Toerritten, clubmeetings, Porsche-dagen, evenementen, beurzen enz.
Plaats een reactie

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

11 nov 2016 14:17

Thanx,

Waarmee zou je beginnen qua spanning (koud)?

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

11 nov 2016 14:35

voor op 1.9 en achter 2.1 lijkt me goed in deze omstandigheden.
Na een aantal ronden komt de warmte erin en gaat de spanning wel 0.3 voor en 0.4 achter omhoog .

Bovenstaand werkte bij mij goed 2 week geleden in de zelfde omstandigheden op de zelfde locatie :mrgreen:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

11 nov 2016 14:36

Gaak doen, kijken of ik ze op 3 bar krijg :drive: :mrgreen:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

11 nov 2016 16:43

jacobt schreef:voor op 1.9 en achter 2.1 lijkt me goed in deze omstandigheden.
Na een aantal ronden komt de warmte erin en gaat de spanning wel 0.3 voor en 0.4 achter omhoog .

Bovenstaand werkte bij mij goed 2 week geleden in de zelfde omstandigheden op de zelfde locatie :mrgreen:


klinkt logisch ... meestal ligt een goeie spanning ergens rond de 2.4 als uitgangspunt toch?

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

11 nov 2016 16:54

Is wel afhankelijk van je gewicht en specifieke band, maar als uitgangspunt klopt het wel aardig, mijn semislicks doen vanaf 1,6 bar voor <800kg en bijna 3 bar >1.400kg. Ik zit met m'n E36 tegen de 2 bar koud en 2,5 bar warm. Bij nat 0,4 tot 0,7 bar hoger.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

11 nov 2016 18:53

Begon met 1.8 koud en nat en was niet op de baan te houden.
Heb ook de schokkers wat soepeler gezet en dat scheelde ook enorm.
Dus de banden moeten boven 2 worden gezet :salut:
Toen het wat opdroogde ging het weer super :drive:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

11 nov 2016 18:59

1,8 is ook te laag om op te starten bij nat.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

13 nov 2016 22:45

Vond het een topdag op spa
Wel veel code rood
Bijna hele dag op toyos gereden en om 15u de slicks erom gezet
Helaas foute keuze. Werd om 16u serieus glad. Spul na 375 km tracktime maar ingepakt en zonder schade of ellende weer naar huis.
Nu naar weer wachten tot het voorjaar

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

14 nov 2016 1:40

Inderdaad glad na 4 uur:

69721

69720

Broer gespind op au Rouge en best hard de muur in.
Gelukkig alleen schade aan plastic en plaatwerk, auto staat nog mooi recht op de wielen.

Porsche ging in het begin ook voor geen meter.
Moest weer naar lijnen zoeken, en er waren veel snelle mannen op de baan, dus zat meer in mn spiegel te kijken dan vooruit.
Na een paar rondjes naar binnen en de rook kwam van mn voorremmen, terwijl ik helemaal niet het idee had dat ik hard geremd had.
Ff nadenken en je bent natuurlijk met zon 1600kg onderweg :shock:
Zoon uit de auto gegooid en het ging al een stuk beter, scheelt toch 75kg.
Daarna een aantal keer rood, dus dat schoot niet op.
Later op de middag begon het te regenen en werd het een stuk rustiger op de baan.
Waar ik in het begin last van had (veel) te zachte vering, werd nu een voordeel.
Allerlei BMWtjes die ik op droog voor moest laten gaan kon ik nu weer inhalen :cheers:
Wat is racen toch een leuk spelletje.
Na de eerste sessies wilde ik er eigenlijk mee stoppen, na de laatste kon ik er niet genoeg van krijgen, alleen de baan af voor code rood :drive:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

14 nov 2016 10:11

Owja, ook nog halverwege de dag DME-relais vervangen.
Auto viel ineens uit, kon net een baanpost bereiken.
Kap open, relais vervangen en gaan weer :drive:
Blijkbaar zijn Alfas betrouwbaarder dan Porsches :mrgreen:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

14 nov 2016 11:42

Ai, zonde vd Alfa.
De blauwe Mustang eb de gele E30 moesten al eerder naar huis......
De Audi RS4 sedan was om 09.15u al klaar

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

14 nov 2016 14:04

Viel mij ook tegen met slecht weer te rijden, nauwelijks grip :shock:
Ook daar vlogen er veel af en konden aan de bak :scratch:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

