Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Nu toeslaan

15 dec 2016 12:57

Jij hebt zeker ook nog een IPhone 4?! :wink:

Re: Nu toeslaan

15 dec 2016 12:58

Ewout schreef:Toen ik eind vorig jaar besloot om de 964 weg te doen was ik nog trendsetter. Later hebben velen hier mijn voorbeeld gevolgd.
Je hebt nu eenmaal early adapters en laggards. :mrgreen:


Ik was eerder :popcorn:

Re: Nu toeslaan

15 dec 2016 13:22

Ik denk dat iedereen rijdt wat hij/zij leuk vind of wat de knip kan betalen.
Het zijn toch allemaal liefhebbers auto's

Re: Nu toeslaan

15 dec 2016 13:45

Het was voorheen natuurlijk wat makkelijker, begon met een 2.7 en de volgende was een 3.0 SC, een 3.2 Carrera en de 964 met veel luxe en de topper een 993 en ja wat moet je dan :scratch:
Heb een paar x proef gereden met een 997 4S en vond deze geweldig rijden, veel moderner met veel kracht onderin en pakt gelijk goed op.
Maar heb toch maar de sportievere versie genomen, een beer van een auto :drive: :cheers:

Om nou te spreken van "toeslaan", kweetniet gewoon genieten de meeste betalen per maand netjes hun pensioen en dat is voor later :oops:

Re: Nu toeslaan

15 dec 2016 14:30

brian951 schreef:Hmm.. in bovenstaande post herken ik mij niet.


Ik heb de mijne gekocht als 7 jaar oude Porsche met 2 jaar Porsche approved garantie. De auto had net geen 80k op de teller. Een zeer nette auto. Het zou kunnen dat mijn auto een uitzondering was. Ik heb de auto bijna twee jaar gehad en verkocht met 112k op de teller.

Hier een lijstje uit mijn geheugen van wat allemaal mis ging in die twee jaar:
- Schakelpook liep vast -> revisie schakelmechanisme
- flinke rammel onder dashboard - voorruit en dashboard uitbouwen en weer terug
- Navigatie kapot - Vervangen van gehele PCM
- Schuifdak ging niet meer dicht - total mechanism vervangen
- Beide liners van de voor spatborden gescheurd - vervangen
- Zware aluminium oxidatie onder kofferklep - klep opnieuw gespoten
- Roestvorming op achterspadbord bij aansluiting met Bumper - spatbord opniew gespoten
- Rammel in katalysator - allebei vervangen

De rekeningen heb ik gelukkig niet hoeven betalen, maar ze telden op richting 15k :shock:

Re: Nu toeslaan

15 dec 2016 14:46

Je kunt met elke Porsche zo'n lijstje krijgen. Een beetje geluk moet je ook hebben.
Ik heb mijn 964 met veel plezier gereden maar na 8 jaar wilde ik wel eens wat anders.
Een 991 vind ik ook een mooie auto maar ik laat als armoedzaaier de grootste afschrijving graag aan een ander over :mrgreen:

Re: Nu toeslaan

15 dec 2016 16:43

brian951 schreef:Hmm.. in bovenstaande post herken ik mij niet.


Hangt er ook maar vanaf hoeveel je er mee rijdt toch ... als je per jaar 2500 km rijdt dan is het aannemelijker dat je in twee jaar minder problemen kan tegenkomen dan als je bv 10.000km of meer per jaar rijdt. In het eerste geval kan je makkelijk stellen dat je je er niet in herkent.

Ik heb in 1,5jr toch ook al genoeg extra onvoorzien onderhoud moeten uitvoeren

Re: Nu toeslaan

15 dec 2016 17:32

Ouwe hokken kosten gewoon geld, en soms zit het mee en soms niet en dan ben je aan de beurt....
Ff slikken en gewoon weer door met :drive:

Re: Nu toeslaan

15 dec 2016 21:31

Mijn 9964s 2003 handgeschakeld rijd nog top.
Ben tweede eigenaar en had toen 53000 km op de teller in 2007, nu 9 jaar later km stand 169000.

Auto wordt dagelijks gebruikt (daar is die ook voor) en een feest om te rijden (geestelijk redement)
langzaam opwarmen en daarna wat meer toeren enz.

Gewoon goed mee omgaan en goed onderhoud geven, kost wat maar ja dat weet je.
Gewoon goeie wagen .....


