Ik las pas een stuk over hoe de 924 zijn tijd ver vooruit was. Bijna 2x zo snel van 0-100km dan de Nissans/Datsuns en andere 'sportauto's' van toen. Eerste volautomatische versnellingsbak was voor het eerst leverbaar op een 924. Hij was echt zijn tijd vooruit, daarom nog altijd een leuke auto die in het heden nog prima mee kan als fijne rijdersauto en niet voelt als een oud ding
Gisteren ben ik vroeg richting de stalling gegaan om de 964 te ruilen voor de 931. Eenmaal de 931 opgehaald ben ik richting een nabijgelegen benzinestation gereden om samen met de koekhapper richting de Loods te gaan voor Koffie en Klets. Even later is ook de leerjongen langs gekomen met zijn 951. Ik heb weer enkele bekenden gesproken en toen de koffie op was en we genoeg Mars repen naar binnen hebben gewerkt (Dank je Djurre ) hebben we besloten even bij Zuffenhaus langs te gaan om autotjes te kijken en koffie te drinken.
PBVH Transaxuals goes Zuffenhaus
Na enkele kopjes koffie en ook enkele rondjes om een prachtige GT3 is Blueangel ook langsgekomen. Samen hebben we nog enkele autotjes bekeken en gebabbeld met bekende. Om 16:00 zijn we weer richting huis gegaan. Eenmaal thuis heb ik de 931 achter de Subaru geparkeerd en uitgezet. Om 23:00 ging ik weer naar buiten om de auto's te ruilen. Dus de 931 even aan de onderkant van de oprit geparkeerd, stationair laten draaien en de deur dicht gedaan. Daarna de Subaru opzij gezet zodat ik de 931 langs kunt rijden de garage in. Maar de deur van de 931 wil niet open...ik heb hem niet op slot gedaan maar hij zat muurvast. Helaas een bekend kwaaltje van de 924's en 944's
Het is 23:03 en de auto staan stationair te lopen en ik kan er niet in. Daarnaast heeft mijn buren ook al eens genoemd dat ze het geluid van de 931 zeer indringend vond dus ik moest snel een oplossing vinden. Ik ging snel naar binnen op zoek naar een spaar sleutel. Ik heb een stuk of vijf met de wagen gekregen, maar geen een past in de slot Daarna ook alle andere oude Porsche sleutels geprobeerd die ik de aflopen jaren heb overgehouden, maar geen enkele sleutel kan de deur van slot doen...
Het is nu 23:15...het enige oplossing is om een raam in te slaan Dus na enkele flinke bonken met een hammer op de raam is het met gelukt de raam kapot te slaan en de deur van binnen open te doen.
Vanmorgen maar eerst de zooi opgeruimd.
Daarna heb ik gebeld met Carglass en Autotaalglas maar ze hebben geen ramen op voorraad en kan er ook niet aan komen. Dus op advies van de koekhapper heb ik de jongens van http://www.924-944-onderdelen.nl/ gecontact en ik kon meteen een raam ophalen
Eenmaal thuis heb ik de nieuwe raam goed gewassen en daarna de oude rubber gemonteerd
Na drie maal proberen met onderstaande techniek is het me eindelijk gelukt
En dan als kaarsje op de taart een nieuwe PBVH sticker
Ik heb ook een "nieuwe" slotmechanisme opgehaald vandaag, dus een deze dagen zal ik de linkerportier slopen om de slotmechanisme te vervangen. Daarnaast heb ik ook vier nieuwe luidsprekers en een vintage radio op de kop getikt, dus ik heb nog voldoende klusjes om de winter mee door te komen.
Laatst bijgewerkt door Johann op 12 apr 2017 8:03, in totaal 1 keer bewerkt.
Je moet natuurlijk ook eerst kijken welk raampje het goedkoopst is en het makkelijkst leverbaar is... Ik had waarschijnlijk het raam van het portier ingeslagen...
Zelf ook eens ergens gestaan op een soortgelijke manier... je moet nog verbazingwekkend hard slaan...
Ik keek eerst plaatjes en las toen pas het verhaal. Dacht even dat je nieuwe trots was leeg gejat. Maar gelukkig kende je de dader en is er niets weg. Sterkte
Dat was ook knap lastig uit te leggen aan de telefooniste van de glasboeren:lol:
Cloaca schreef:Je moet natuurlijk ook eerst kijken welk raampje het goedkoopst is en het makkelijkst leverbaar is... Ik had waarschijnlijk het raam van het portier ingeslagen...
Een berekening van welke raam het meest voordeligst was moes ik ook heel snel doen, Daarnaast dacht ik dat ik zo weining mogelijk glas op de bestuurderstoel wou omdat ik direct in de auto moest stappen om hem de garage in te rijden en geen mogelijkheid had de stoel eerst op te ruimen. Gelukkig was ik maar €10 kwijt voor de vervangende raam (gebruikt maar in zeer netta staat). Nieuw zijn ze €160
Cloaca schreef: Zelf ook eens ergens gestaan op een soortgelijke manier... je moet nog verbazingwekkend hard slaan...
Het was ook de eerste keer dat ik een raam heb ingeslagen . Ik heb nu veel meer respect voor de dievengilde want zij doet dat in een klap. Ik moest wel vijf of zes keer slaan met een klauwhamer...iederekeer de intesiteit opvoeren
Ik ga wel op termijn de rubbers vervangen, na 33 jaar vond ze het niet leuk om opnieuw gebruikt te worden. Er zit nu enkele haarscheurtjes in. Het valt allemaal mee maar ik kan heel slecht tegen onvolkomenheden.
Johann schreef:Ik heb nu veel meer respect voor de dievengilde want zij doet dat in een klap. Ik moest wel vijf of zes keer slaan met een klauwhamer...
.. het dievengilde gebruikt dan ook geen klauwhamer
Je had nog 10 euro kunnen besparen voor als het nog een keer gebeurt, heb nog wel een tip om de auto in te komen als alles dicht is. Die ga ik hier uiteraard niet op het forum zetten!
Je bent toch lid van de ANWB? Die had je ook kunnen bellen. 12.000x per jaar maken ze een auto open omdat de sleutels er nog in zitten, en dat doen ze zonder een ruitje in te tikken
mbembe schreef:Je bent toch lid van de ANWB? Die had je ook kunnen bellen. 12.000x per jaar maken ze een auto open omdat de sleutels er nog in zitten, en dat doen ze zonder een ruitje in te tikken
Ja handig...3 kwartier wachten met draaiende motor. Denk dat de buren van Johannnnnn het al lang hadden opgelost voor de ANWB-er er zou zijn.
lijkt me niet handig als het plenst van de regen maar met een nieuw slot mechanisme zal je voorlopig wel van het probleem af zijn toch? en idd een derde sleutel
Ik weet nog dat je tijdens de 1000 Miglia ook iemand met het raam hebt geholpen alleen niet door het in te slaan maar door het te repareren. Vevelend maar om je verhaal te lezen hoe je het hebt opgelost complimenten.