13 dec 2016 13:53
13 dec 2016 15:28
13 dec 2016 16:34
13 dec 2016 16:40
13 dec 2016 16:42
13 dec 2016 16:43
MarkS schreef:Precies, en probeer BMW daarvoor maar eens succesvol aan te klagen ...
13 dec 2016 18:23
13 dec 2016 18:25
Cazzo Super Veloce schreef:Aha de hollandse schraapversie.![]()
Mijne nog nooit boven de 1 op 10 geweest
13 dec 2016 18:28
13 dec 2016 18:30
13 dec 2016 18:49
13 dec 2016 19:06
Ewout schreef:Woon-werkverkeer doe ik op de fiets en alle andere ritten <5 km ook, dat is een stuk milieuvriendelijker dan een duracell auto en het scheelt weer een sportschool abbo![]()
14 dec 2016 10:36
MarkS schreef:Ik vind een actieradius van minimaal 400km met vlotte rijstijl al voldoende om voor een EV te gaan.
Onderweg laden zit ik eigenlijk niet op te wachten. Op kantoor voldoende laadplekken. Bij de meeste klanten ook. En thuis laden. Dan blijft er nog weinig reden over voor tussenstops.
Ewout schreef:Ik ga 5 keer per jaar op vakantie en dan wil ik graag met mijn eigen auto
14 dec 2016 10:50
14 dec 2016 11:06
Cazzo Super Veloce schreef: Een Zoe met een actieradius van 400km.
14 dec 2016 12:16
14 dec 2016 12:28
14 dec 2016 13:41
14 dec 2016 13:48
14 dec 2016 14:23
Bob C4 schreef:Wat Reesmees al aangaf : een deel van de wereld-bevolking zal zijn leven beteren en
bijv. electrisch gaan rijden, maar niet de arbeider in China of India die nu eindelijk
zijn antieke 2-takt brommer in de greppel kan gooien omdat 'ie een auto kan betalen.
Die heeft geen geld voor een Tesla maar koopt een Corolla uit 1987 zonder katalysator
en 400.000 km. op de teller. Daar rijden namelijk ook nog de 30 jaar geleden afgedankte
stads- en streekbussen uit Nederland en Duitsland rond, met een grote blauwe walm
er achter.
14 dec 2016 15:27
14 dec 2016 15:34
14 dec 2016 16:52
14 dec 2016 17:17
14 dec 2016 17:53
Ewout schreef:Die beloofde 400 km betekenen dus dat je elke 200 km aan de lader mag en dat vind ik dus echt behelpen
Ik heb pas een onderzoek gelezen naar milieu(on) vriendelijkheid van een E-auto. Alles bij elkaar opgeteld is het minder schadelijk voor het milieu dan een conventionele auto. Kan helaas het onderzoek niet zo snel meer terugvinden, maar ook dat is geen reden meer om er niet aan te beginnen. Ook hier worden trouwens nog wel innovaties op korte termijn verwacht en dan met name mbt productie van de accu 's en later het afvoeren van die dingen wat veel milieuvriendelijker is.De productie van zo'n auto is ook niet echt milieuvriendelijk en de accu's hebben zeker niet het eeuwige leven.