14 nov 2016 14:54

Is ook gewoon eigen schuld.
Alfa heeft een volledig instelbaar onderstel. Als het glad wordt moet hij (veel) zachter gezet worden.
Daar moeten we ons nog in verdiepen, er zijn zoveel instelmogelijkheden :scratch:
Dus hebben we hem het hele seizoen maar in de "droog weer"-setting (slicks) laten staan...
En dan gaat het het laatste half uurtje alsnog fout...
Bij de Porsche op standaard onderstel ging het in de regen veel beter dan toen het droog was.
Dempers gaan er nu onderuit en voor revisie naar JRZ, dan maar eens uitdokteren wat een goede "nat weer" setting is.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

14 nov 2016 15:01

Probleem is dat je niet 25 minuten gaat liggen klooien met demper-, veer en bandenspanning afstellingen als je nog maar 40 minuten te rijden hebt. Heb zelf nog overwogen om om 16u de regenbanden erop te zetten, maar voor je dan lekker rijdt (bandenwissel, 3 rondjes banden warm rijden, weer op juiste spanning zetten) is de dag om.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

14 nov 2016 15:40

Dat is het, je wilt :drive: :drive: :drive: , niet sleutelen.
Bovendien deelden mn broer, neef en zoon (ook gespind op ER, geen schade, alleen de hele zijkant onder het gras :lol: ) de Alfa, dan heb je relatief weinig tijd p.p.
Maar goed, deze winter maar eens verdiepen in afstellingen, dan komt het volgend jaar goed :thumleft:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

15 nov 2016 12:50

Hans44 schreef:Probleem is dat je niet 25 minuten gaat liggen klooien met demper-, veer en bandenspanning afstellingen als je nog maar 40 minuten te rijden hebt.


Misschien is een simpeler instelbaar onderstel dan een betere uitkomst in deze opstelling?

Te veel variabelen geeft te veel mogelijke combinaties waardoor je het uiteindelijk toch niet helemaal lekker op tijd ingesteld krijgt en dus minder rijdersfun.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

15 nov 2016 15:58

Zou kunnen, maar proberen te begrijpen/ervaren wat er gebeurt als je bijv een aantal klikken meer of minder demping hebt is ook leuk.
Kost wel veel tijd idd.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

17 nov 2016 17:38

Wel superleuk om te lezen zo al die avonturen ;)

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

17 nov 2016 23:36

@ Cazzo Super Veloce
En zijn deze Pilot Sport Cup's zo stil op de openbare weg als een reguliere band of toch eerder luidruchtig als een R888?
Ik las vandaag in GTPorsche inderdaad van iemand die Sport Cup 2's dagdagelijks gebruikte en er zelfs in de regen van te spreken was. Zou dus voor mijn CS ideaal kunnen zijn...

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

18 nov 2016 0:34

Sport cups maken veel minder lawaai dan toyo's
Heb op de BMW en de Porsche cup1. Zolang er geen plassen op de weg liggen hebben ook deze prima grip in de regen!

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

18 nov 2016 9:32

Thx! Good to know!

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

18 nov 2016 10:41

Inderdaad opvallend hoeveel grip de Cups op een nat en glad Spa hadden.
Ook heen- en terugweg veel water op de weg, maar geen krimp, ondanks slechts 2-3mm profiel.
Maken ook niet meer geluid dan de PZeros die er normaal onder zitten.
Nooit meer 888 voor mij op de openbare weg. Op het circuit zijn ze prima, maar minder (en goedkoper) dan de Cups.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

18 nov 2016 10:42

Kheldar schreef:Wel superleuk om te lezen zo al die avonturen ;)

Voorlopig wordt het vooral avonduren :wink:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

18 nov 2016 16:04

Dan mag je van geluk spreken dat het tegenwoordig weer zo vroeg donker is!

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

15 dec 2016 14:02

Ben ook begonnen om de bimmer wat lichter te maken, plexi zijramen en de elektro motoren eruit.
De airco er maar af etc. etc.

Wat mij opviel was het verschil in slijtage van met name de voorbanden :!:
De rechter band was veel meer gesleten met hapjes eruit, zal kijken of ik een foto kan plaatsen.
Je maakt op Zandvoort natuurlijk veel bochten naar rechts en ik wil wel eens de kurbstones meenemen, zou dat dit kunnen zijn :?:
Plaats een reactie