ONDERSTEL:
Zoals in een ander topic al besproken irriteerde ik me wezenloos aan het "Doorgezakte" onderstel. Het leek wel e.o.a. low-rider. Er was geen drempel mee over te komen, en zo hard als een blok hout.
Zelfs de modderkuipen waren verwijderd, omdat deze waarschijnlijk aanliepen.
Maar even opschroeven bleek helaas niet mogelijk. Aangezien er onder mijn wagen ooit een originele schroefset van een GT3 is gezet en in de loop der jaren de stelringen lekker waren vast gerot, maar besloten om het circus de demonteren.
bij demontage kwam ik er ook nog achter dat de wiellagers aan de voorzijde wel heeeel erg hoorbaar/voelbaar waren. ik vond altijd al wel een beetje geluid te horen van de voorkant, maar dacht eerder aan de banden. toen ik de wagen in juni kocht was hij net gekeurd. ik weet niet hoe ze in Limburg keuren, maar dat had toch echt een afkeur horen te zijn. maar goed, het lag toch al los dus gelijk maar even nieuwe lagers er in. Gelukkig zijn ze niet duur. bij een Maat even onder pers en klaar weer.

Met veel inspuiten en geweld de stelringen weer gangbaar kunnen maken. lekker gesmeerd en gelijk maar even een verfje er op. had nog een busje
Corvette rood je ziet er niks van terug, maar ik mag graag dingen weer schoon in elkaar zetten. had ook de naven voor het vervangen van de lagers even vluchtig door de straalcabine gedaan.
op onderstaande foto zie je dat ik onder de onderste stelring een bus van 30mm heb gemaakt. deze zat er niet onder, daarom stond hij ook zo laag. Bij een GT3 zit hier normaal een bus met arm waar de stabilisatorstang aan vast zit.

Bij PSTG gelijk maar even Nieuwe modderkuipen besteld, want die wil ik er toch echt in hebben

Inmiddels zit het circus in elkaar en kan ik gaan stellen.
Ik ben er inmiddels achter via o.a. jullie hulp en het net, dat een standaard 996 ongeveer 67CM van de vloer staat naar hoogste punt spatbordranden
Een GT3 staat 65CM van de vloer