Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

Re: Morgen naar Duitsland voor een 981 S

15 okt 2016 13:56

Bedankt voor jullie reacties, ik ben zelf ook heel enthousiast....mijn eerste Porsche....

@outletvalve - auto gekocht bij Porsche Zentrum Berlin
@wing - natuurlijk bedoelde ik veel plezier met je Ferrari :D welk type rijd je trouwens?l
@membe - ik hoop de auto over ongeveer 3 a 4 weken te kunnen afhalen
@gebe - bedankt, ik verheug me op de ritjes in Nederland, Limburg en omstreken...Ik wil ook graag gaan deelnemen aan groepsuitjes en ritten

Vwb de BPM calculatie, bedankt voor alle tips. Ik heb 2 exacte calculaties laten uitvoeren, grammen uitstoot is bepalende factor. Calculaties waren gelijk...en waren eigenlijk wat lager dan ik zelf uitgerekend en verwacht had.

Ik zal jullie meer laten weten zodra de 981 binnen is

Groetjes en fijn weekend
Norman

16 okt 2016 8:47

Owww, wat een mooie kleuren combi!

De mooiste die er is als je het mij vraagt (maar ja misschien ben ik ietwat bevooroordeeld...).
Limburg wordt er alleen maar mooier op.

Wil mijn 986 wel eens naast die van jou zien staan, is wel een footootje waard.
Misschien kom je een keer naar de Cars en Coffee in Meijel op zondag?

Alvast veel rijplezier met je schitterende 981 gewenst.

16 okt 2016 9:24

Norman - 981 S schreef:@wing - natuurlijk bedoelde ik veel plezier met je Ferrari :D welk type rijd je trouwens?l

Een F430 Spider uit 2008. F1 versnellingsbak (gerobottiseerde automaat). Rood met net geen 35.000 km's op de klok :drive:

16 okt 2016 10:42

@Boxster550spyder - ik kom graag eens naar Meijel, benieuwd naar jouw 986. Helaas moet ik nog paar weken wachten :| voordat ik de mijne heb, vandaag dus nog geen Porsche maar een Batavus....ook lekker met dit weer :lol:

@Wing - een 430, wat een prachtige auto met ditto techniek, en een schitterend lage km stand. Dat is zeker genieten, in Ferrari rood?

16 okt 2016 12:30

Norman - 981 S schreef:Vwb de BPM calculatie, bedankt voor alle tips. Ik heb 2 exacte calculaties laten uitvoeren, grammen uitstoot is bepalende factor. Calculaties waren gelijk...en waren eigenlijk wat lager dan ik zelf uitgerekend en verwacht had.

Weet niet uit welk jaar je 981 S komt, maar als ik een 2013 Boxster S PDK invoer op de BPM calculator, krijg ik 'optie 1 - € 4656' en 'optie 2 - € 7428'. Met de opmerking 'LET OP! Voor deze auto zijn twee berekeningen gemaakt. De eerste is volgens de BPM-regels in het bouwjaar van de auto en de tweede is volgens de BPM-regels van dit jaar. De belastingdienst staat toe om de berekening te kiezen die het meest in uw voordeel is.'

Dus check even of je eea op de juiste manier hebt gedaan :idea: . Kan nog wel wat schelen...

16 okt 2016 21:46

Norman - 981 S schreef:in Ferrari rood?

Jazeker! Ik heb getwijfeld tussen rood en zwart. Zwart omdat het minder aandacht trekt. Uiteindelijk toch gekozen voor de kleur die het meeste aan passie oproept.

19 nov 2016 18:00

Eindelijk....de auto vorige week kunnen ophalen, hele week in de garage gestaan in verband met het slechte weer. En vandaag was het dan eindelijk droog, de auto vol getankt in Duitsland met Vpower racing en een flink deel van de Mergelland route gereden. Natuurlijk even wennen en gevoel krijgen met de auto, maar wat een fantastische wegligging heeft die 981 toch. Je kunt hem precies plaatsen, tractie erg goed en remmen ook erg goed doseerbaar. Naast het nodige bochtenwerk, is het echter ook een heerlijke auto om rustig een stukje mee te touren.

