:54

Olaf schreef:
horn schreef:Maar gratis? Ik zou niet weten waarom eigenlijk. Of ik moet iets over het hoofd zien.

Omdat dat wellicht (voor de gemeente?) goedkoper uit valt dan de betaal-automaat te verplaatsen richting invalide parkeerplaats :wink:

Hier in de regio mag je als invalide vaak de eerste 2 of 3 uur gratis parkeren.

Klopt, moet je op de klok van de kaart aangeven :salut:

14 aug 2016 9:51

Om op de topic titel te reageren: mijn tip; probeer eens binnen die dunne gele lijntjes te blijven. :D

14 aug 2016 11:08

jullie denken/vinden altijd dat ik zo asociaal parkeer , ik pleur hem altijd pontificaal overbreed wijd ergens zomaar neer , ik vind dat niet echt asociaal

wat ik zeg maar wel asociaal vind is dat iemand een deur in mij deur pleurt/gooit/smijt dat vind ik asociaal :cry:

zeg maar een beetje wat harald was overkomen , daar kunje letterlijk van ontploffen , ik wel tenminste :oops:

het mooiste is daar in twee vakken parkeren dan zijn de raakvlakken vd aso,s ook wat minder groot, zeg maar zoals ik deze geparkeerd had :mrgreen: :

Afbeelding

click pic to enlarge.

.

14 aug 2016 12:36

Ik parkeer ook altijd breed. Twee vakken. Probeer wel vaak een hoekje uit te zoeken.

Ik parkeer liever ook langs de weg (fileparkeren) dan in een normaal vak.

Asociaal is deuren tegen mijn auto aanrammen. Ik kijk overigens wel altijd of er nog andere vakken over zijn. Als dat niet is dan doe ik water bij de wijn, parkeer ik in een normaal vak maar maak ik wel foto's van de auto's die naast me staan plus kentekens.

14 aug 2016 12:45

leander schreef:Ik parkeer ook altijd breed. Twee vakken.

Ook twee gekochte parkeerkaartjes? ;-)

14 aug 2016 14:15

Gelukkig hier in de straat fileparkeren en op de zaak, gewoon op de oprit voor de roldeur.
Als ik elders naast elkaar moet parkeren, dan bij voorkeur één van de buitenste parkeervakken.
Lukt dat niet en het is vrij krap; dan probeer ik hem zodanig te parkeren dat er minder ruimte onderling zit tussen de bijrijders als de bestuurderszijde.
En dan meestal zodanig dat bestuurders naast me eerst hun wagen uit het vak moeten rijden, eerdat de passagiers plaats kunnen nemen.

Wat betreft aso parkeerders, is dit wel een leuk briefje om onder de wissers te steken;

Beste autobezitter, ik raakte helaas uw wagen terwijl iemand het zag.
Om de schone schijn op te houden, doe ik nu net alsof ik een briefje met mijn adresgegevens onder uw ruitenwisser steek.
Ik wens u een prettige dag.

:wink:

(uiteraard heb je de wagen niet geraakt, maar die bestuurder loopt zeker een kwartier rond de auto om naar schades te zoeken)

14 aug 2016 17:53

leander schreef:Asociaal is deuren tegen mijn auto aanrammen. Ik kijk overigens wel altijd of er nog andere vakken over zijn. Als dat niet is dan doe ik water bij de wijn, parkeer ik in een normaal vak maar maak ik wel foto's van de auto's die naast me staan plus kentekens.

Deur tegen je auto kan ook een ongelukje zijn.
Waar ga je dan heen met je foto's? De politie? :lol:

leander schreef:Ik parkeer ook altijd breed. Twee vakken.

Op 2 vakken parkeren is aso, en voor tokkies. :salut:

14 aug 2016 21:05

Foto's maken is nogal kansloos. Immers, de kans is aanwezig dat deze in de tijd dat jij daar staat weer weg zijn. Ze zijn dat zeker als jij dat deukje in de auto hebt. En weet jij dan zeker dat er niet nog even een andere auto heeft gestaan?

@drknauf: ja, is gewoon asociaal parkeren. Dat deukjes maken met deuren aso is, wil niet zeggen dat zulk parkeergedrag dat niet is.

Valt me wel op, dat men hier over het algemeen "minder zuinig" is op de DD dan op de Porsche... Vreemd.... ;)

14 aug 2016 21:38

allebei aso dus het valt tegen elkaar weg :cheers:

:thumleft:

.
Gesloten onderwerp