Toerritten, clubmeetings, Porsche-dagen, evenementen, beurzen enz.
Plaats een reactie

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

08 nov 2016 12:15

Heb dit jaar nog geen 1000 km met de 993 gereden...
Dus om het seizoen uit te luiden lijkt me een trackday op Spa wel leuk.
Ga ik volgend jaar nog wel een paar keer doen denk ik, op de openbare weg rijden met de Porsche boeit me niet meer en anders kan ik m net zo goed verkopen...

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

08 nov 2016 13:41

Gebruik hem dit jaar veel en heb nog schik in de auto :cheers:
Deze luchtkoeler is zeer goed dagelijks te gebruiken, alleen de koplamp verlichting is net aan :oops:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

08 nov 2016 14:28

Koplampen zijn inderdaad ruk, lithiumdinges of niet.
Of zijn we verwend door de Xenon lampen in de BMW's?

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

08 nov 2016 14:43

Ik vrees inderdaad dat laatste. Zowel met de 968 als 993 heb ik nooit, ook niet 's nachts op snelheid, het gevoel gehad over een te povere verlichting te beschikken.
Omgekeerd word ik wel gek van die felle witte lichten van X5's en co die net op de hoogte van mijn spiegels schijnen... De doelstelling is de weg en of obstakels goed en tijdig te kunnen zien, niet om een speld te zoeken...

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

09 nov 2016 15:53

Hoppa Knalfa weer in orde.
Bedrading van luchttemp sensor in de airbox lag los, draad zat nogal onder spanning gemonteerd, eigenlijk net te kort, zeker als de motor onder belasting kantelt.
Draadje verlengd en opnieuw gesoldeerd.
Loopt weer als een trein, 209.9PK bij 7krpm.
Voor de veiligheid meteen de toerenbegrenzer wat veiliger ingesteld, hoogste uitgelezen toerental 7950rpm :shock:
Dat gaat nooit lang goed (onderblokje is std 75TS), dus nu op 7250 een zachte en 7500 een harde begrenzing.
Met dank aan de goede service van Beek Auto Racing :thumleft:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

09 nov 2016 22:52

Bezit 230 betrouwbare pk's , jammer dat hij zo zwaar is en met name aan de voorzijde.
Daar gaan we in de winter aan werken :salut:
Merkte met regen dat ik achter weinig druk op de bandjes heb :oops:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

10 nov 2016 10:36

Tja, had je een transaxle moeten nemen... 8)

Had trouwens een vraagje voor de specialisten:
Met mijn 968 CS doe ik 1 à 2 maal per jaar een trackday, verder rij ik er ongeveer een 4.000km mee (sportief op leuke wegen in de Ardennen en Eifel). Dit jaar echter gemerkt dat sportieve straatbanden (Proxes T1 Sport) het goed doen bij sportief gebruik op de openbare weg maar snel hun limieten bereiken op circuit. Zouden jullie een nog wat sportievere band overwegen (zoals Proxes T1-R) of meteen voor semi-slicks gaan (R888, Michelin Pilot Sport Cup bijvoorbeeld)? Want in de Eifel word ik toch enkele keren per jaar verrast door een felle regenbui waar mijn Proxes T1 Sport zich dan weer wel goed bij gedragen. Of twee setjes voorzien en zo nu en dan wisselen?

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

10 nov 2016 11:01

888 op circuit is prima.
Maar heb ze ook op de 964 gehad voor op de openbare weg en het geluid was niet te harden.
Reed met oordopjes in...
Dus zou voor 2 sets gaan of voor de (veel duurdere) Michelins (weet niet hoe die het in de regen doen)

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

10 nov 2016 12:21

Bedankt voor het nuttig advies! Wist niet dat R888's zo luidruchtig waren. Twee sets lijkt dus inderdaad the way to go.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

10 nov 2016 13:04

Cazzo Super Veloce schreef:8..............of voor de (veel duurdere) Michelins (weet niet hoe die het in de regen doen)


Dat kun je binnenkort gaan "ondervinden" met je nieuwe set :wink: . Ben benieuwd.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

10 nov 2016 13:31

Volgens buienradar zondagmiddag droog op Spa :ba:
Max temp 5gr :roll:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

10 nov 2016 15:21

69686

En binnen.
Bedankt Jaap, zien er super uit :thumleft:
Vanavond kijken of ze onder de 993 passen.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

10 nov 2016 20:21

Cazzo Super Veloce schreef:Volgens buienradar zondagmiddag droog op Spa :ba:
Max temp 5gr :roll:


Dat vroeg ik me dus ook af, hoe doen semi's het met temperaturen rond het vriespunt. Want als ik ga is het s ochtends.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

10 nov 2016 20:46

Godspeed schreef:
Zouden jullie een nog wat sportievere band overwegen?


