28 jan 2015 0:37
28 jan 2015 4:50
Elferhenkie2 schreef:Het bewijs dat gewone motorolie echt niet volledig wegloopt, zelfs niet na 5 jaar in de kofferruimte van een oude sloopauto die in weer en wind staat.
Op contactplaatsen stroomt olie zelfs helemaal niet weg, kijk maar naar de keerring van de nokkenas die ik opzij heb geschoven en kijk naar waar de bouten elkaar raken en de klepveren, waar contact met ander metaal is zit gewoon nog olie, net zoveel als na een week stilstand.
R4MS3S schreef:En wat die bak roest en troep hierboven betreft... als ik een schoon en geslepen of gecoat oppervlak insmeer met verse motorolie dan loopt het daar gewoon af (nokkenas bijvoorbeeld). Aan die bak sh*t op de foto's zit zoveel zand en drek dat die olie daar wel blijft hangen... maar om dat nou tussen je krukaslagers te stoppen.....
28 jan 2015 13:36
28 jan 2015 15:06
Elferhenkie2 schreef:Tussen kennis delen en een commerciële boodschap overbrengen zit trouwens nog een hoop verschil
28 jan 2015 17:51
Elferhenkie2 schreef:Ik zie nergens een bak met roest... (Wel een rode roestbak, maar dat is de auto zelf)
Geloven jullie maar mooi dat het zand en rommel er al zat toen het in de auto gelegd werd, ik hoef niks te bewijzen, geef gewoon mijn eerlijke advies.
Dat spul is daar gewoon direct na het demonteren neergelegd en dat troep dat komt er echt wel op na een jaar of 6. Als je zelfs dat al niet begrijpt, heb je er echt geen kijk op.
Ik verkoop geen olie, banden of weet ik het wat dus kan gewoon eerlijk zeggen hoe het er in de praktijk aan toe gaat.
Elferhenkie2 schreef:Loop voor de aardigheid eens het terrein op van een autodemontagebedrijf en vraag even of je het kleppendeksel mag verwijderen van een motor die al een jaar of 5 stilstaat.
Elferhenkie2 schreef:Ik kom zelf uit de praktijk (VAG/Audi/SkodaPorsche)en kom nog steeds bij heel veer autobedrijven). Daar gaat het er in de werkplaats anders aan toe dan het de klant voorgespiegeld wordt.
Tussen kennis delen en een commerciële boodschap overbrengen zit trouwens nog een hoop verschil
28 jan 2015 18:14
Wat er in de praktijk bij autobedrijven gebeurd wil je als klant vaak ook niet zien.
29 jan 2015 0:10
Elferhenkie2 schreef:Welnu, hier een hard eindpunt:
Nissan Patrol 1993, cilinderkop gedemonteerd eind 2009 en daarbij erachter gekomen dat de kop gescheurd is. Klant heeft de auto achter de schuur gezet bij zijn boerderij in Biddinghuizen.
......
Het bewijs dat gewone motorolie echt niet volledig wegloopt, zelfs niet na 5 jaar in de kofferruimte van een oude sloopauto die in weer en wind staat.
.....
Deze auto stond aantoonbaar al vanaf eind 2009 gedemonteerd stil achter de boerderij.
Elferhenkie2 schreef:En hoe dacht je dat je nokkenas en na 24 uur uitziet? (Met motul of met andere olie) Niks meer olie op de nokken als op jouw foto![]()
Maar dat de nokken niet roestig zijn zegt genoeg![]()
29 jan 2015 0:30
R4MS3S schreef:Maar daar schrijf je toch echt dat motorolie NIET volledig wegloopt, ik schrijf dat dat het wel doet en nu wordt dat beaamd alsof dat je initiële standpunt was.
29 jan 2015 0:40
29 jan 2015 3:49
R4MS3S schreef: Wat uiteindelijk de discussie niet is, het ging erom of olie blijft hangen of niet.
Erwin schreef:Olie gebaseerd op esters is in tegenstelling tot op PAO gebaseerde olie ‘magnetisch’ en plakt aan metaal, dus elke koude start ook zonder oliedruk is er al smering aanwezig! PAO oliën hechten zich totaal niet aan metaal en bij lange stilstand loopt uiteindelijk alle olie terug het carter in. Daardoor onnodig veel slijtage de eerste paar honderd omwentelingen bij een koude start.
R4MS3S schreef:Naja in dat geval voer ik de discussie graag over een bak koffie :
29 jan 2015 17:38
29 jan 2015 18:55
29 jan 2015 19:15
01 feb 2015 20:26
01 feb 2015 20:42
06 feb 2015 14:48
Ansf schreef:Maar oude motoren waar veel hard mee gereden wordt, is aan slijtage onderhevig...hoe zit het daar mee?
Laat maar lezen
22 jun 2015 21:21
22 jun 2015 21:35
22 jun 2015 21:36
22 jun 2015 22:15
22 jun 2015 22:37
23 jun 2015 22:52
02 dec 2016 12:22
02 dec 2016 17:42
05 dec 2016 20:04