Het was echt genieten, mijn eerste echte rit in mijn eerste Porsche. Ik kan niet wachten tot dat het weer voorjaar is. Bijgaand een paar foto's als sfeer impressie. Sorry ben beetje te enthousiast wellicht, zie nu dat ik best veel foto's heb toegevoegd

Groetjes
Norman

[img]69757[/img]
[img]69759[/img]
[img]69758[/img]
[img]69756[/img]
[img]69768[/img]
[img]69769[/img]
[img]69767[/img]

19 nov 2016 18:07

nu wel goed hoop ik...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

19 nov 2016 18:55

Heel goed zelfs. Zowel het plaatsen van de foto's als de Porsche. :thumleft:

Als je in plaats van img album had gebruikt was het meteen goed geweest.

19 nov 2016 19:55

Goed man, mooi bakkie en nog veel verder rijplezier.;-)

19 nov 2016 22:10

ha ha, de hoes is Ferrari rood :lol:

Mooie velgen. Maar eh, een foutje op de foto's: je rijdt met de kap dicht met een cabrio :bang: :bang:

Ik weet nog dat ik ongeveer 25 jaar geleden een proefritje ging maken met een Spitfire voor mijn vrouw. Het was in Limburg. Ergens in december of januari. Net op de dag dat ik de afspraak had gemaakt voor de proefrit sneeuwde het. Overal lag een laag sneeuw van circa 10 cm. De auto stond in de showroom. Hij vroeg mij of we met gesloten kap of met open kap gingen rijden. "Open natuurlijk", waarop de verkoper zei: "een echte diehard". Het was best lachen. Terwijl we open reden haalde ik andere auto's in met een dik pak sneeuw op de auto :lol:

Dus, de volgende keer wel met de kap naar beneden he 8)

20 nov 2016 11:22

Hele mooie kar zeg! Congrats en veel rijplezier

20 nov 2016 12:21

Heel Mooie auto :cheers: veel plezier gewenst met de nieuwe aanwinst, gaat vast lukken!

(En je MAG zo niet blijven rondrijden :oops: :mrgreen: (detail)aanpassen: even de naafkapjes op de wielen draaien zodat het onderste gedeelte van het porschelogo "de punt" naar het ventieldopje wijst)

20 nov 2016 12:25

Hele mooie wagen.
Heel veel plezier er mee gewenst :drive:

20 nov 2016 14:51

Dik hoor :thumleft:

20 nov 2016 15:26

outletvalve schreef:(En je MAG zo niet blijven rondrijden :oops: :mrgreen: (detail)aanpassen: even de naafkapjes op de wielen draaien zodat het onderste gedeelte van het porschelogo "de punt" naar het ventieldopje wijst)

:thumleft: we zijn wel van de details hier op het forum! :cheers:

Gefeliciteerd Norman en dus snel even een kleine aanpassing uitvoeren :mrgreen:

20 nov 2016 18:20

Bedankt voor jullie reacties, details zijn belangrijk... dus het naafkapje is inmiddels aangepast ! :cheers:

Nu maar hopen op nog een paar mooie dagen zodat ik nog 'ns kan rijden...

@wing: ik had nog zo gezegd, géén Ferrari rode hoes haha :mrgreen: ....maar ziet er wel erg mooi uit

20 nov 2016 23:05

Prachtige auto ! veel plezier ermee :thumleft:

07 dec 2016 21:45

Proficiat met je Boxster ! De kleurencombinatie ( exterieur - interieur ) is PERFECT !
De 20 inch Carrera Classic velgen ogen héél mooi. Ik heb dezelfde op mijn 981 Cayman liggen.
Vanuit stilstand een haakse bocht nemen verloopt wat "stroef" vind ik. Maar eens het toerental-wijzertje 4000+ aangeeft dan rijden ze perfect. Maar dat hoef ik jou niet te vertellen met je "S". Veel veilige kilometers toegewenst !
Plaats een reactie