Ik heb erg goeie ervaring met Yokohama Advan Neova AD08r. Een semi slick. Niet erg bekend in de porsche scene hier geloof ik
. Maar staat bekend als een zeer goed alternatief voor de meer bekendere opties die je noemde. Google maar een keer.

2 lange trackdays mee gereden. En 10.000km op de straat. Net nog APK gekeurd en kan denk ik er nog wel een trackday of 4-5000km mee door kan.

Stevige, stijve band, enorm veel feedback en lekkere grip door de iets zachtere compound. Maar qua slijtage valt het echt zeer goed mee.

Doet het in de regen verder ook prima. Ideale mix voor straat en circuit wat mij betreft. Ook qua rolgeluid geen echt probleem

En daarbovenop nog eens goed geprijsd. Setje rondom voor 235/40 en achter 295/30 kwam op 850euro
Laatst bijgewerkt door Kheldar op 10 nov 2016 20:53, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

10 nov 2016 20:52

MarkS schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:Volgens buienradar zondagmiddag droog op Spa :ba:
Max temp 5gr :roll:


Dat vroeg ik me dus ook af, hoe doen semi's het met temperaturen rond het vriespunt. Want als ik ga is het s ochtends.


Eens op de track rijd je ze toch gewoon warm genoeg. Onafhankelijk van de buitentemperatuur.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

10 nov 2016 21:16

Klopt. En dat "stukje" naar Spa over de openbare weg ook maar wat harder gummen dan. :wink:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

10 nov 2016 21:46

MarkS schreef:Klopt. En dat "stukje" naar Spa over de openbare weg ook maar wat harder gummen dan. :wink:


En hopelijk geen sneeuw op de weg terug!

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

10 nov 2016 21:49

Uitgangspunt is dat het droog is/blijft.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

10 nov 2016 23:14

https://www.instagram.com/p/BMmwivIgxoJ ... onelracing

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

11 nov 2016 9:26

Hoppa

69690

Vind t wel wreed 8)

2,5 kg per voorwiel lichter en 5 kg per achterwiel :shock:
En dat terwijl de achterbanden een maatje breder zijn, 295mm.
Moet nog wel spacers maken voor de achterwielen, staan iets van 10mm te veel naar binnen
Nog zeker 2mm profiel, dus daar kom ik de winter wel mee door :drive:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

11 nov 2016 12:18

Dus nu toch sneeuw in Spa ... Maar komende dagen droog en temp boven 0 ...

Dit ziet er wel gaaf uit Paul.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

11 nov 2016 12:21

http://spa-francorchamps.be/nl/webcam

Wordt gewoon gereden :drive:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

11 nov 2016 13:35

Dat staat super onder de 993 !

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

11 nov 2016 13:35

Ondertussen doorknutselen aan Knalfa2

69691

ff de onderkant doorlassen 8)

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

11 nov 2016 14:10

Cazzo Super Veloce schreef:Hoppa

69690

Vind t wel wreed 8)

2,5 kg per voorwiel lichter en 5 kg per achterwiel :shock:
En dat terwijl de achterbanden een maatje breder zijn, 295mm.
Moet nog wel spacers maken voor de achterwielen, staan iets van 10mm te veel naar binnen
Nog zeker 2mm profiel, dus daar kom ik de winter wel mee door :drive:


Ziet er goed uit hoor, je mist de 5mm spacer op de achteras die standaard onder de gt3 zit. Die kon ik niet meegeven.
Achterband had 2.3 mm in midden en 3.5mm aan buitenzijde, heb toch nog ff gemeten met bandenmeter toen ik ze zag liggen woensdag avond.
Wat een gewicht verschil he, ik merk dat echt overduidelijk in scherper stuur gedrag.
Ik zou op een koud Spa met een niet te hoge banden druk gaan rijden, de wangen van de cup 1 zijn super stijf dus je kunt wat slapper rijden.
Wellicht dat je dan wat eerder temperatuur in de banden krijgt.
Succes en post wat mooie foto's :thumleft:
Plaats een reactie