Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

22 aug 2016 16:52

Ach. je hebt nog 7 jaar over van je 10 jarenplan... :mrgreen:

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

22 aug 2016 19:55

Idd....ik moest hem alweer voor de derde x schorsen.
Tijd gaat rap joh!

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

06 sep 2016 11:08

Weer even wat spulletjes gekocht en geregeld voor het projectje.
Een paar mooie rode achterlichten, kan ik gaan kijken wat straks het mooist past.

Afbeelding Afbeelding

En van Porsche355 heb ik een puntlastang geleend, nu nog weer even tijd vinden/vrijmaken om hiermee aan de slag te gaan.
Zo'n ding is zwaarder dan ik had verwacht....dus dat wordt waarschijnlijk een klusje voor twee!

Afbeelding

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

06 sep 2016 11:37

Goed bezig.

Ik zou de tang met bungee touw ergens in de dak of frame vastmaken dan kan je hem vrij bewegen en is hij niet zwaar :idea:

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

06 sep 2016 12:09

Neppert schreef:Zo'n ding is zwaarder dan ik had verwacht....dus dat wordt waarschijnlijk een klusje voor twee!


Vaker sporten gozer... :mrgreen:

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

07 sep 2016 9:41

Beide zijn goede oplossingen! :thumleft:
Sporten gaat sowieso weer gebeuren, mijn frontspoiler moet nog wat kleiner nl. :lol:
Maar ik denk dat ik gewoon mijn vader vraag, die vindt het ook leuk om mee te helpen!

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

07 sep 2016 10:06

Neppert schreef:Sporten gaat sowieso weer gebeuren, mijn frontspoiler moet nog wat kleiner nl. :lol:


Die vleesuitbouw even wegflexen..??

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

07 sep 2016 10:10

Nooit frontspoiler verwijderen en achterspoiler laten zitten hè?! Is gevaarlijk... :wink:

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

07 sep 2016 10:34

Komt goed!
Gaat denk ik ook een DIY-project worden!

Afbeelding

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

07 sep 2016 12:17

Johann schreef:Goed bezig.

Ik zou de tang met bungee touw ergens in de dak of frame vastmaken dan kan je hem vrij bewegen en is hij niet zwaar :idea:


ik heb nog een veerbalans liggen, mag je lenen.
is instelbaar van 5 tot 15 kg.

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

07 sep 2016 13:00

Bedankt André! :thumleft:
Ik ga het eerst proberen met hulp en als dat niet goed gaat neem ik contact met je op!

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

05 okt 2016 23:02

Vandaag even een beginnetje gemaakt aan mijn versie van de RSR-achtige versteviging van de achtervering.
Ik weet dat het niet nodig is met de gewone torsievering maar ik heb me laten vertellen dat dit beter is als je een schroefset monteert
(iets wat ik ooit in de toekomst hoop te kunnen doen).
En aangezien de achterbalk er toch nog niet in zit kan ik er nu mooi makkelijk bij!
Weer lekker knutselen met karton en dan maar op maat maken.

Afbeelding Afbeelding

En zo moet het tussen de torentjes in gaan worden.

Afbeelding

Uiteraard komen er ook nog gaten in (voor de echte race-look)
Mochten er nog tips, suggesties of op/aanmerkingen zijn dan hoor ik het graag. :thumleft:

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

06 okt 2016 8:30

Ik weet helemaal niet van metaalwerk maar als leek vind ik dat je erg goed bezig bent :thumleft:

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

06 okt 2016 21:04

Thnx Johann, ik wist/weet ook niet zo veel van metaal, maar wat ik wel ontdekt heb is dat je het gewoon moet doen en niet bang
moet zijn om fouten te maken. Je kan namelijk altijd om hulp/tips/trucs vragen.
En dat ga ik nu ook doen. :wink:
De gaten die ik in de versteviging wil maken zijn uiteraard om gewicht te besparen....en het staat ook nog eens stoer!
Mijn vraag is: hoe groot kun je de gaten maken zonder dat het werkstukje te slap wordt?
Zelf zat ik aan het volgende te denken.

Afbeelding

Zou dit goed kunnen, in het achterhoofd houdend dat ik niet serieus met deze wagen ga racen.
Maar dat het wel stevig genoeg moet zijn voor een schroefset.
Of maak ik me nu druk om niks?

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

10 okt 2016 23:04

Hangt er wel vanaf hoe dik dat plaatje is.

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

11 okt 2016 23:08

Tja Jens....3mm, dat was idd wel cruciale info :lol:

Maar goed, in afwachting van de antwoorden hier ben ik zelf ook maar even op onderzoek uit gegaan en heb even gebeld met SpeedService.
Ik dacht zij bouwen racewagens dus zullen ze hier misschien ook wel antwoord op hebben en idd dat hadden ze!! :thumleft:
Dus toen maar direct aan de gang gegaan.

Eerst de steunen aan de zijkanten gedaan en de Mannesm. gatenzagen doen goed hun werk!

Afbeelding Afbeelding

Vandaag even het tussenstuk gemaakt en even proef-gepast en gaten getekend om te kijken of het een beetje oogt.
Ik had eerst 12 gaten maar dit was echt veels te druk.

Afbeelding Afbeelding

En dan het ziet het er zo uit.

