Zo, we zijn alweer een week verder en er is weer een hoop gebeurt aan de 924

De APK is zo dichtbij ik kan echt niet meer wachten
Zoals eerder gemeld heb ik geconstateerd dat de benzinepompen en drukregelaar kaduuk was. Helaas zijn ze allemaal best prijzig om te vervangen en ik was echt niet van plan €1600 neer te tikken om ze te vervangen
Dus na veel onderzoek, bellen en mailen ben ik bij Porsche geslaagd voor de "in tank" brandstof filtertje voor €50. Deze filtertje vervangt de €800 kostende in tank benzinepomp die volgens mij en 98% van 924 eigenaren geen toegevoegde waarde hebben. Voor de rest van de onderdelen hanteren Porsche echt belachelijke prijzen. Gelukkig ben ik voor de pomp en drukregelaar voor 50% goedkoper dan Porsche geslaagd bij de Brezan in Zeist. Gewoon voor Bosch...waarom Porsche na korting nog steed het dubbele moeten hebben voor hetzelfde onderdeel in een goedkopere doosje weet ik echt niet
Met de onderdelen in huis ben ik met de Koekhapper een avondje druk geweest om de tank leeg te halen, benzinepompen te demonteren en de drukregelaar te vervangen. In tegendeel tot meeste onderdelen tot dusver zat de slangen aan de drukregelaar muurvast maar na bijna een uur worstelen met de leidingen is alles gelukkig los gekomen en kon ik de filter, pomp en regelaar plaatsen. Het was wel een erg vieze klusje

Zoals altijd heb ik meteen nadat alles weer aan elkaar zat enkele rondjes van de industrieterrein gedaan om de boel te controleren en om een rare tok-tok-tok geluid te diagnoseren die ik in linkshandige bochten hoorde. Met de nieuwe onderdelen liep de auto heel goed en soepel zonder gestotter dus de ingreep was een success!. Maar dat tok-tok-tok...Ik dacht eerst dat het een versleten stuurkogel was. Een versleten stuurkogel was ook geconstateerd gedurende mijn eerste APK en die heb ik inmiddels vervangen, maar de tok-tok-tok is niet verdwenen. Na een rondje of tien spelen met de stuur en gas werd het me duidelijk dat ik een versleten homokineet had op een van mijn aandrijfassen.
Afijn, ik moest toch al de ashoezen vervangen, dus ging ik weer op zoek naar een oplossing. Uiteraard weer met Porsche gebeld maar ze vragen €180 per homokineetrevisieset en ik moet vier hebben

Als alternatief kon ik twee nieuwe assen kopen voor iets meer dan €700. Ik heb ook gebeld met alle gebruikte onderdelenboeren maar alles die ik aangeboden kregen waren veel erger dan de assen die er onder heb zitten. Dus maar weer met Brezan gebeld en ja hoor, voor €80 per setje geholpen, dus misschien overbodig om vier homokineten te verang, maar voor de veschil in prijs met een ashoessetje vond ik het wel de geld waard.
Vandaag dus weer met de koekhapper aan de slag gegaan om de aandrijfassen van de 924 te reviseren. Na een uurtje of 4 sleutelen met koffiepauzes doorheen zat er twee gereviseerde aandrijfassen onder.
Wederom een zeer smerige klusje maar zie ze glimmen

Uiteraard weer enkele rondjes industrieterrein gedaan en geen tok-tok-tok meer
Laatste klusje voor de APK is het vervangen van de rechter achterlamp...nu nog een goed gebruikte zien te scoren.