Maar dit zal wel vloeken zijn , denk aan verkoop volgend voorjaar om een cayenne te rijden mijn vrouw wil niet echt zelf rijden in de 911..

denk denk

Re: Nu toeslaan

15 dec 2016 22:12

Nou en. Als jij zo blij wordt van je 911, koop je toch iets anders kleins voor totmbo? Je gaat toch niet een fijne auto verkopen 'omdat zij er niet in wil rijden'? Ik hou dolveel van mijn vrouw, maar dat zou hier niet gebeuren. Maar wie betaalt bepaalt, als je er maar geen spijt van krijgt... :idea:

Re: Nu toeslaan

15 dec 2016 22:58

Eens met horn :!: koop een leuke Fiat 500 cabrio voor TOTMBO en hou de 911 voor jezelf. Cayenne is volgens mij financieel gezien een slechte investering

Re: Nu toeslaan

15 dec 2016 23:23

Of een Mini, ook leuk voor de vrouw :D

Re: Nu toeslaan

16 dec 2016 1:13

Kheldar schreef:
brian951 schreef:Hmm.. in bovenstaande post herken ik mij niet.


Hangt er ook maar vanaf hoeveel je er mee rijdt toch ... als je per jaar 2500 km rijdt dan is het aannemelijker dat je in twee jaar minder problemen kan tegenkomen dan als je bv 10.000km of meer per jaar rijdt. In het eerste geval kan je makkelijk stellen dat je je er niet in herkent.

Ik heb in 1,5jr toch ook al genoeg extra onvoorzien onderhoud moeten uitvoeren


Heb m gekocht met 97k op de teller, nu anderhalf jaar later 112k, dus ong 10k per jaar. Die van heeft iig 5 jaar in het droge Californië gereden voordat hij in Nederland kwam. Nu voor de tweede winter sinds ik m heb in een mooie droge winterstalling. Ergens hoop ik dat dat problemen voorkomt of uitstelt. Zo`n lijstje zoals hierboven genoemd daar zou ik ook niet vrolijk van worden. :?

Re: Nu toeslaan

16 dec 2016 1:19

Duitse "Premium" Merken :mrgreen:

Re: Nu toeslaan

16 dec 2016 13:27

Das war einmal :mrgreen:

Re: Nu toeslaan

16 dec 2016 14:09

Waardestijging / daling is afhankelijk van vraag/ aanbod en dus van productie aantallen.
Productie aantallen van de 996/ 997 zijn vele malen hoger dan van welke lufti dan ook.
Keep on dreaming! :thumleft:

Re: Nu toeslaan

16 dec 2016 14:22

924 en 944 > nu toeslaan :cheers:

Re: Nu toeslaan

16 dec 2016 15:32

De buitenproportionele prijzen voor oude 911jes met vaak de nodige gebreken maakt juist dat een groter aantal mensen dus dan liever kiezen voor een youngtimer. Met een positieve prijsontwikkeling tot gevolg. Dus nee ik droom nergens van maar de vraag naar 996/997 neemt eerder toe dan af ongeacht de productieaantallen.

Re: Nu toeslaan

16 dec 2016 20:29

Iets meer dan een jaar geleden vond je nog vrij veel 996 rond 17 à 20k geprijsd. Ik herinner het mij goed omdat ik toen zelf naar een 996 aan het uitkijken was.
- zover zie ik de 997 nog lang niet gezakt, er is dus nog marge naar onder :wink:
- vandaag op autoscout 24 : 8 stuks 996 onder de 17.500 € in "heel" Europa en 33 stuks onder de 20k.
- Kijken we naar de autos tot 30k, dan zijn het er al 198 !
- Kijk je enkel naar coupés met manuele bak : 4 stuks onder de 17.500, 17 stuks onder de 20k, 77 stuks onder de 30k
De 996 zit in de lift ?

Re: Nu toeslaan

16 dec 2016 20:46

als de 997 nog ff flink daalt, mag de 996 tot in de hemel stijgen :)

Re: Nu toeslaan

16 dec 2016 21:04

Nou, je doet iig je naam eer aan.... :wink:

Re: Nu toeslaan

16 dec 2016 21:21

iemand een idee wat de prijs van de 964 aan het doen is , sinds het laatste half jaar of zo qua periode ?

Re: Nu toeslaan

16 dec 2016 21:29

Ja 65 K, staat hier te koop, succes verder....

Re: Nu toeslaan

16 dec 2016 22:42

goede 964jes worden razendsnel opgekocht en weggezet. die zie je dus ook niet op websites.

Re: Nu toeslaan

17 dec 2016 0:27

aandeel schreef:Mijn 9964s 2003 handgeschakeld rijd nog top.
Ben tweede eigenaar en had toen 53000 km op de teller in 2007, nu 9 jaar later km stand 169000.Maar dit zal wel vloeken zijn , denk aan verkoop volgend voorjaar om een cayenne te rijden mijn vrouw wil niet echt zelf rijden in de 911..
Laat maar weten... Of je bespaart jezelf een winter ine en 996 en schaft nu die KJN al aan ;).... Ik hoor het wel.... (996-4S staat hoog op mijn lijstje ;) )
Plaats een reactie