Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Het nut van de druppellader, aan den lijve ondervonden

22 okt 2016 11:17

Maar even in dit topic:
Iemand nog een Acculader "over" of te koop? Kom laders tekort... :lol:

Re: Het nut van de druppellader, aan den lijve ondervonden

22 okt 2016 14:17

misschien hier ff posten :salut:

viewforum.php?f=13

Re: Het nut van de druppellader, aan den lijve ondervonden

22 okt 2016 15:02

Op MP een optimate 2-3-4 scoren...voor 25 euro prima ding. Die zgn originele Porsche dingen zijn overpriced.... :salut:

Re: Het nut van de druppellader, aan den lijve ondervonden

23 okt 2016 10:31

Hoeft ook geen Porsche lader te zijn voor de Bimmer ;)

Re: Het nut van de druppellader, aan den lijve ondervonden

30 okt 2016 9:19

In de witte Porsche rijd ik ook niet veel en komt nu ook zo'n onderbreker op, handig hoor.

Re: Het nut van de druppellader, aan den lijve ondervonden

08 nov 2016 21:28

Heren ik wil absoluut niet pochen, en ook geen directe reclame maken, maar op mijn andere auto heb ik met mijn CTEK lader (vrijwel altijd aangesloten) een levensduur van de (1e) accu kunnen halen van 11 (!) jaar. Die (goede) druppellader betaalt zich dubbel en dwars terug :wink:

Re: Het nut van de druppellader, aan den lijve ondervonden

09 nov 2016 12:42

Mijn vriendin heeft vorige maand de accu van haar auto mogen vervangen na 16 jaar.
Kwam nooit een druppellader aan te pas......
Maar ze rijdt er wel bijna elke dag in

Re: Het nut van de druppellader, aan den lijve ondervonden

09 nov 2016 13:51

Epicurus schreef:Heren ik wil absoluut niet pochen, en ook geen directe reclame maken, maar op mijn andere auto heb ik met mijn CTEK lader (vrijwel altijd aangesloten) een levensduur van de (1e) accu kunnen halen van 11 (!) jaar. Die (goede) druppellader betaalt zich dubbel en dwars terug :wink:


Ik gebruik ook een Cteck. Top ding en kost ook niet veel. Aan de motor hangt een optimate. Werkt ook prima. Zeker bij een motorfiets die je weinig gebruikt is het aan te raden. Die accus zijn andrs zo stuk

Re: Het nut van de druppellader, aan den lijve ondervonden

09 nov 2016 15:43

Heb ook een CTEK, helemaal top. Is dezelfde als die van Porsche alleen dan voor de helft van de prijs omdat er geen Porsche op staat :wink:
Eerst had ik geen druppellader maar na 4 weken stil staan accu naar de galllemiezen, nu al 6 jaar druppellader :thumleft:

Re: Het nut van de druppellader, aan den lijve ondervonden

09 nov 2016 16:51

ik heb 3 CTEK druppelladers gaat mijn accu nu 33 jaar mee :mrgreen:

Re: Het nut van de druppellader, aan den lijve ondervonden

09 nov 2016 16:55

Alleen als je ze in serie zet :wink: :mrgreen:

Re: Het nut van de druppellader, aan den lijve ondervonden

09 nov 2016 17:18

:mrgreen: :mrgreen:

Re: Het nut van de druppellader, aan den lijve ondervonden

09 nov 2016 22:56

Porsche druppellader, wordt er aan gehangen na een tijd stil staan. De Bosch Silver accu is nu al meer dan 10 jaar oud.
Bij het laden haal ik wel altijd de massakabel los en sluit rechtstreeks aan op de accu (dus niet op de sigarettenaansteker) om te voorkomen dat er door heel de auto stroom gaat lopen.

Re: Het nut van de druppellader, aan den lijve ondervonden

09 nov 2016 23:09

Er loopt toch altijd stroom door de auto, de moderne tenminste. Daarom is die accu zo verdomde snel leeg :scratch:

Re: Het nut van de druppellader, aan den lijve ondervonden

09 nov 2016 23:16

Heb de 3.2 inmiddels bijna 9 jaar, hangt altijd een Ctek druppellader als deze in de garage staat,
en nog nooit geen problemen gehad met de accu, altijd meteen starten :D

Re: Het nut van de druppellader, aan den lijve ondervonden

10 nov 2016 7:25

mbembe schreef:Er loopt toch altijd stroom door de auto, de moderne tenminste. Daarom is die accu zo verdomde snel leeg :scratch:

Ik heb een 3.2, daar loopt alleen veel benzine door...

Re: Het nut van de druppellader, aan den lijve ondervonden

10 nov 2016 8:13

Tsja druppelladers
924 altijd leeg. Al na een paar dagen
997 loopt langzaam leeg

Maar! Junior diesel 1959 en de swb van 1968 starten altijd! Ook nadat ze maanden niks hebben gedaan!

Is toch vreemd :scratch:

Re: Het nut van de druppellader, aan den lijve ondervonden

10 nov 2016 8:46

Geen electronica :?:
Dit itt m'n 993, die gisteren na 2 1/2 week niet meer startte :-( Straks de accu maar weer uitbouwen, heb gelukkig de aanwijzingen van de vorige keer nog!

Re: Het nut van de druppellader, aan den lijve ondervonden

10 nov 2016 9:41

993 altijd aan de druppels van Ctek. Anders na een week of vier geen vonken meer.

Re: Het nut van de druppellader, aan den lijve ondervonden

10 nov 2016 18:05

Helaas is de garage waar ie staat 'waterdicht'. Er komt geen druppel stroom binnen. Thuisgarage is (nog) te vol om de P te stallen. Gaat volgend jaar hopelijk veranderen.

Re: Het nut van de druppellader, aan den lijve ondervonden

10 nov 2016 21:34

Targa Floriaan schreef:Geen electronica :?:
Dit itt m'n 993, die gisteren na 2 1/2 week niet meer startte :-( Straks de accu maar weer uitbouwen, heb gelukkig de aanwijzingen van de vorige keer nog!


Dat is bij mijn 993 ook de 'standaard tijd' waarna mijn voltage ongeveer beneden de 11 volt zakt... Zou het aan het Porsche alarm liggen?

Ruststroom moet 30mA zijn?

Re: Het nut van de druppellader, aan den lijve ondervonden

10 nov 2016 22:02

Bij mijn 993 was na drie weken standaard de accu leeg. Sinds twee jaar een 964 en die doet het na 4 weken stilstand zonder morren, in de winter leg ik hem overigens wel aan de lader als hij langer dan 2 weken stilstaat.
Plaats een reactie