Afbeelding

Hopelijk morgen tijd om alvast te beginnen met lassen!

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

12 okt 2016 9:33

Netjes hoor :thumleft:

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

12 okt 2016 19:42

Zeker netjes. Staat stoer. 3mm is niet superdik, maar aangezien er ook wel schroefsets worden gemonteerd zonder deze mod, zal dit prima volstaan. Keep up the good work :thumleft:

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

13 okt 2016 11:17

Met 3mm moet dat wel goed gaan. Nog beter was geweest er een verzet een te maken onder en boven (zodat je een Z profiel krijgt), maar ik geloof ook wel dat het zo geen problemen gaat geven!

Ziet er goed uit!

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

14 okt 2016 9:09

Bedankt heren! :thumleft:

Over een verzet heb ik ook nagedacht maar na mijn gesprek met Speedservice leek het mij niet echt nodig en dat in combinatie
met het gemis van een zetbank heb ik besloten om het gewoon zo te doen.
Ben al bezig geweest met het inlassen van de delen en vanavond probeer ik het af te maken.
Maar wat een gekl**t in die kleine ruimte...ik heb geen goed licht daar, mijn lashelm stoot overal tegenaan en blijft haken, ik kan
niet makkelijk de juiste hoek pakken met de lastoorts....enz enz. :bang: :bang: :bang:
Tot nu toe het meest frustrerende wat ik tijdens dit project heb ervaren.
Zal binnenkort even de foto's plaatsen uiteraard!!

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

16 okt 2016 21:55

Nou hier de beloofde foto van de versteviging, ik ga sommige delen nog wel even bijslijpen en misschien nog wat beter lassen.
Vooral de stukjes aan de binnenkant van de torentjes storen mij echt mateloos.....gelukkig zit het iig muurvast dus dat is wel fijn. 8)

Afbeelding

En toen ook nog even bezig geweest met de achterbalk....en wat bleek...ik hoefde nog maar een beetje te tweaken en hij paste erin! :cheers: :cheers:
Goed vastgezet met wat lijmklemmen zodat de delen goed aansluiten voor het puntlassen (gaatjes dichtlassen).
Echt een verademing om te doen na het voorafgaande kunststukje......

Afbeelding Afbeelding

Er moeten nog wel stukken gepuntlast worden en ook zo de zijkanten.....maar het grootste werk is gedaan voor dit hoofdstukje en ik ben echt zeer tevreden over het resultaat!

Afbeelding Afbeelding

Het begint weer een beetje op een auto te lijken nu. :lol: :mrgreen:

Afbeelding

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

17 okt 2016 6:35

In een jaar tijd ben je 'aardig' opgeschoten....... :thumleft:

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

17 okt 2016 7:35

Anders als wat je nu hebt gedaan moet voor deze hoeken de draadsnelheid en de stroom flink omhoog .... Nu heb je zigzag bewegingen gemaakt om het aan elkaar te krijgen met te lage standen. Als je hieraan gaat slijpen dan blijkt er niet veel meer van over aangezien je las er op ligt en niet echt is ingebrand. Verder chapeau voor het gewoon doen!

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

17 okt 2016 11:23

Thnx heren! :thumleft:

Heb beide standen wel verhoogd...maar blijkbaar niet genoeg. :oops:
Het vreemde is dan wel dat het tussenstuk op veel plekken wel is ingebrand maar op de torentjes niet.
Mijn gok is nu omdat dat komt omdat de torentjes van een wat dikker materiaal zijn.
Dus toch gewoon maar wegslijpen en even opnieuw proberen....oogt toch wat beter ook. 8)

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

14 maart 2017 16:34

Zo...de winterslaap is voorbij en ondertussen heb ik niet echt stilgezeten.
Eerst de garage maar een opgeleukt met een sinterklaascadeautje!!

Afbeelding

Daarna aan de slag gegaan met het kaal maken van de koets. Er werd mij aangeraden om dit met verfafbijt te doen dus eerst maar eens dat geprobeerd.

Afbeelding

Eerst grof opschuren zodat de afbijt er lekker kan intrekken en daarna aan de gang met krabbers.

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

Dit ging eigenlijk echt veeeeeels te langzaam en een kameraad van me zei dat ik het beter met een verfbrander kon doen (had die al gezegd voordat ik begon...maaja...soms moet je gewoon iets ondervinden :lol: )
Dus toen bezig gegaan met een brander en een spatel, maar ook heb ik gebruik gemaakt van Scotch-Brite schijven voor op de haakse slijper en de boormachine.
En het resultaat/snelheid was echt veel beter.

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

Ook is nu mooi een stukje archeologie van de auto te zien......gelukkig is hij niet vaak overgespoten ofzo :lol: :mrgreen:
De originele gele kleur zit er toevallig niet eens bij.
Afbeelding

Nu ben ik bezig met de binnenkant en dat is veel meer werk omdat er allemaal hoekjes en verhogingen in het plaatwerk zitten voor de stevigheid.
Als de binnenkant klaar is dan ga ik de auto omkeren en dan ga ik aan de gang met het demonteren van het onderstel, benzinetank, elektra en het dashboard.
Daarna ga ik de voorkant kaal maken en dan verder met het laswerk!
Keep you posted!!! :thumleft:
Plaats een reactie