30 sep 2005 14:02
EriC4C schreef:patrick911 schreef:Que? Niet mooi = lelijk toch? Ik zeg ook niks over de bijzonderheid, want die staat buiten kijf.
Bijzonder lelijk dus?
Natuurlijk, er bestaat alleen zwart en wit, geen (zelfs verschillende tinten) grijs.![]()
30 sep 2005 14:16
Devils son schreef:MS964 schreef:Vind 'm ook lilluk. Heb wel respect voor de (techniek van de) auto, en ook ongelofelijke bewondering voor de vormgeving die later gewoon in de 993 terugkomt. Heel erg knap!
Dan past de omschrijving "bijzonder" toch beter, nietwaar?
Bij een auto als de 959 gaat het niet om lelijk of mooi. Who cares? Ik vond de F1 auto van Jaguar heel mooi, maar ik denk dat men bij Jaguar liever had gehad dat die F1 vooraan reed...
30 sep 2005 14:36
911-lover schreef:Wacht maar tot Dirkie dit leest , die flipt helemaal uit.
30 sep 2005 14:50
Marco schreef:911-lover schreef:Wacht maar tot Dirkie dit leest , die flipt helemaal uit.
wat dacht je van onze wannabe canadese houthakker
30 sep 2005 14:59
Devils son schreef:ppp 356 schreef:
Ik begrijp trouwens tenvolle ook het nut van die windmolens
Kijk, dat vind ik nou knap. Die krengen moeten 30 jaar draaien om de energie die de productie en plaatsing kostte op te kunnen brengen en jij snapt het nut van die (jazeker!) landschapontsierende dingen...
30 sep 2005 15:12
30 sep 2005 15:13
30 sep 2005 15:16
marknineoneone schreef:Als je een wagen lelijk vindt, snap je hem niet![]()
Als iets niet rendabel is, is het nutteloos![]()
Geldt ook voor vrouwen...![]()
30 sep 2005 15:18
adu schreef:Ik heb begrepen dat de 959 onder kostprijs is verkochtgéén afzet of is er een ander reden te noemen? De echte die-hards zullen het wel weten en haarfijn kunnen uitleggen.
30 sep 2005 15:24
30 sep 2005 15:29
patrick911 schreef:Volgens mij stortte de markt voor supersportwagens net in toen de 959 klaar was. meen dat in de 911&Porsche world van afgelopen maand zoiets gelezen te hebben.
As an engineering project it represented a vast investment of time and money, especially when compared to some of its less developed contemporaries. It epitomised Porsche's 1980s attitude of "engineering at all costs" - literally. Each 959 cost over a third more to make than it sold for, Porsche having set the price first and worked out the costs later.
30 sep 2005 15:33
ppp 356 schreef:
Als je een wagen lelijk vindt, snap je hem niet![]()
Als iets niet rendabel is, is het nutteloos![]()
30 sep 2005 15:56
30 sep 2005 16:11
Devils son schreef:Als je de 959 lelijk vindt, dan begrijp je volgens mij de auto niet. De Ferrari Enzo ziet er ook niet uit, maar ook daar is een reden voor.
Alleen al omdat het een Porsche is, is het een bijzondere auto. En het is daarbij ook nog een bijzondere Porsche. Mooi..., dat dan weer niet.
ppp 356 schreef:
Als je een wagen lelijk vindt, snap je hem niet
Als iets niet rendabel is, is het nutteloos
Devils son schreef:Je bent nu de zaken aan het verdraaien.
Als je een wagen lelijk vind, is deze lelijk. Maar een sportauto die is gebouwd voor de racerij (en dat geldt voor een 959) wordt niet gebouwd om mooi te zijn, maar puur voor de functionaliteit. Dus om nu over de 959 te oordelen vanuit een esthetisch blikveld... daarmee doe je de auto tekort. Vergelijk het met de "Moby Dick". Mooi? Ik denk dat de meeste mensen dat niet vinden. Maar zonder meer een heel bijzondere Porsche. De 959 is een icoon uit de autohistorie. En dat maakt hem zonder meer bijzonder.
30 sep 2005 16:24
30 sep 2005 16:31
ppp 356 schreef:Ik weet dus helemaal niet waarom ik de zaken aan het verdraaien ben
30 sep 2005 16:32
30 sep 2005 16:33
30 sep 2005 16:40
Devils son schreef:ppp 356 schreef:Ik weet dus helemaal niet waarom ik de zaken aan het verdraaien ben
Ik ook niet, maar je doet het wel en je gaat er vrolijk mee door (je mag hem niet lelijk vinden omdat het een sportwagen is, enz.).
Het enige wat ik bedoel te zeggen is dat een sportauto die voor competetief gebruik wordt ontwikkeld niet alleen beoordeeld moet worden naar mooi of lelijk. Tuurlijk mag je hem lelijk vinden, maar als DAT je enige mening over de auto is, dan doe je hem ernstig tekort. Het is, nogmaals, een icoon en daarmee is het gewoon een bijzondere auto.
Voor de racerij is het uiterlijk heel erg veel minder belangrijk dan de prestaties. Kijk naar de Subaru's. Geen hond die een Impreza mooi vond. Maar toen ze rally's gingen winnen was de Impreza rallyauto ineens wel gewild.
30 sep 2005 16:49
30 sep 2005 16:52
ppp 356 schreef:
Maar om iemand te verwijten dat hij iets niet snapt omdat hij het lelijk vindt, vind ik nogal kort door bocht.
30 sep 2005 17:00
30 sep 2005 17:02
robbie965 schreef:bijzonder
lelijk mag je hem eigenlijk niet noemendan doe je hem teniet
hij heeft een bepaalde uitstraling, iets aparts,unieks
geen looks maar prestaties en techniek: de 959
30 sep 2005 17:08